Motor importeren met schade

Babi

MF'er
14 jan 2008
229
0
Rozenburg
Facebook
Mensen,

Ik heb een Z1000 uit 2007 in Belgie gekocht met een lichte glijschade.
Nu is de BPM zowieso niet schrikbarend hoog meer, rond de €300 ofzo. Maar dit is de BPM in schadevrije toestand.
Maar nu is mijn vraag of iemand weet hoe het in zijn werking gaat, met het importeren van een schade voertuig.

Ik heb al een paar keer samen met me vader een motor gekocht zonder schade in België, en dan is het gewoon laten keuren en de rekening betalen en wachten tot het kentekenbewijs binnen is.

Nu kan het voordeliger worden, want omdat hij schade heeft, wordt er een gedeelte in mindering gebracht op de te betalen BPM.
Nu heb ik al een schade rapport laten maken door een schade bedrijf.

Maar kan iemand mij vertellen of ik aan een schaderapport genoeg heb, of moet ik een taxatie laten doen door een taxateur of motorzaak wat de actuele waarde is van de motor met deze schade?

Ik hoor het graag.


Gr. Bobby
 
Mensen,

Ik heb een Z1000 uit 2007 in Belgie gekocht met een lichte glijschade.
Nu is de BPM zowieso niet schrikbarend hoog meer, rond de €300 ofzo. Maar dit is de BPM in schadevrije toestand.
Maar nu is mijn vraag of iemand weet hoe het in zijn werking gaat, met het importeren van een schade voertuig.

Ik heb al een paar keer samen met me vader een motor gekocht zonder schade in België, en dan is het gewoon laten keuren en de rekening betalen en wachten tot het kentekenbewijs binnen is.

Nu kan het voordeliger worden, want omdat hij schade heeft, wordt er een gedeelte in mindering gebracht op de te betalen BPM.
Nu heb ik al een schade rapport laten maken door een schade bedrijf.

Maar kan iemand mij vertellen of ik aan een schaderapport genoeg heb, of moet ik een taxatie laten doen door een taxateur of motorzaak wat de actuele waarde is van de motor met deze schade?

Ik hoor het graag.


Gr. Bobby

Hallo Booby,

Je zegt je hebt een schade rapport op laten maken

A. welk bedrijf, meestal komt daar dan ook een kostenplaatje bij wat het zou gaan kosten als je de schade bji dat bedrijf laat maken.
B is dat er niet bij zou ik in ieder geval wel een taxatie laten doen dat geeft ook gelijk het kostenplaatje en weet je zeker dat de Bike niet totalloss is.

grtz Dajo
 
Laatst bewerkt:
Mensen, ik ben eruit.

Het schadebedrag is leuk om te weten, maar daar hangt niet de bpm aan.
De motor moet door een taxateur getaxeerd worden, dus wat hij waard is met deze schade.
Maar die mannen rekenen daar €250 voor, dit is inclusief een bpm aangifteformulier. Maar aangezien ik nog maar €284 bpm heb, blijft er weinig over en is dit niet echt aantrekkelijk.
Dus ik ga het gewoon via de normale weg doen, en heb een bpm aangifteformulier via www.berekenbpm.nl geregeld. Ik had hem na 3,5uur binnen en was hier €25 voor kwijt. Nu komt eruit dat ik nog €284 moet betalen, en dan die €25 erbij. Dus voor €310 is me bpm afdeling geregeld.
Als ik die €250 had betaald voor een taxateur, en als er dan nog steeds €50-€100 uitkomt, ben ik net zoveel kwijt of meer.
Dus gewoon via de normale weg.

Ik heb het schaderapport bij me oude baas op laten maken, ik kom zelf uit de autoschade en doe hem ook zelf weer herstellen. Maar het gaat om een lichte glijschade.
Als het verzekeringswerk had geweest en er had een opkoper bij gekomen, dan had hij waarschijnlijk economisch totalloss gegaan. Maar nu ben ik misschien €500 verder om hem weer helemaal netjes te maken.

gr. Bobby
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan