Motor Importeren uit Duitsland i.v.m. 35kw regeling

BraapRyder

kloon
7 okt 2014
23
0
Beste mensen,

Ik heb gelezen dat als ik een motor importeer uit Duitsland, die daar al op 35kw staat, dat ze dan hier de kw's zo overnemen op het kentekenbewijs.

Dus dan zou ik in principe op een legale manier toch een R6, ZX6R, GSXR of een andere motorfiets in dat kaliber kunnen rijden... of zie ik dit verkeerd?

Het gaat mij vooral dan ook om de verzekering, als ik bijvoorbeeld een R6 importeer, die dan netjes 35kw op het kenteken staat, en STEL ik krijg een flink ongeval, dat ik dan niet alsnog de sjaak ben. Weet iemand of ik dan 100% compleet legaal rij als ik zoiets importeer?

Hoop op een reactie.

Groetjes!
 
ik ken iemand die een nederlandse motor heeft laten begrenzen en daarna naar belgië geimporteerd, hij rijd nu netjes met 35kw op het kenteken :). dusja... het zou kunnen denk ik
 
Ja maar dan andersom, vanuit een ander land naar Nederland, ik weet niet precies hoe het zit met de regelgeving in belgie, maar in NL zit je met dat maximale 70kw gezeur, vandaar.
 
In de OP van mijn invoer topic staat onderaan een kleine toevoeging hierop.
How to: Een motor invoeren uit Duitsland en/of België

Maar ben bang dat je dan alleen 35kw op het kenteken krijgt en niet die toevoeging "Het betreft hier een A2 motorfiets."

Maaaaaar, dat zijn een hoop aannames. Ik weet ook niet of de max 70Kw eis de enige is voor die vermelding... Vroegah, bij 25kw mocht je ook niet teveel kw voor het gewicht hebben.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hebben we hier al wat topics gehad over deze vraag. Heb je de zoekfunctie gebruikt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan