Motor importeren uit Amerika

Prairy

MF veteraan
7 nov 2005
3.009
0
36
Ittervoort
Bezoek site
Ik wil misschien een motor importeren uit Amerika.

Wie weet bij wie ik het makkelijkst de motor kan verschepen, wat de kosten zijn van het verschepen, de kosten van het invoeren, douane, belasting, btw etc.

Ik heb al even zitten speuren op internet uiteraard, maar kan er niet echt wijs uit worden helaas...

Met andere woorden, hoe krijg ik dat ding hier en wat gaat het me ongeveer kosten ;)

Tnx! :W
 
Laatst bewerkt:

_HaV_

MF veteraan
9 jun 2005
4.531
0
40
Westereen / Zwaagwesteinde
Ik wil misschien een motor importeren uit Amerika.

Wie weet bij wie ik het makkelijkst de motor kan verschepen, wat de kosten zijn van het verschepen, de kosten van het invoeren, douane, belasting, btw etc.

Met andere woorden, hoe krijg ik dat ding hier en wat gaat het me ongeveer kosten ;)

Tnx! :W
Qua kosten van douane, belasting e.d. is het volgende topic wel interesant denk ik:
Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

Kosten hangen ook van de leeftijd van de motor en zo af.

Qua verschepen e.d. heb ik geen idee...
 

___Ray___

MF veteraan
22 feb 2006
7.117
208
Goedkoopste is in 2 keer verschepen, onderdelen zijn goedkoper in te voeren dan een complete motor.
Opletten dat je bijv. het voorwiel met de cilinderkop en de tank, als je maar geen compleet blok of een set wielen met wat anders bij elkaar doet anders weten ze meteen dat het uiteindelijk om een complete motor gaat en minstens een week of 2 ertussen.
2e voordeel is dat als er iets mis gaat dat je niet een hele motor kwijt bent.
 

geen idee

Die hard MF'er
21 jul 2005
854
0
Tsja, maar dan moet je daar je hele motor uit elkaar schroeven en hier weer in elkaar. Kan je net zo goed 2 weken langer wachten.
 

___Ray___

MF veteraan
22 feb 2006
7.117
208
Je moet toch met je complete motor naar het RDW? of zie ik dat verkeerd :?
voordat je naar de RDW kan moet je eerst de motor INVOEREN, daar zitten ook kosten aan verbonden en onderdelen zijn om één of andere reden goedkoper.
Gewoon even surfen op het net over meer informatie of wachten tot r iemand reageert die er ervaring mee heeft.
Kan wel zijn dat de afgelopen 4 jaar ook die regel weer is veranderd maar het was wel zo toen ik bezig was met het uitzoeken om een H-D over te laten komen (wegens omstandigheden is het er van de daadwerkelijke uitvoering niets gekoemen)
 

ruud gsx-r

Die hard MF'er
3 nov 2004
268
1
47
LET OP!!!!!
Als je een motor van buiten de EU haalt en importeert in Nederland moet deze fiets aantoonbaar overeenkomen met een (ned. of Europeese)typegoedkeuring. Mijn ervaring is dat deze motoren dit nooit hebben en dat je dan bv.even langs de tuv. moet voor een duits kenteken. Die hebben namelijk lagere toelatingseisen dan nederland. Reken deze kosten er van te voren wel bij!!! Dit kan wel oplopen tot +/- €1000.-
En er komen ook nog invoerrechten bij!(namelijk import van buiten de EU)
Bezint eer ge begint..........

gr. Ruud
 

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
45
Luttenberg
een kennis van mij heeft een restauratiebedrijf (oldtimer tractoren) en die laat regelmatig containers overkomen uit de VS met onderdelen en tractoren. Je zou eens contact met hem kunnen opnemen of hij niet een keer een plekkie vrij heeft in een container, dat scheelt aardig in de kosten. :)
 

The Wizzard

MF veteraan
14 jun 2005
2.261
2
www.motorongeval.nl
Als je wilt importeren vanuit Amerika (geld overigens alle landen tegenwoordig) :?
ZORG DAT ER IEMAND IS DIE JE 100% KAN VERTROUWEN !!!
Zal het eerste niet zijn wat verscheept word en nooit aankomt |( |(

Ik heb zelf auto`s geimporteerd en vrienden van mij ook.
Het is vaker gebeurd dat auto`s niet, of slechts deels aankwamen.
We hebben ooit (in het begin) een Chevi Van ingevoerd met alles er op en er aan.
Bij aankomst bleek de TV en Video als ook de stereo compleet verdwenen te zijn.
Deur open gebroken en interieur compleet vernield :(
Schade was net zo groot als de restwaarde van de auto |(
Zo wachten we nog steeds op een Mach1, een Volvo Katterug en een Stingray :( :?
Ondanks dat we eigen familie er bij lieten staan bij verscheping.

Zijn er maar mee gestopt want de kosten waren hoger dan de baten.

Indien je hem deels demonteerd (motor scheid van het chassis) dan is het idd véél goedkoper, dan transporteer je nl schroot en geen goederen *O*
Succes TS, ik zou er nog een nachtje over slapen :z
 

Prairy

MF veteraan
7 nov 2005
3.009
0
36
Ittervoort
Bezoek site
Is Prairy nu al uitgekeken op de ZZR?
Jep, helaas wel... Hij is me niet snel genoeg :X Rijdt verder wel erg lekker, maar krijg er geen kick meer van...

Gister nog geprobeerd rotondes te nemen en dan knie aan de grond, dacht dat ik er dicht bij zat, blijkt dat ik nog zo'n 25 cm moest -O- Capo heeft t ook geprobeerd, hem lukte het uiteindelijk wel, met 50 km pu of meer rond te gaan en hard werken... Dat gaat me dus niet lukken. Ik krijg hem gewoon niet ver genoeg naar beneden...

Dus fietsje zoeken met een kortere wielbasis. Vind het wel zonde, want verder rijdt ie echt super, zit heerlijk, ook om te toeren, krijg geen last van mn rug, zit erg rechtop. Staat al te koop op marktplaats, ben er nog even over aan het peinzen... V-chickie misschien interesse om over te nemen? ;)

@ rest van de posters, tnx voor alle info!!! Als ik zo de kosten en eventuele problemen lees, vooral dat dingen nogal eens niet aankomen, ga ik het USA invoeren maar laten varen... Helaas. Toch maar naar de oosterburen tuffen dan als ik daar wat leuks gezien heb :Y
 

The Beerhunter

MF veteraan
20 sep 2004
39.600
1
Nijmegen
Gister nog geprobeerd rotondes te nemen en dan knie aan de grond, dacht dat ik er dicht bij zat, blijkt dat ik nog zo'n 25 cm moest -O- Capo heeft t ook geprobeerd, hem lukte het uiteindelijk wel, met 50 km pu of meer rond te gaan en hard werken... Dat gaat me dus niet lukken. Ik krijg hem gewoon niet ver genoeg naar beneden...
en dat ligt aan de motor? :+

maar even serieus, waarom perse uit de vs? :)
 

Prairy

MF veteraan
7 nov 2005
3.009
0
36
Ittervoort
Bezoek site
en dat ligt aan de motor? :+

maar even serieus, waarom perse uit de vs? :)
Niet alleen aan de motor, maar ook aan het feit dat ik niet zo sterk ben als mn vriendje :+ En niet zo groot :P Hij rijdt op een gixxer, en krijgt het met zijn fiets makkelijk voor elkaar. Ik kan op die van hem niet rijden, krijg na 5 minuten al heel erg last van mn rug, omdat de motor veel te ver voorover gesteld staat.

Uit de VS omdat ik daar een motor had gezien waarvan ik ging :9~ , maar ja, als je hem verscheept, de kosten bij elkaar optelt, plus de blijkbaar erg reeele kans dat ie gewoon niet of maar deels aankomt, :N , laat dan maar zitten...
 

The Beerhunter

MF veteraan
20 sep 2004
39.600
1
Nijmegen
Niet alleen aan de motor, maar ook aan het feit dat ik niet zo sterk ben als mn vriendje :+ En niet zo groot :P Hij rijdt op een gixxer, en krijgt het met zijn fiets makkelijk voor elkaar. Ik kan op die van hem niet rijden, krijg na 5 minuten al heel erg last van mn rug, omdat de motor veel te ver voorover gesteld staat.
Snap het nog steeds niet vanwege " Vind het wel zonde, want verder rijdt ie echt super, zit heerlijk, ook om te toeren, krijg geen last van mn rug, zit erg rechtop." dat stukje eerlijk gezegd, maar uhm, succes met zoeken/kopen/importeren ;)
 

StengelS

Die hard MF'er
7 feb 2006
299
0
36
Berkel en Rodenrijs
het kan aan mij liggen (en als ik het fout heb wordt ik daar graag op gewezen, ben namelijk geen KD expert) maar KDen heeft volgens mij niks met sterkte te maken. Als je harder rijdt moet je scherper sturen dus platter de bocht door. Als ik goed hard een rotonde pak dan lukt het mij ook wel een steppie aan de grond te krijgen. (heb maar 62pktjes)

Maar als je hem zo lekker vind rijden, doe je hem dan alleen weg omdat je geen KD’s kunt maken?
 

Prairy

MF veteraan
7 nov 2005
3.009
0
36
Ittervoort
Bezoek site
Nee, doe hem weg omdat ik er niet genoeg plezier aan beleef. Niet alleen omdat ik er geen KD mee kan maken. Hij is t gewoon net niet voor me. Misschien dat ik er dit jaar nog wel mee verder rijdt, beslissing staat nog niet helemaal vast... :+
 

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
45
Luttenberg
Uit de VS omdat ik daar een motor had gezien waarvan ik ging :9~ , maar ja, als je hem verscheept, de kosten bij elkaar optelt, plus de blijkbaar erg reeele kans dat ie gewoon niet of maar deels aankomt, :N , laat dan maar zitten...
Ik weet niet hoe GSX-R Team dat heeft gehad, maar bij ons is er nog nooit 1 schroefje niet aangekomen :) . Kijk anders eens op de site van die kennis van mij, [spam]www.vanlenthe-restauratie.nl[/spam], onder het kopje Import % Transport staat nog wat informatie ;)
 

The Wizzard

MF veteraan
14 jun 2005
2.261
2
www.motorongeval.nl
Ik weet niet hoe GSX-R Team dat heeft gehad, maar bij ons is er nog nooit 1 schroefje niet aangekomen :) . Kijk anders eens op de site van die kennis van mij, [spam]www.vanlenthe-restauratie.nl[/spam], onder het kopje Import % Transport staat nog wat informatie ;)
Wij hebben voorheen behoorlijk wat geïmporteerd.
Maar doordat ïmporteren toen nog niet zo populair was betekende dat , dat je zelf alles moest regelen.
Tegenwoordig kan je bij gespecialiseerde bedrijven je te transporteren goederen ook verzekeren.
Het gaat zelfs zo ver dat je bij sommige bedrijven via internet precies kan volgen waar jou vracht zich bevind.
Echter heeft elke dienst zijn keerzijde nl. het kosten plaatje.

Verstandig is zowiezo om in zee te gaan met een Nederlandse transporteur, zodat als het mis gaat je niet verzijlt raakt in juridische zaken met buitenlandse bedrijven.
;)
 

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
45
Luttenberg
Wij hebben voorheen behoorlijk wat geïmporteerd.
Maar doordat ïmporteren toen nog niet zo populair was betekende dat , dat je zelf alles moest regelen.
Tegenwoordig kan je bij gespecialiseerde bedrijven je te transporteren goederen ook verzekeren.
Het gaat zelfs zo ver dat je bij sommige bedrijven via internet precies kan volgen waar jou vracht zich bevind.
Echter heeft elke dienst zijn keerzijde nl. het kosten plaatje.

Verstandig is zowiezo om in zee te gaan met een Nederlandse transporteur, zodat als het mis gaat je niet verzijlt raakt in juridische zaken met buitenlandse bedrijven.
;)
Ja misschien was het eerst anders, ik weet ook niet over hoeveel tijd terug je praat. Maar nu is sowieso alles gigantisch streng geregelt. Hij kan ook inderdaad aan de hand van het containernummer alles volledig natrekken op welk moment ook.

En het kostenplaatje is voor een totale container inderdaad hoog. Maar dit is een "standaart pakket", anders kun je het tegenwoordig helemaal niet meer krijgen volgens mij. Komt nog bij dat je uiteraard maar een bepaalt gedeelte hoeft te betalen voor het aantal m3 dat de motor inneemt omdat er natuurlijk nog veel meer in de container staat.