Motor importeren en terug voeren naar 35kw

Glitterfart

Rookie
4 feb 2020
3
0
Hi motormuizen,

ik ga binnenkort mijn a2 rijbewijs halen. Ik had alleen een paar vragen, als eerste motor wil ik graag een ducati m696 (2010-2012). Deze moet alleen terug gevoerd worden om als een a2 motorrijbewijs te dienen. Ik wil deze motor ook graag in Duitsland kopen, omdat ze daar goedkoper zijn. Heeft iemand een ruwe schattig wat het terugvoeren en importeren gaat kosten?
 
Nou, eerst moet je de BPM aftikken als je de motor invoert, dan terug laten zetten naar 35 kW, en daarnaast nog een kenteken aanvragen.
Ik denk dat de kosten in deze de besparing overschrijden.
Daar komt bij dat als je deze motor later weer op vol vermogen wil hebben, dat je dan alleen geen BPM hoeft te betalen. ;)

Ik zou nog even in het rond kijken voor een andere knappe A2 motor. Over een 1/2 of 1 jaar staan er ook lekkere Duc's te koop in Duitsland.
 
Als dit je eerste monster wordt zou ik eerst een goedkopere nemen om op te leren rijden. Daarna zou ik pas deze nemen en dan zijn de prijzen in Nederland vast wel wat gezakt.
 
Even snel ingevuld voor een uitvoering met ABS (á €9790 nieuwprijs) uit 2010. Rest BPM bedrag is zo'n €92. Niet schrikbarend als je het mij vraagt.
Als je met invoeren en BPM enkele honderden euro's kan besparen, zou ik het gewoon doen. Zo eng is het allemaal niet en die bespaarde euro's kan je in je zak steken of mooie upgrades van kopen voor je Monster :Y
 

Open het import topic, LEES de OP en je vraag is beantwoord.

Succes!
 
Let op: het vermogen op het kenteken is leidend t.o.v. het vereiste rijbewijs! Dus een uitdraai (vermogensbank) gaat NIET werken (wettelijk gezien).
 
Terug
Bovenaan Onderaan