Motor import vanuit Italie

Remi77

Rookie
11 jan 2022
3
0
Ben van plan om een motor in Italie te kopen en laten importeren. Weet iemand hoe ik dat best kan doen en bij wie kan ik zijn om mijn motor te laten transporteren vanuit Italie naar Nederland?
AB👍
 
Zelf kijken en auto op LPGof van de zaak met brandstofpas geen optie?
Ik heb wel eens een motor in Neurenberg gekocht, vanaf de kust een leuk stuk kachelen.
En kon een auto van de zaak lenen van een collega.
In Duitsland zelf getankt, dat vond ik wel normaal. :+
Ik zag thuis dat er ook wel een litertje olie in zijn auto kon. _O-
 
:ZZelf kijken en auto op LPGof van de zaak met brandstofpas geen optie?
Ik heb wel eens een motor in Neurenberg gekocht, vanaf de kust een leuk stuk kachelen.
En kon een auto van de zaak lenen van een collega.
In Duitsland zelf getankt, dat vond ik wel normaal. :+
Ik zag thuis dat er ook wel een litertje olie in zijn auto kon. _O-
Tis wel +-20 uur rijden
 
Paar jaar geleden 2 motorfietsen met busje zelf opgehaald uit regio Milaan.
Let ff op: terug door Zwitserland moet je (formeel gezien) de lading aangeven in Como/Chuisso en bon inleveren bij Weil am Rhein (Basel). Zwitsers willen zeker weten dat die meuk het land verlaat. Zwitserland is nl geen EU dus geen vrije doorgang met handel. Deze administratieve rompslomp kostte ons ca 4uur (veel wachten op stempels tussen duizenden vrachtwagens) op de terugweg en euro's nav de waarde vd motoren.
Als ik dit nog een keer doe: terug altijd via Oostenrijk ivm vrije handel. (Je kan de gok nemen, maar evt boetes zullen niet laag zijn. En ze kijken echt naar aanhangers en busjes bij de grens).
 
Paar jaar geleden 2 motorfietsen met busje zelf opgehaald uit regio Milaan.
Let ff op: terug door Zwitserland moet je (formeel gezien) de lading aangeven in Como/Chuisso en bon inleveren bij Weil am Rhein (Basel). Zwitsers willen zeker weten dat die meuk het land verlaat. Zwitserland is nl geen EU dus geen vrije doorgang met handel. Deze administratieve rompslomp kostte ons ca 4uur (veel wachten op stempels tussen duizenden vrachtwagens) op de terugweg en euro's nav de waarde vd motoren.
Als ik dit nog een keer doe: terug altijd via Oostenrijk ivm vrije handel. (Je kan de gok nemen, maar evt boetes zullen niet laag zijn. En ze kijken echt naar aanhangers en busjes bij de grens).
Woww. Dit is zeker goeie info. Dus export papieren en bon zijn voldoende?
 
Ja en verkoopovereenkomst. Maar dit was jaren geleden. Kan nu anders zijn hoor. Moesten toen transitvergoeding betalen nav de waarde vd motorfietsen. Weet niet meer hoeveel. Ging toen om een motorfiets en een Vespa van meer dan 15jaar oud. Zelf ophalen: dan mijn tip, altijd terug via EU- land.

Jaren daarvoor weer via transportbedrijf Vos Oss 2 motoren laten ophalen. Die waren in Italië in pallets gezet. Moest toen bij de laadplek wel een heftruck aanwezig zijn om te laden (Was bij een werkplaats vlakbij Bergamo. Het ging Moto Guzzi's) want die vrachtwagen had geen laad-ding achterop. Ik meen ca 4-500€ transport. En ophalen in Oss.

WolterKoops (Zeewolde) rijdt ook dagelijks naar Noord Italië vv.
Maar ben zeker benieuwd naar andere ervaringen.
 
Tis wel +-20 uur rijden
Het is verstandig om de motor bij voorkeur zelf te zien en keuren.
Hotelletje boeken en vooral niet overhaasten.
Of heb je daar een kennis ter plaatse of andere contacten voor?
Bij mijn Bimota was er enorm veel mis, terwijl het een schadevrije motor zou zijn.
Uiteindelijk heb ik ook niet de juiste papieren van de verkoper gekregen en moest ik de motor eerst op kenteken in Duitsland zetten en daarna uitvoeren.

Ik ben rond zes uur in de ochtend non-stop gaan rijden en was om 01.00 in de nacht thuis.
Maar in jouw geval is twee nachtjes overblijven wellicht de beste optie. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan