Motor importeren uit Oostenrijk

RudiYZF

MF veteraan
24 dec 2006
1.752
0
Twente
Ik heb interesse in een motor uit Oostenrijk, nou vroeg ik mij af hoe dit zit met het importeren vanuit dit land. Heeft iemand hier echte ervaringen mee?

Ik lees erg veel over import uit Italië en Duitsland, maar kan helaas geen concrecte informatie vinden over Oostenrijk.

Ik heb geen exportkenteken e.d. nodig, ik haal de motor gewoon op met de aanhanger. Het gaat mij puur om de papierwinkel en kosten om uiteindelijk de motor op Nederlands kenteken te krijgen.

:]
 
Laatst bewerkt:
De kosten, keuring en benodigde papieren zijn eigenlijk hetzelfde, ongeacht uit welk land je een motor haalt.

Zie het topic over invoer uit DLD en BE.

Je moet iig iets hebben met gegevens van de motor, liefste het CVO of gelijkvormingsattest.

Denk ik.
 
Zoals jezelf al zegt:
Ik heb geen exportkenteken e.d. nodig, ik haal de motor gewoon op met de aanhanger. Het gaat mij puur om de papierwinkel en kosten om uiteindelijk de motor op Nederlands kenteken te krijgen.

:]

Dan is de import toch hetzelfde voor elke motor vanuit een EU land (DE, BE, FR, AT), dus zou je aan de importbegeleiding voor Duitsland voldoende moeten hebben.
 
Ik begreep dat je in Italië naar een kantoortje moet om de platen in te leveren, waar kosten aan verbonden zijn.

In Duitsland heb je volgens mij voldoende aan de papieren en hoef je dus niet iets apart te regelen.

Beide in de EU...., vandaar dat er bij mij verwarring ontstaat....
 
Uitvoeren van een motor verschilt inderdaad nogal per EU land: in België, Duitsland en Hongarije is een getekende aankoopverklaring genoeg, in Nederland moet het al weer via de RDW (en misschien ook het postkantoor).

Ik zou me ook even aanmelden op een 'Oostenrijk forum' (b.v. http://ikwilnaaroostenrijk.123forum.nl/ ), daar zit ook veel kennis en over de lokale export regelingen waarschijnlijk veel meer dan hier op MF.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan