Motor huren

jw1985

Die hard MF'er
9 mei 2007
679
1
Ik als motor newbie ben op zoek naar een motor, maar nu ik deze nog niet zo snel heb gevonden wil ik graag een keer/ aantal keer een motor huren.

Heeft iemand hier enige ervaring mee en de do's en don't?

Ik woon zelf in de regio Haaglanden, iemand nog tips waar ik wel moet huren en waar absoluut niet.
 
Ga proefritten maken! Een motor huren is nogal prijzig, en de gehuurde motor is waarschijnlijk toch niet de motor die je wilt kopen (meestal zijn het toch best nieuwe fietsen). Ga wat proefritten maken op verschillende motoren die je eventueel ook wel zou willen/kunnen kopen. Mocht je er uiteindelijk een geschikte kandidaat mee vinden kun je gelijk onderhandelen en heb je goed kunnen ontdekken of het zowel rijstijl als staat/prijs jouw ding is :)
 
Sommige garages bieden ook de optie om een motor te huren en als je hem dan wilt kopen gaat het huur bedrag van de aankoopprijs af. Misschien leuk om naar te kijken?
 
motoport wateringen zag ik laatst een aantal motoren te huur staan, beetje het sport/toursegment machines

heb er geen ervaring mee verder daar, maar het zal wel daar wel goed zitten denk ik.
 
Ik heb 2x een motor gehuurd voordat ik er een gekocht heb.
Had gehuurd bij motoport hengelo omdat daar het eigen risico maar 200 euro was voor cat. A.
Bij veel andere zaken was het eigen risico over de 1000 euro en dat is érg veel geld. De kans dat je met een huurmotor valt is hoger dan 'normaal'.

Opzich vond ik de prijs wel meevallen, was 100 euro kwijt voor een sv650 2008 incl. benzine en KM prijs (400km/24uur).
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je voordat je wegrijd rondom foto's maakt van de motor die je huurt. Hiedoor voorkom je dat ze je schade die jij niet veroorzaakt hebt in je schoenen willen schuiven.
 
All risk verzekering erbij nemen, kost je meestal 2 tientjes meer, maar voorkomt een hoop gezeik mocht je op je bek gaan.
 
idd ff bijbetalen voor het (deels) afkopen van het eigen risico.
daarnaast ga gewoon lekker alleen rijden, vaak laat je je toch wat opjagen als je met meerderen gaat rijden
 
En vergeet niet dat je eigen uitrusting bijna nooit meeverzekerd is... ofwel... volledig eigen kosten...

(er zijn wel verzekeringen voor die specifiek dit kunnen dekken)

Mocht je in de buurt van Utrecht iets willen huren, Silverline is een goede organisatie (ik heb er al regelmatig gehuurd en nooit enige klacht gehad)
 
Ook in Hardinxveld is een motorzaak waar je proefritjes/cq motor kan huren.
Vaak kun je een fikse korting krijgen als je bij koop niets inruilt.
Als je Korteland Motoren googeld vind je vanzelf de site voor adres.
 
Hier staat een hele lijst met verhuurbedrijven. En op Bikenet volgens mij ook.
Ja let inderdaad voordat je weg rijd of er ergens al schade is.
Verder heb je altijd de volgende kosten : huurprijs, de extra kosten die je maakt als je boven de vrije km's komt, en uiteraard benzine. En als je geen eigen motorkleding hebt moet je die meestal ook nog huren.
Ohja kies een weekend uit ofzo waar je goed weer hebt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan