Motor importeren uit belgie

Tompiet1979

Rookie
8 apr 2010
3
0
Ik zie dat er af en toe vragen zijn over de import van een motor uit belgie heb het daarom even nagevraagd bij de verkeersdienst in belgie die erover gaat. Hierbij hun antwoord:
Geachte,

Transitplaten kunnen enkel aangevraagd worden aan de loketten in Brussel.
Voor transit heeft u nodig :
- een aanvraag om inschrijving, volledig ingevuld en gehandtekend.
- in het vak Z : een geel vignet van de verzekeringsmaatschappij
- de groene kaart geldig minstens tot 31/05/2010
- uw identiteitskaart of paspoort
- het aankoopbewijs of aankoopfactuur.
- het inschrijvingsbewijs van uw voertuig. Voor moto's hoeft er geen keuring.
Wanneer u zich met alle ORIGINELE documenten bij ons aanbiedt, krijgt u onmiddellijk uw transitinschrijving mee.
Openingstijden : van maandag tot vrijdag vanaf 8u30 tot 15u30 doorlopend.
De inschrijving is gratis.

Hopend u van dienst te zijn geweest,

Marleen Van de Perre

Uit het antwoord blijkt dat er ook een verzekering los dient te worden geregeld hoe dat werkt weet ik nog niet exact daar zal ik dan ook op terug moeten komen.

Natuurlij is er altijd nog de mogelijkheid om de motor op een oplegger te zetten en ermee naar NL te rijden. Gewoon even bij de RDW op de website een afspraak maken voor een keuring en klaar.
Eigenlijk valt het allemaal heel erg mee.
 
Had nog even nagevraagd hoe het zit met de transit platen en de verzekering. Hierop komt het volgenden antwoord terug:
Hallo,

Wanneer u een verzekering neemt in de Picardstraat in Brussel (postcode 1080, dit zijn de douane-agentschappen), dan zullen zij de verzekering samen met de aanvraag in orde maken en zullen ook zij naar ons kantoor komen om uw inschrijving aan te vragen.
De plaat wordt onmiddellijk megegeven als alle documenten in orde zijn.

Vriendelijke groeten

Ik overweeg nog steeds om met een busje op en neer te rijden aangezien het waarschijnlijk veel tijd zal kosten om door de bureaucratie van belgie heen te komen(met dank aan Meylie-style :)

Maar dit is dus wel de prcedure die je kan volgen mocht je perse met platen willen wegrijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan