Motor importeren Engeland.

NOSfearatu

Befkip
3 apr 2004
17.478
4.173
In een groen groen knolleland
Mogelijk wil ik een motor uit Engeland halen. Nu speelt corona al een vervelende rol.... maar kan je de motor zo meenemen uit bv engeland? Overschrijven gaat daar anders lijkt mij??
Heb van alles gezocht en lees van alles. Maar niks met corona bv... mag je bv zakelijk wel UK in...??

Die persoon wil hem wel verkopen..maar heeft weinig zin om exportpapieren te fixen. Is dit een verloren zaak??
 
De motor kan je zo mee nemen na betaling,je moet zorgen dat je het linkse blad van de V5 (kentekenbewijs) mee krijgt.
De verkoper moet op het rechtse blad een deel invullen en dat terug binnen sturen.
Het land zomaar binnen en buiten gaan zal wat anders zijn,afgelopen week was in het nieuws dat je 14 dagen in quarantaine moet bij het binnen komen van de UK.
Er zijn wel uitzonderingen voor bvb. vrachtwagenchauffeurs,dus dat ga je goed moeten uitzoeken.
 
UK is geen lid van de EU meer. Dat heeft mogelijk gevolgen voor het verkrijgen van een NL kenteken en voor de invoerprocedure.
Er is op dit forum heel veel geschreven over het importeren van motorfietsen. Lijkt me dat je dit pinksterweekeinde een prettig stukje te lezen hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan