Motor importeren uit Amerika, whats next?

Je schrijft dat je lange tijd in Amerika hebt gewerkt. Hoe lang? En was je uitgeschreven hier?

Je mag een voertuig namelijk als verhuisboedel importeren. Voorwaarden zijn geloof ik dat je een jaar buiten Nederland hebt gewoond en de motor aantoonbaar 6 maanden in bezit hebt. Ook mag je hem dan niet doorverkopen binnen een bepaalde periode.

Edit:

Ah gevonden! Meer info hier:

Ik verhuis naar Nederland en wil mijn verhuisboedel belastingvrij in Nederland invoeren

en

Verhuizen naar Nederland en uw voertuig meenemen | RDW

Je moet dus nog wel een keuring doen maar de BPM/BTW vervalt als je aan de voorwaarden voldoet.
Voor bpm etc aantrekkelijk.
Keuring blijft.
 
Mijn ervaring : Bel naar Lelystad (zoals Martell je probeert aan je verstand te brengen) stel je vragen en als je het netjes vraagt geven ze netjes antwoord, dat antwoord kun je zelfs per mail krijgen dus heb je altijd bewijs als bij de keuring iemand iets anders beweert.
 
Je schrijft dat je lange tijd in Amerika hebt gewerkt. Hoe lang? En was je uitgeschreven hier?

Je mag een voertuig namelijk als verhuisboedel importeren. Voorwaarden zijn geloof ik dat je een jaar buiten Nederland hebt gewoond en de motor aantoonbaar 6 maanden in bezit hebt. Ook mag je hem dan niet doorverkopen binnen een bepaalde periode.

Edit:

Ah gevonden! Meer info hier:

Ik verhuis naar Nederland en wil mijn verhuisboedel belastingvrij in Nederland invoeren

en

Verhuizen naar Nederland en uw voertuig meenemen | RDW

Je moet dus nog wel een keuring doen maar de BPM/BTW vervalt als je aan de voorwaarden voldoet.

Heel interessant, helaas niet van toepassing op mij ;( ik ben wel een jaar weg geweest maar ben niet uitgeschreven geweest.

Moet even tijd vinden overdag om met de RDW te bellen, ik laat het weten als ik meer weet.
 
Heel interessant, helaas niet van toepassing op mij ;( ik ben wel een jaar weg geweest maar ben niet uitgeschreven geweest.

Moet even tijd vinden overdag om met de RDW te bellen, ik laat het weten als ik meer weet.
Dat gaat ook over een voertuig niet over een frame. Ik had begrepen dat je het frame nog wil importeren.
 
Een motor van hetzelfde type van binnen of buiten de EU zal niet zo heel veel anders zijn, dat zullen enkele details zijn.
Als dat nu een uitgebreide of een simpele keuring is, ze zullen wel vinden wat er anders hoort te zijn.
En waarschijnlijk gaan ze dingen vinden wat daar niet eens mee te maken heeft, zoals een versleten lager..

En het ligt er maar net aan wat voor keurmeester je treft.

Raken jullie ook in paniek als je auto voor de APK moet? Dat is ook een uitgebreide keuring..

Valt het je niet op dat jij enkel aannames doet in tegenstelling tot Martell en ondergetekende die er ervaring mee hebben en dus weten waar ze het over hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan