Motor: ik weet het niet meer zoveel keuze

stroesel

MF'er
12 okt 2009
131
0
Den helder
hallo daar

ik ga in november waarschijnelijk voor het laatste examen
en twijfel voor de juiste motor want er zijn er zo veel :?
welke zouden julli denken dat goed zal zijn voor de beginner

dl 650 v strom( twijfel)
sv 650 s
bandit 650 s
fazer 600

budget is ongeveer 4500 euro
mischie nog andere merken als voorstel ik hoor het graag...




gr stroesel :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk gewoon wat je mooi vind en ga lekker proefrijden. Het verschil tussen een bandit en v-strom is qua rijeigenschappen erg groot.
 
ja dat begrijp ik het is alleen nog ff wachten totdat ik kan rijden
maar bedankt voor het snelle reageren niet verwacht dat dat hier zo snel is
 
:^
Alle vier heel verschillende fietsen en alle vier perfect geschikt voor een beginner.
Proefrijden en dan ff nadenken over waar je je motor de komende zoveel jaar voor wil gebruiken.

Van de 4 op je lijstje denk ik dat de Strom de makkelijkste (en de grootste) en meest veelzijdige is, maar je moet van de allroader stijl houden natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Proefritjes rijden dan alleen merk/weet je het voor jezelf
jij moet er mee rijden :+

succes met je aankomende examen! :)
:W
 
'ik weet het niet meer zoveel keuze' > 'Motor: ik weet het niet meer zoveel keuze'
 
hallo daar
.......
budget is ongeveer 4500 euro
mischie nog andere merken als voorstel ik hoor het graag...

Je twijfelt al tussen deze 4 maar als iemand nog een goede 5e of 6e weet mag ie het zeggen? Je maakt het jezelf wel moeilijk heh :)
Een testritje zegt een hoop, je weet het dan zo!
 
Gewoon een VFR nemen, dan zit je altijd goed (letterlijk én figuurlijk). Anders probeer je eerst een paar verschillende modellen uit om dan uiteindelijk tóch op een VFR terecht te komen. Die moeite kun je je nu besparen :+
 
Ik weet nog wel een fiets die qua looks wel een beetje in het rijtje past.

De Er-6f van Kawasaki.
 
ik wil toch meer naar het tour segment sport is mooi maar ik wil niet te veel op polsen leunen
mag wel wt maar niet veel
 
Als je 1,86 bent is de SV wel wat klein volgens mij.
De Fazer gaat pas leven op hoge toeren, niet mijn smaak.
Al aan de Honda CBF600 gedacht?
De bandit is vind ik mooier maar ik ben niet geheel neutraal ;) .
Vanaf 5000 euri komt ook de Kawa Versys in het vizier........
Stuurt prettiger dan de V-strom en is ook niet zo lelijk :9
 
Laatst bewerkt:
SV650 natuurlijk! Lekker koppel onderin dus niet al dat gejank om een beetje vermogen te hebben.
 
Als je 1,86 bent is de SV wel wat klein volgens mij.
De Fazer gaat pas leven op hoge toeren, niet mijn smaak.
Al aan de Honda CBF600 gedacht?
De bandit is vind ik mooier maar ik ben niet geheel neutraal ;) .
Vanaf 5000 euri komt ook de Kawa Versys in het vizier........
Stuurt prettiger dan de V-strom en is ook niet zo lelijk :9
Moet ik toch even op reageren; ben zelf 190 en rijd ook een SV. Gaat prima. :)
En het is gewoon een hele leuke (beginners)fiets.
 
Anders een Honda Hornet S. Is niet zo'n grote fiets en makkelijk hanteerbaar maar ik zit er niet verkrampt op, genoeg ruimte eigenlijk.

Maar hey, ik ben natuurlijk wel objectief. :+

Alle vier de fietsen die je op noemt zijn geschikt voor beginners voor zover er sprake is van motoren die geschikt zijn voor beginners. Draai het eens om, ben jij geschikt voor die motor? Dat is een hele andere vraag en veel belangrijker. Wie ben je en wat wil je? Hou je van hoogtoerig en sportief, of mag het van jou allemaal wel wat relaxter?

Een Fazer 600 is een prima en betrouwbare fiets, niets mis mee. Hoogtoerig is op zich niet zo'n punt. Sterker nog, draai het eens om. Laag in de toeren zou de Fazer dus vrij mak moeten zijn. Zelf geen ervaring mee overigens, alleen met de vergelijkbare Hornet.

SV650 en Vstrom 650 zijn ook prima, alweer niets mis mee, maar alleen van horen zeggen en geen persoonlijke ervaring.

Denk overigens dat je niet snel iemand hier vindt die recent met alle fietsen uitgebreid gereden heeft, en je een eenduidig antwoord kan geven. Ieder heeft z'n eigen ervaringen en voorkeuren en tenzij je bereid bent om iemand anders z'n ideale fiets met jouw geld te kopen is er maar een oplossing over...voel je die al aankomen?
...
Proefrijden, er zit niets anders op. :W
 
Als je 1,86 bent is de SV wel wat klein volgens mij.
De Fazer gaat pas leven op hoge toeren, niet mijn smaak.
Al aan de Honda CBF600 gedacht?
:9

ben zelf 1,96 en zit prima op mijn cbf600s. Heerlijke fiets waar je echt heel veel ervaring mee op kan doen. De eerste bouwjaren passen ook prima in je budget, bijna allemaal ABS en prima te gebruiken om te toeren.

zoals hierboven al veel gezegd ga proefrijden.

succes
 
mijn eerste motor was een vstrom 650 (BR)
de ideale leerfiets voor stuurwerk en flauw is ie niet want hij heeft aardig veel acceleratievermogen, het zal je verbazen :)

Hij is zo licht met sturen je zit lekker rechtop. Absoluut ervoor gaan. Maak eerst een proefrit op de vstrom
 
Ik zie in ieder geval verstandige keuzes voor een eerste motor. Het valt inderdaad wel op dat ze wat uiteen lopen qua type motor.

Wat ga je er mee doen? Als je dat weet, kun je de keuze ook wat beperken. Ik gok op: woon-werk en wat toeren. Daar zijn dit geschikte fietsen voor.

V-Strom is de écht vreemde eend in de bijt. Prima fiets voor woon-werk en toeren, maar duidelijk anders dan de andere drie. Minder sportief, maar daarom niet slechter. Je moet er wel van houden, zo'n hoogpotig type.
De SV is meer de speelfiets, wendbaar, tweecylinder. Een tikje minder geschikt voor langere toerritten als de andere 3. Lijkt me ook wat iel met jouw lengte.
De Bandit 650 ken ik niet, heb wel vrij veel op z'n oudere broertje gereden, de 600. Prima allrounder, doet alles goed, hooguit wat minder spannend.
De Fazer 600 (oude uitvoering) is misschien wel dé allrounder. Veel kracht ook in lage toeren en toch genoeg vermogen om sportief/leuk te blijven. Z'n jongere versie gaat wat meer de sportieve kant op, het blok loopt pas écht lekker hoog in de toeren. Daardoor is ie net wat minder een toerfiets.

Wil je het wat sportiever (hoogtoeriger) houden, kies dan de nieuwe Fazer. Wil je wat meer toeren, kies dan de Bandit/ oudere Fazer. Wil je een tweecylinder, dan is de V-Strom misschien iets.

Niet een van deze fietsen is een slechte keus, al lijkt me de SV toch nét ff minder geschikt.
De doorslag moet een proefrit geven, omdat jij alleen kunt bepalen wat je het lekkerst vindt zitten/rijden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel plezier met de proefritten, want dat is ook gewoon leuk om te doen......
 
ja er 6 f is leuk maar ik 1.86 beetje lang voor de er6 f

Ik weet niet of je er zelf al eens op hebt gezeten maar ik pas er prima op met mijn 1.85 hoor. Ik rij nu op een Ninja 250r en zelfs daar pas ik gewoon op met mijn benen netjes in de inkepingen naast de tank. Dus altijd eerst passen/proefrijden, maar dat zou ik bij al die motors eens doen en kies dan welke je fijne vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan