Motor huur Thailand

5150II

MF'er
10 jul 2012
75
0
Na diverse reizen door Thailand, Indonesie, Cambodja en Vietnam waarbij we in iedere plaats waar we kwamen een scootertje huurden wil ik nu ik eens een solo reis maken op een motor of scooter. Het probleem is dat dat de meeste verhuurders altijd kleine lokale zaakjes waren, de scooters niet verzekerd en gebruik was alleen bedoelt in en om het plaatsje waar we verbleven.

Nu wil ik echter gaan rondreizen, ik heb een KTM Adventure maar verschepen naar Thailand en weer terug lijkt me een dure grap. Ik wil dus een lichte motor, liefst offroad, huren om wat door Thailand en/of aangrenzende landen te reizen. Ik wil wel verzekerd zijn, dat is eigenlijk het belangrijkste. Heeft iemand tips en adviezen omtrent verhuur in Thailand of is het beter daar iets te kopen, maar dan zit je nog met de verzekering die dan hoogst waarschijnlijk op naam van een local moet staan.
 
Laatst bewerkt:
In M&T van april 2015 staat een reportage over een tocht door Thailand langs de Mae Hong Son Loop, oftewel de Stelvio van het Oosten. Mooi, maar belangrijker: op een Ducati Hyperstrada, opgehaald bij de Ducati Store in Bangkok.

Helaas staat er verder niet bij hoe het precies zit, maar de kans dat het een huurmotor is lijkt me groot. In datzelfde artikel staat dat diverse motormerken (Ducati, Honda, Kawasaki, volgens mij ook Triumph) fabrieken hebben in Thailand en dat de markt voor zware motoren daar booming is.
Het is maar een mager spoortje, maar hopelijk toch nuttig.
 
Mooi land, mooi plan! MHS loop hebben wij vorig jaar met de auto gedaan, vanuit Chiang Mai, maar dat is zeker ook mooi met de motor.

Enfin, hier een zoekopdracht op internetfora (NL) met diverse aanknoping punten over het huren van een motor in/vanuit Thailand.

/edit: misschien meer info op de internationale fora: at your service!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan