Motor huren Portugal, omgeving Leiria, Santarém, Porto de Mós

Knientje

Rookie
30 jul 2012
24
1
Terneuzen
Het is zo te zien al een hele tijd geleden dat ik actief was op dit forum.
Nu heb ik wel al 30 jaar mijn motorrijbewijs, maar het is tussen de 15 en 20 jaar geleden dat ik nog eens motor gereden heb.
Veel meer ervaring dan de rijlessen zelf en er twee of drie keer een gehuurd te hebben, heb ik dus niet.
Nu ben ik dus op zoek naar een geschikte motor (ik ga geen grote afstanden afleggen, ik huur hem maar voor één dag).
Het enige verhuutbedrijf dat ik in die buurt kan vinden is k2go.pt maar die hebben alleen 50 cc'tjes en de BMW GS 1250.
De 750 die op hun website staat, is er niet en hoewel hun website (ook) in het Engels is, recebes as repostas em português 🤔.
Sou feliz falo um pouco de português. :)
Die 1250 vond ik sowieso al geen goed idee en ik heb net een review op autoblog bekeken en ik ben er te klein voor (1m70).
Het zou toch wel handig zijn als ik met mijn pootjes bij de grond kan.
Dus iemand bekend in die omgeving met LOKALE verhuurbedrijven (aangezien ik geen creditcard heb) en wat voor iets raden jullie mij aan?
Het hoeft geen BMW te zijn, maar mij gaat het meer om de combinatie van gewicht, handelbaarheid en vermogen (het moet nog wel een beetje vooruit komen op steile hellingen).
Porto de Mós zou helemaal ideaal zijn, aangezien ik daar heel dichtbij verblijf.
 
Zonder creditcard?
Vergeet het maar, gaat je niet lukken.
Onzin borg kun je vaak ook gewoon pinnen of contant achterlaten.

In spanje heb ik een aantal x via een website bij particulieren gehuurt.
In spanje heette dat Momoven volgens mij.

En Motorshare zit volgens mij door heel europa.

Ik hoop dat je wat vindt.
 
Mijn huurauto is ook zonder credit card. Beetje zoeken (en een beetje Portugees kunnen, dat helpt ook) en je vindt wat.
Heb er inmiddels een paar gevonden, maar ik vind de borg veel te hoog.
Motshare had ik al op gekeken, maar daar (in de buurt van mijn verblijf) vind ik niks.
 
Die borg is natuurlijk voor het eigen risico gedeelte. Misschien kan je dit met een extra verzekering afkopen. Kost wel wat , maar loop je minder financieel risico. (Om)val schade is al snel boven de 750 euro
 
Lagos is ca 3 km afstand. Hier zit Motorent met verschillende type huur motoren.
Het is mogelijk om extra verzekering te nemen en eigen risico te verlagen.

Als je geen rijervaring hebt , neem dan een lichte ( in gewicht) motor. Succes en fijne vakantie
 
Je zit in het verkeerde Porto de Mós :), ik zit bij Porto de Mós, Leiria.
Ik vind 1500 t/m 2500 (ja echt) euro borg voor NB een Chinees ding toch echt teveel. En het is niet afkoopbaar.
Ik betaal 70 (ja, je leest het goed: zeventig) euro borg voor mijn huurauto, volledig verzekerd inclusief banden en glas, als ik daar een deuk in rijd, zit er ook voor meer dan 750 euro schade aan ...
Ik heb wel wat betaalbaars gevonden, al is het niet helemaal waar ik naar op zoek was, maar goed op een125cc bromscooter kun je ook toeren.
En dan met ik met 200 euro borg klaar.
Ze hebben ook wel 50cc's maar die missen wat acceleratievermogen als je snel de weg over wilt steken, geen idee hoe dat met 125cc's zit.
(Honda PCX 125)
 
Terug
Bovenaan Onderaan