Motor importeren uit Italie

ithariuz

Rookie
17 jun 2014
9
0
Goeie middag!

Ik ben momenteel in Italie en heb een mooie motor gezien, een stuk voordeliger dan in Nederland. Ik zou 'm graag willen kopen maar zit een beetje met het vervoer. Ik heb geen trekhaak op m'n auto dus kan 'm niet op een aanhanger zetten. Het gaat om een supermoto/crossmotor dus voor lange afstanden niet heel geschikt. In 1 dag terug rijden wordt 'm dus sowieso niet. Kan je er ook meerdere dagen over doen?

Nu vraag ik me af, zijn er misschien nog andere mensen die op korte termijn een motor willen importeren? Of hebben mensen misschien tips hoe ik dit aan kan pakken? Heb motor transport Van Dijk al benaderd maar de persoon om wie het gaat is helaas 3 weken met vakantie. Door omstandigheden zou ik 'm voor half augustus moeten importeren.

Alvast bedankt!
 
In 1 dag terug rijden wordt 'm dus sowieso niet. Kan je er ook meerdere dagen over doen?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar alleen jij bepaald toch hoe en hoe lang je daarover wilt doen? Al doe je er een week over.

Nu vraag ik me af, zijn er misschien nog andere mensen die op korte termijn een motor willen importeren? Of hebben mensen misschien tips hoe ik dit aan kan pakken? Heb motor transport Van Dijk al benaderd maar de persoon om wie het gaat is helaas 3 weken met vakantie. Door omstandigheden zou ik 'm voor half augustus moeten importeren.
Je zou een busje kunnen huren, kost je tientje of 5 per dag. Alleen de vele km’s tellen door, vaak rond de 20 ct/km boven de 100 km per dag. Uitgaand van totaal 2000 km in 2 dagen (gas geven dus) kom je dan grofweg op €460,-.
Maar dat lijkt me beter dan jezelf afbeulen op een crosser op 2000 km snelweg.
 
welkom op motor forum.

@Bramb0 , hij duid waarschijnlijk op een dag verzekering, soort variant op witte platen op auto's om er mee over de grens te rijden, weet ook niet hoe dat zit.
 
ik ken ze niet persoonlijk, maar volgens mij zijn er genoeg winkels die dit zelf ook doen, denk aan een HP motoren, jager in hoogeveen of versteegh in bemmel.
misschien een belletje aan wagen en kijken of die tegen een vergoeding mee kan met een transport van hun ?
 
De vraag gaat inderdaad over het export kenteken en verzekering. Aangezien ik de motor nu kan kopen en pas half augustus van plan ben om terug te rijden naar Nederland zit er best wat tijd tussen. Ik denk niet dat je een export kenteken zo lang kan gebruiken.
 
Als je naar een motor gaat kijken op die afstand dan kan het handig zijn om meerdere opties te hebben qua motorfietsen.

Ik ben wel eens naar Duitsland gereden en de mooie motor op de foto's bleek een forse schade bak.
Neurenberg ligt nog een stukje in Duitsland ook. :X
Toch meegenomen en pas een jaar later reed ik er mee.

Twee weken geleden naar een Aprilia wezen kijken op 107 kilometer.
Die was van 2015, maar leek wel in de sloot te hebben gelegen.
Zelfs de cilinderkop was aan het roesten.
Ik wist er nog eentje op vijftien kilometer rijden.
Een 2017 model.. alleen ook roest op de cilinderkop.
De uitlaat was bijna weggerot, afbladderende verf op het blok.
Niet echt geschikt als pekelfiets dus.

Zonder aankoop en bijkomende ellende naar huis. O-)
 
Haha lekker hoor. Ja ik heb de mazzel dat ik al in Italie zit en hier opties heb. Alleen hoe het werkt nadat de motor is gevrijwaard is me een beetje een raadsel. De italiaanse RDW heeft ook een hele onduidelijke site. Ik zal ze is bellen morgen met m'n beste italiaans.
 
Goeie middag!

Ik ben momenteel in Italie en heb een mooie motor gezien, een stuk voordeliger dan in Nederland. Ik zou 'm graag willen kopen maar zit een beetje met het vervoer. Ik heb geen trekhaak op m'n auto dus kan 'm niet op een aanhanger zetten. Het gaat om een supermoto/crossmotor dus voor lange afstanden niet heel geschikt. In 1 dag terug rijden wordt 'm dus sowieso niet. Kan je er ook meerdere dagen over doen?

Nu vraag ik me af, zijn er misschien nog andere mensen die op korte termijn een motor willen importeren? Of hebben mensen misschien tips hoe ik dit aan kan pakken? Heb motor transport Van Dijk al benaderd maar de persoon om wie het gaat is helaas 3 weken met vakantie. Door omstandigheden zou ik 'm voor half augustus moeten importeren.

Alvast bedankt!
Goeiemiddag! Zelf heb ik veel ervaring met importeren van motoren. Meerdere dagen op een zogenaamd dagkenteken of exportkenteken is geen succes. Na het vrijwaren in Italië is de motor dan ook niet verzekerd. Mocht je hem tijdelijk willen stallen tot je terug gaat naar Nederland dan is dat niet verzekerd, evenals het transport.

Mocht je hem willen importeren, ik heb zelf een bedrijf in exclusief de motor-import. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
 
Goeiemiddag! Zelf heb ik veel ervaring met importeren van motoren. Meerdere dagen op een zogenaamd dagkenteken of exportkenteken is geen succes. Na het vrijwaren in Italië is de motor dan ook niet verzekerd. Mocht je hem tijdelijk willen stallen tot je terug gaat naar Nederland dan is dat niet verzekerd, evenals het transport.

Mocht je hem willen importeren, ik heb zelf een bedrijf in exclusief de motor-import. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
Ik zou zeggen doe je verhaal!
 
@vluggehenkie kijk, dat is handig! Hoe is het geen succes om er meerdere dagen over te doen?

Als ik het dus goed begrijp heb ik de optie om in 1 dag terug te rijden, of op transport naar Nederland? Aangezien transport al gauw 500-600 euro kost is de import dan al een stuk minder aantrekkelijk.

En mag ik vragen wat voor diensten jouw bedrijfje dan precies aanbied? Ook transport? (misschien beter in een PB?)

Bedankt!!
 
@vluggehenkie kijk, dat is handig! Hoe is het geen succes om er meerdere dagen over te doen?

Als ik het dus goed begrijp heb ik de optie om in 1 dag terug te rijden, of op transport naar Nederland? Aangezien transport al gauw 500-600 euro kost is de import dan al een stuk minder aantrekkelijk.

En mag ik vragen wat voor diensten jouw bedrijfje dan precies aanbied? Ook transport? (misschien beter in een PB?)

Bedankt!!
Meerdere dagen erover doen met een tijdelijk kenteken is voornamelijk een verzekeringskwestie, mocht je hem naar Nederland willen rijden. In/op een aanhanger is dat geen probleem. Echter, mocht je de motor op/in een aanhanger/bus hebben staan, en stel dat hij gestolen of beschadigd wordt in de tijd dat hij ergens staat, dan is dit moeilijk te verzekeren en is tevens veel gedoe mocht met buitenlandse instanties. Mocht je hem zelf op willen halen, dan zou ik adviseren om dat met een trailer of bus te doen.

Het bedrijf van mij en m'n compagnon regelt het gehele importproces van A tot Z. Dus van zoektocht, vrijblijvende prijsopgave incl. alle administratieve handelingen, keuring, en transport tot aan je voordeur :)
 
Ik zou zeggen doe je verhaal!
Bedankt! Mijn compagnon en ik zijn fervent motorrijders en -liefhebbers. We hebben in het verleden veel moois voor onszelf geïmporteerd, voornamelijk wat exclusievere Europese motoren zoals KTM's, Ducati's en MV's. Wat opviel is dat eigenlijk elk importbedrijf gefocust is op auto's, en dat motoren maar bijzaak zijn, als ze dat überhaupt al doen. De kennis en expertise blijkt vaak te ontbreken en terecht natuurlijk, want op auto's zit gewoonweg veel meer marge. Maar het is wel fijn dat bij een aankoopkeuring dan ook op alles gelet wordt bijvoorbeeld... Als gepassioneerd motorrijders zijn we toen op het idee te komen om een importbedrijf te starten van motorrijders, vóór motorrijders :)
 
Als de motor op kenteken staat en verzekerd is dan kan/mag de verkoper jou op de motor naar NL laten rijden.
eenmaal in NL dan meldt de verkoper de motor af, door een kopie van jouw inschrijving bij het RDW

Zo heb ik dat met een vriend uit Finland gedaan; hij is op (de motor die voor m had gekocht en op mijn naam stond) in 1 dag naar Stockholm (1,600km) gereden voor de boot naar Finland.
Als jij de en de verkoper elkaar vertrouwen komt dat goed.
 
Bedankt! Mijn compagnon en ik zijn fervent motorrijders en -liefhebbers. We hebben in het verleden veel moois voor onszelf geïmporteerd, voornamelijk wat exclusievere Europese motoren zoals KTM's, Ducati's en MV's. Wat opviel is dat eigenlijk elk importbedrijf gefocust is op auto's, en dat motoren maar bijzaak zijn, als ze dat überhaupt al doen. De kennis en expertise blijkt vaak te ontbreken en terecht natuurlijk, want op auto's zit gewoonweg veel meer marge. Maar het is wel fijn dat bij een aankoopkeuring dan ook op alles gelet wordt bijvoorbeeld... Als gepassioneerd motorrijders zijn we toen op het idee te komen om een importbedrijf te starten van motorrijders, vóór motorrijders :)
en heb je een voorbeeld van wat dat ongeveer moet kosten ?
 
Moest men niet in Italië naar een notaris om de verkoop en export te regelen?
Nee, je moet naar de Italiaanse RDW, die kunnen hem vrijwaren. Dan krijg je een export kenteken maar ben je niet verzekerd. Dat is een beetje het lastige.
 
Ik heb mijn ducati 999s nero 2 jaar trg geïmporteerd uit de UK. Daar zit het bedrijf van chas mortimer. Die haalde de motor op op locatie, deed al het papierwerk en bezorgde hem op de zaak.
En dat door heel Europa heen.
Was 360 euro ex kwijt. Voor dat geld kan je niet heen en weer naar Engeland.
Verzekering etc zat er allemaal bij in.
Ook werd hij gecontroleerd door hen maar de vraag is of zij net zo er naar kijken als jij doet. Maar daar vroeg je niet om trouwens.

Ik heb diverse transportbedrijven gebeld maar allemaal vroegen die gauw 800 a 1000 euro. Werd dan in de vrachtwagen meegenomen. Had echt het gevoel vulling te zijn en flink te moeten dokken ervoor.
Terwijl mortimer alleen maar exclusieve motoren deed oa.
Vanuit de UK deden ze 10 tallen fietsen per week. Ook ex gp fietsen bv naar grote verzamelaars...
Maybe kunnen zij je helpen. Ze komen namelijk ook in Italië.. en Nederland.

https://www.chasmortimer.co.uk/
 
Ik heb mijn ducati 999s nero 2 jaar trg geïmporteerd uit de UK. Daar zit het bedrijf van chas mortimer. Die haalde de motor op op locatie, deed al het papierwerk en bezorgde hem op de zaak.
En dat door heel Europa heen.
Was 360 euro ex kwijt. Voor dat geld kan je niet heen en weer naar Engeland.
Verzekering etc zat er allemaal bij in.
Ook werd hij gecontroleerd door hen maar de vraag is of zij net zo er naar kijken als jij doet. Maar daar vroeg je niet om trouwens.

Ik heb diverse transportbedrijven gebeld maar allemaal vroegen die gauw 800 a 1000 euro. Werd dan in de vrachtwagen meegenomen. Had echt het gevoel vulling te zijn en flink te moeten dokken ervoor.
Terwijl mortimer alleen maar exclusieve motoren deed oa.
Vanuit de UK deden ze 10 tallen fietsen per week. Ook ex gp fietsen bv naar grote verzamelaars...
Maybe kunnen zij je helpen. Ze komen namelijk ook in Italië.. en Nederland.

https://www.chasmortimer.co.uk/
Wow, dat is een top zeg, die ga ik meteen benaderen. Dat zou perfect zijn. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan