Motor importeren uit Italie

Ja als het nou over een nieuwe motor gaat dan is het misschien de moeite waard. Maar voor mij helaas niet.
 
Ik lees regelmatig prijzen van €500 - 600 om een motor heen en terug naar Portugal/Zuid Spanje te vervoeren.
Dan is €765 voor Italie enkele reis wel compleet van de pot gerukt. 8)7
 
Ik lees regelmatig prijzen van €500 - 600 om een motor heen en terug naar Portugal/Zuid Spanje te vervoeren.
Dan is €765 voor Italie enkele reis wel compleet van de pot gerukt. 8)7
Vaak zijn dat prijzen voor georganiseerde ritten en/of vervoer. Hetzelfde geldt voor circuitorganisaties die alle motoren vanaf één verzamelpunt laden en brengen naar de plaats van bestemming. Afhankelijk van of je een vervoersbedrijf inschakelt of een importeur die regelmatig op en neer rijdt, zullen de kosten erg verschillen. Bij een goedkope transporteur zul je snel je motor tussen meerdere goederen zien staan, want des te minder m², des te goedkoper de rit per product. Afhankelijk van de logistieke planning moet een bedrijf speciaal heen en weer moeten rijden voor enkele motoren, daardoor gaat de prijs automatisch omhoog.

Ga voor jezelf na wat de kosten zijn als je zelf op en neer zou moeten rijden. Het is ruim 1.100km en 12:00u reistijd enkele reis. Alleen qua brandstof zit je met 1:10 al snel op ruim 230 liter en zo'n 500eu brandstofkosten. Huur je een bedrijf in, tel dan minimaal 24u aan reisuren x minimaal 40eu aan uurloon en je zit al op 960. Dat maakt al snel 1460eu zónder dat je chauffeur heeft geslapen en winst maakt als bedrijf. Dan heb je de kosten voor overnachtingen en verzekeringen, onderhoud, eventuele rdw leges enz. nog niet meegenomen. Des te meer motoren een bedrijf mee kan nemen, des te goedkoper het wordt. Echter zullen de uren altijd betaald moeten worden (net als bij jou en mij) en moet je ook rekening houden dat een bedrijf - eenmaal in het buitenland - langs meerdere locaties moet voor de verschillende motoren. Gezien de extra reisdagen (loonkosten), kilometers (en dus brandstof) kom je al snel op een bedrag uit die de meeste mensen te duur vinden voor 'enkel transport.'
 
De prijzen die ik kreeg zijn niet met grote groepen,en altijd vervoer in speciale krat.
Uiteraard niet ophalen/afleveren op een door mij exact bepaalde dag,dat vraagt TS ook niet.
Wel gewoon vrije plaats benutten in een vrachtwagen die toch van/naar daar rijdt.
Er zijn genoeg transportbedrijven die dagelijks of meerdere keren per week naar dezelfde streek rijden,en die goederen van verschillende klanten tesamen transporteren.
Als ze speciaal voor 1 motor moeten rijden gaat dat natuurlijk geld kosten,maar dat is hier toch niet gevraagd?
 
De kosten kwamen neer op 765eu one way. Helaas voor mij te duur, het importeren is daardoor niet meer aantrekkelijk.
Ik vind het niet duur en enorm meevallen.
Het is wel iets om achter de hand te houden.
Maar hoe lager de aanschafwaarde, hoe minder aantrekkelijk het is. :Y

Voor jou helaas een teleurstelling. -O-
 
niet een bedrijf aanschrijven om gewoon te vragen..

heb ik ooit gedaan met transporteur die naar Zweden reed om daar een auto op te halen..

nooit iets geworden, maar was wel mogelijk..
vooral bloemen transporteurs..
 
Je moet net iemand vinden die al naar Italië moet met de vrachtwagen ofzo en deze op de terugweg kan meenemen voor een schappelijke prijs (anders wellicht leeg terug)

Als je er speciaal een bedrijf voor inschakelt moet het eerst op jou verdient worden,,, en de rest nemen ze dan allemaal in de loop mee (want rit al geboekt)

Wat je moet zoeken is dus een vervoersbedrijf welke op Italië rijdt en ipv leeg terug, jouw motor als bijvangst mee terug neemt :)

Maar kost sowieso wel een paar 100 wss
 
Je moet net iemand vinden die al naar Italië moet met de vrachtwagen ofzo en deze op de terugweg kan meenemen voor een schappelijke prijs (anders wellicht leeg terug)

Als je er speciaal een bedrijf voor inschakelt moet het eerst op jou verdient worden,,, en de rest nemen ze dan allemaal in de loop mee (want rit al geboekt)

Wat je moet zoeken is dus een vervoersbedrijf welke op Italië rijdt en ipv leeg terug, jouw motor als bijvangst mee terug neemt :)

Maar kost sowieso wel een paar 100 wss
Een bedrijf die er ervaring mee heeft, en een chauffeur die het vaker doet geeft wel een pre en vertrouwen dat ze je motor ook netjes behandelen. :)
 
Dan kost het idd minimaal 700-800eu wat eigenlijk nog steeds goedkoop is gezien de afstand/uren/brandstof die eraan gespendeerd moeten worden... Ik rij iig niet voor 800eu heen en terug 😂😂
 
De kosten kwamen neer op 765eu one way. Helaas voor mij te duur, het importeren is daardoor niet meer aantrekkelijk.
dan ben ik wel benieuwd wat vooraf je verwachting was op zulke afstand met het werk erbij, wat je prijsidee was.
 
Enne, door Zwitserland geen vrij verkeer van dit soort goederen. Aangeven bij grens Como, betalen en laten zien bij Weil an Rein met stempel halen dat het kreng doorgevoerd is. Done that 1x in 1998, de keer erna met een Poolse rijder in een busje. Beter was via Oostenrijk rijden, is eu land. Scheelt behalve ca 100 euro ook 4u wachttijd a d grenzen. (Er zijn daar nl ca 8756 vrachtwagens en busjes voor jou).
Dit kan ook bij Dover gelden nu die sukkels uit de eu zijn gestapt.
Gedaan met een bmw k100 destijds en Guzzi 850. Groot voordeel: cheap en nergens corrosie oid! Mijn broer woont in de Po vlakte, zodoende.

Alles wat hierboven staat kan intussen veranderd zijn, maar feit blijft dat CH en UK geen eu lidstaten meer zijn. Je kan niet gratis alle zooi door die grenzen slepen. Enne, de Zwitserse douane is nog altijd erg streng, in elke bus wordt gegluurd. Boetes zullen niet mals zijn.
 
Laatst bewerkt:
Droom kapot.. gewoon je brommer in Duitsland kopen en importeren. Of een exclusievere fiets kopen waarbij het zin heeft om wel die 7 a800 euro te lappen. :Y
Duitsland is groot.
Dus de benzinekosten kunnen ook wel oplopen. :)
Een retour naar Neurenberg is 1.398 kilometer.
En toen ik daar aankwam was de motor bagger. -O-
 
Of gewoon zelf terugrijden ofc. Verzeker hem gewoon op framenummer bij je verzekeraar voor de terugrit. Doen ze vaak niet zo moeilijk over zolang je er direct een verzekering bij afsluit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan