Mensen,
Ik heb een Z1000 uit 2007 in Belgie gekocht met een lichte glijschade.
Nu is de BPM zowieso niet schrikbarend hoog meer, rond de €300 ofzo. Maar dit is de BPM in schadevrije toestand.
Maar nu is mijn vraag of iemand weet hoe het in zijn werking gaat, met het importeren van een schade voertuig.
Ik heb al een paar keer samen met me vader een motor gekocht zonder schade in België, en dan is het gewoon laten keuren en de rekening betalen en wachten tot het kentekenbewijs binnen is.
Nu kan het voordeliger worden, want omdat hij schade heeft, wordt er een gedeelte in mindering gebracht op de te betalen BPM.
Nu heb ik al een schade rapport laten maken door een schade bedrijf.
Maar kan iemand mij vertellen of ik aan een schaderapport genoeg heb, of moet ik een taxatie laten doen door een taxateur of motorzaak wat de actuele waarde is van de motor met deze schade?
Ik hoor het graag.
Gr. Bobby
Ik heb een Z1000 uit 2007 in Belgie gekocht met een lichte glijschade.
Nu is de BPM zowieso niet schrikbarend hoog meer, rond de €300 ofzo. Maar dit is de BPM in schadevrije toestand.
Maar nu is mijn vraag of iemand weet hoe het in zijn werking gaat, met het importeren van een schade voertuig.
Ik heb al een paar keer samen met me vader een motor gekocht zonder schade in België, en dan is het gewoon laten keuren en de rekening betalen en wachten tot het kentekenbewijs binnen is.
Nu kan het voordeliger worden, want omdat hij schade heeft, wordt er een gedeelte in mindering gebracht op de te betalen BPM.
Nu heb ik al een schade rapport laten maken door een schade bedrijf.
Maar kan iemand mij vertellen of ik aan een schaderapport genoeg heb, of moet ik een taxatie laten doen door een taxateur of motorzaak wat de actuele waarde is van de motor met deze schade?
Ik hoor het graag.
Gr. Bobby