Motor importeren, rdw doet moeilijk

Hoewel vervelend, vind ik het trouwens geen slechte zaak. Genoeg motoren worden gejat juist voor de onderdelen. Als er dan op zo'n manier weer een aantal diefstallen opgelost wordt..
 
Mail of bel eens met de afdeling klanten service van de importeur of fabrikant van de motor, mischien kunnen zij jou van dienst zijn.
 
Ja, hij heeft het genoemd en ik had het maar opgeschreven maarja wat heb ik eraan? Vorige eigenaar wist ook niet dat er geen orginele meer inzat.

Naar motorzaak gaan.
Factuur laten maken voor blokwissel met het noemen van de twee nummers.
Terug naar RDW.
 
Wat er in zat is niet van belang (ik wist ook geen oorspronkelijk bloknummer en is ook nooit ter sprake geweest). Gaat er om dat de herkomst van het huidige blok duidelijk wordt, eigenlijk boeit alleen of het blok legitiem is. Althans dat was destijds de enige reden voor het onderzoek.

Dat idee kreeg ik ook.
Ben ong 2 weken terug ook geweest met een Honda. Ze noemden het een 'herkomst-keuring'.
Kennelijk hebben ze een lijst met welk blok in welk frame hoort.
Bij mij was alles origineel, gelukkig :)
 
Caramba!

Wil jij dit regelen voor hem?

:^

Ik zou dat ook niet zo maar even aandurven.

In Duitsland word bij een motorfiets geen motornummer in de fahrzeugbrief opgenomen.
Je mag ook gewoon een motorblok wisselen zonder afname bij de TÜV. (mits het een identiek blok is)
Dus naar mijn inziens is de RDW nu echt aan het klieren.
 
Leg de vraag eens aan een paar KEURMEESTERS voor,liefst de langwerkende,ik denk
dat je een keurmeester hebt gehad die het te goed wou doen.
 
niet helemaal, je moet schijnbaar tegenwoordig aan kunnen tonen waar het blok vandaan komt.
m.a.w. is het niet uit een gestolen motor of via andere illegale handel.

Lijkt me op zich een prima actie. Maar is het een mogelijkheid om de motor zonder blok in te voeren? Dus blok er af en na keuring er weer onder hangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan