Motor importeren uit Amerika

metalant

MF'er
30 sep 2001
235
0
Ik heb mijn oog laten vallen op een ZX7R uit 2003, maar die staat in Las Vegas, United States.

Heeft er iemand hier ervaring of goede informatie over het importeren van een complete motor uit Amerika?
Hoe zit het met de typegoedkeuring e.d.? De ZX7R is in 2003 niet in Nederland verkocht.
 
BTW, in tegenstelling tot het topic van Valerossi gaat het hier om een legitieme zaak. De motor staat bij een dealer.
 
Ik heb geen ervaring, maar import uit VS betekent opnieuw keuren.
De motor heeft namelijk geen/niet alle onderdelen met een e(uropa)-keur.
 
Ik heb al bij de RDW één en ander nagekeken.
Als u in het buitenland een auto of motor hebt gekocht, moet u rekening houden met een aantal voorwaarden voordat u met dit voertuig in Nederland van de openbare weg gebruik kunt maken:

In een aantal gevallen moet u aangifte doen voor invoerrechten en/of BTW
U moet uw auto of motor laten keuren danwel onderzoeken door de RDW
U moet aangifte doen voor de BPM bij een BPM-aangiftepunt (Douane)
U moet de BPM betalen
U moet voor personenauto's en lichte bedrijfsauto's de verwijderingsbijdrage betalen.
Na afronding van bovenstaande punten ontvangt u het kentekenbewijs
U moet kentekenplaten laten maken
U moet de motorrijtuigenbelasting betalen
U moet een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor uw auto of motor hebben afgesloten.

Waar ik met name informatie over wil hebben is over het vervoer en verzekering en over het traject bij de RDW.
 
hij zal iig niet goedkopen voor je worden, want je zal een hele hoop bmp en meer van die onzin moeten betalen. keuren zal denk ik geen probleem zijn, tenzij er bepaalde regels zijn die versterkt zijn. de 7r is namelijk sinds '96 niet meer veranderd. denk alleen dat je ook flink zal moeten betalen voor het vervoeren naar ons landje..... verder vind ik het een ongelofelijk lekkere fiets, en wens ik je heel veel succes!