motor importeren uit de VS

Johny58

Rookie
1 jun 2004
4
0
Hilversum
Is er iemand die ervaring heeft met het importeren van een motor? Wat komt er allemaal bij kijken wat betreft eventuele keuringen, het overzetten naar een nederlands kenteken en eventuele andere kosten?

Ik zit op het moment namelijk nog een maandje in de VS vanwege me stage en het valt me op dat motoren hier veel goedkoper zijn dan in Nederland. Al helemaal op het moment met de lage dollar-koers.

Ik moet hem na het importeren ook nog om laten zetten naar 25KW, maar daar kan ik denk ik in het 25KW forum meer dan genoeg info over vinden dus dat moet wel lukken.

Transport kan ik in ieder geval behoorlijk goedkoop regelen. Een euro of 85-90 ofzo. Hij kan mee in een container met auto's die zowiezo al gaat als het meezit. Maar van de rest heb ik geen idee wat het gaat kosten. Hoeveel is die BPM? Van de btw begreep ik dat die alleen geldt voor motoren jonger dan 6 maanden met minder dan 6000km? Over de keuring en het ombouwen weet ik ook niks... En de verzekering zal denk ik evenveel zijn als op een 'normale' nederlandse motor?

Zullen in elk geval kosten op je af komen oa:
koplamp, achterlicht,reflector, knippers ,uitlaat, ivm;E keurmerk.
Op de koplamp van USA import zit een DOT nr; weet niet of die goed gekeurd zal worden voor Europa
even navragen de RDW heeft daar een lijst van.

een kennis van me heeft een fzr uit de VS hier heen gehaald maar weet niet wat het gekost heeft. best grappig, hij rijd bijna niet te hard omdat er miles op de teller staat

je zit met het E-keurmerk verplichting.
Motoren voor 1998 hoeven dit niet te hebben.
Ik heb veel info ,mail me maar als je interesse hebt.

Volgens mij betaal je wel BTW wanneer een motor van buiten de EU komt.
Althans, ik moest bij invoer van mijn bejaarde Tsjechische Jawa gewoon BTW betalen over de aanschafprijs.

je zit met het E-keurmerk verplichting.
Motoren voor 1998 hoeven dit niet te hebben.
Ik heb veel info ,mail me maar als je interesse hebt.
Dat klopt niet helemaal, wederom mijn oude Jawa (1948) moest voor de RDW een koplamp hebben met een NL of EU merkje er in.

hee, en heb je al eentje geimporteerd of zie jer vanaf. Ik ben nu ook een beetje aan het orienteren in de USA. Hoorde van een HArley fanaat dat er ook iets is als een ijzer toesslag (omdat de ijzerprijzen zo zijn gestegen door die gekke chinezen).
Afijn benieuwd naar je import bevindingen.

Transport kan ik in ieder geval behoorlijk goedkoop regelen. Een euro of 85-90 ofzo. Hij kan mee in een container met auto's die zowiezo al gaat als het meezit. Maar van de rest heb ik geen idee wat het gaat kosten. Hoeveel is die BPM? Van de btw begreep ik dat die alleen geldt voor motoren jonger dan 6 maanden met minder dan 6000km? Over de keuring en het ombouwen weet ik ook niks... En de verzekering zal denk ik evenveel zijn als op een 'normale' nederlandse motor?
Komt nog wel wat meer bij kijken. Ga je de container zelf lossen?? Zo niet, reken dan maar op 200,- loskosten, Aanmaken T1 doc 80,- interventiekosten 60,- enz. enz. Als het een jonge motor is krijg je hem in NL zomaar niet door de RDW keur omdat de nummers niet overeen komen, Tip: ergens in een makkelijker EG land laten keuren. Zoals ik al zij, komt heel wat bij kijken, teveel om ff uit te leggen

Alles wordt een stuk makkelijker als je in de US woont en de motor al langer dan een half jaar in bezit hebt. Geen Invoerrechten,BTW, BPM, die je anders wel gewoon moet betalen. Invoer en BTW betaal je over het faktuurbedrag (Bill of sale)

Denk nog maar even na voor je er aan begint.
Zoek even naar "mijn nieuwe speeltje" dan zie je wat er voor mij nu aankomt uit de VS
(O ja, ik kan het natuurlijk ook voor je regelen)

Alles wordt een stuk makkelijker als je in de US woont en de motor al langer dan een half jaar in bezit hebt. Geen Invoerrechten,BTW, BPM, die je anders wel gewoon moet betalen. Invoer en BTW betaal je over het faktuurbedrag (Bill of sale)

ik heb een beter Idee, je kunt een motor hier in de U.S. kopen en ik rijd er een half jaartje op onder jouw naam, en dan verscheep je de motor naar nederland..

dan betaal je ook Geen Invoerrechten,BTW, BPM :+

een kennis van me heeft een fzr uit de VS hier heen gehaald maar weet niet wat het gekost heeft. best grappig, hij rijd bijna niet te hard omdat er miles op de teller staat

Ik denk anders dat'ie niet blij is als'ie met 120 geflitst wordt..

ja, man, lekker makkelijk een half jaartje doen alsof en mister douane en fiscus trapt daarin; Gaaf zeg!

Nou, ik ben snel even eentje aan het bestellen....

Zeg hoekske, ik heb gezocht naar jouw speeltje uit USA maar nog niet gevonden. ;(
Denk je trouwens dat het haalbaar is om een verse Harley uit USA mee te nemen en er nog iets aan over te houden ook ?
Er komt nogal wat bij kijken begrijp ik:
- technische EU dingen
- invoer
- BPM
- tranpsport
Loont het zich wel voor een verse motor ? of voor een wat oudere ?

[imtagg]

ooh shit, verkeerd geddan met het plaatje... nu beter ?
full

Zeg hoekske, ik heb gezocht naar jouw speeltje uit USA maar nog niet gevonden. ;(
Denk je trouwens dat het haalbaar is om een verse Harley uit USA mee te nemen en er nog iets aan over te houden ook ?
Er komt nogal wat bij kijken begrijp ik:
- technische EU dingen
- invoer
- BPM
- tranpsport
Loont het zich wel voor een verse motor ? of voor een wat oudere ?

[imtagg]
Staat nog een topicje van mij "nieuwe helm voor bij nieuw fietske" kijk daar ff

Valt allemaal niet mee in ons bekrompen k..land. In Duitsland ed is het een stuk makkelijker. Een jonge motor gaat wel(Kijk maar naar die van mij. Zoals je kunt zien aan het kenteken van de auto op de achtergrond komt hij niet hier uit de buurt) maar een van voor 96 is eenvoudiger
Alle belastingen en transport en zo blijft natuurlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan