Bo_Diddley
Die hard MF'er
Even iets over de rechten en belastingen bij invoer...
Zie deze link: http://gebruikstarief.douane.nl/8711500000
Invoerrecht is 6 procent, dit wordt geheven over de waarde plus verzend en verzekeringskosten kosten.
Hou er rekening mee dat de douane maandkoersen hanteerd voor het omrekenen van vreemde valuta's : Klik
De BTW bij invoer is verschuldigd, ongeacht de leeftijd of het aantal km's op de teller, en wordt geheven over de waarde plus de vrachtkosten plus de invoerrechten.
Dus prijs inclusief vracht USD 7900, 00 wordt EUR 6438.00
Invoerrecht: EUR 386.28
BTW bij invoer: 1296.75
Totale kosten EUR 8121.00
en dan nog de BPM....
Grandia schreef op 12 juli 2010 @ 01:48:Of je nog een importheffing moet betalen, weet ik niet, maar:
BTW betaal je alleen als de motor jonger is dan 6 maanden of minder dan 6.000 km heeft gereden.
BPM wordt bepaald over de Nederlandse catalogusprijs met meer korting naarmate je de motor ouder is: Paul's Fast Guzzi page
Die BTW, betaal je die ook niet over oudere motoren? Dit omdat het gaat om import uit een niet-EU-land.
Zie deze link: http://gebruikstarief.douane.nl/8711500000
Invoerrecht is 6 procent, dit wordt geheven over de waarde plus verzend en verzekeringskosten kosten.
Hou er rekening mee dat de douane maandkoersen hanteerd voor het omrekenen van vreemde valuta's : Klik
De BTW bij invoer is verschuldigd, ongeacht de leeftijd of het aantal km's op de teller, en wordt geheven over de waarde plus de vrachtkosten plus de invoerrechten.
Dus prijs inclusief vracht USD 7900, 00 wordt EUR 6438.00
Invoerrecht: EUR 386.28
BTW bij invoer: 1296.75
Totale kosten EUR 8121.00
en dan nog de BPM....
Laatst bewerkt: