Motor importeren vanuit Amerika

Even iets over de rechten en belastingen bij invoer...

Grandia schreef op 12 juli 2010 @ 01:48:Of je nog een importheffing moet betalen, weet ik niet, maar:
BTW betaal je alleen als de motor jonger is dan 6 maanden of minder dan 6.000 km heeft gereden.
BPM wordt bepaald over de Nederlandse catalogusprijs met meer korting naarmate je de motor ouder is: Paul's Fast Guzzi page



Die BTW, betaal je die ook niet over oudere motoren? Dit omdat het gaat om import uit een niet-EU-land.

Zie deze link: http://gebruikstarief.douane.nl/8711500000

Invoerrecht is 6 procent, dit wordt geheven over de waarde plus verzend en verzekeringskosten kosten.
Hou er rekening mee dat de douane maandkoersen hanteerd voor het omrekenen van vreemde valuta's : Klik
De BTW bij invoer is verschuldigd, ongeacht de leeftijd of het aantal km's op de teller, en wordt geheven over de waarde plus de vrachtkosten plus de invoerrechten.

Dus prijs inclusief vracht USD 7900, 00 wordt EUR 6438.00
Invoerrecht: EUR 386.28
BTW bij invoer: 1296.75

Totale kosten EUR 8121.00
en dan nog de BPM....
 
Laatst bewerkt:
mijn hemel heb hier wat los gemaakt. hahahaha
heb trouwens een mail van ze terug gekregen waarin ze ook een copy van de dmv hebben gemailt.
plus de persoonlijke gegevens van adres tot bankgegeven.
de bank is
J.P. MORGAN CHASE BANK
270 Park Avenue, New York, NY 10017, USA

en dit is de copy van de eigendomspapieren en men wil dat ik bank to bank transfer omdat ik paypal transfer heb terug geroepen.

full
 
En die is op zn beurt weer afgegeven door State of Idaho... dus nu hebben we Idaho, North Carolina en een derde staat waar ik geen zin heb om op te zoeken welke dat was...
 
Ik zou het hier bij laten. Hoe ziet een Amerikaans kentekenbewijs eruit? Weet jij het?

Er zijn teveel waarschuwingssignalen om te negeren (schimmige sites, gehost in Rusland, anonieme mailadressen bij gratis aanbieders etc etc etc.) Ik krijg er geen goed gevoel over, en het is nou eenmaal nogal een bedrag.
 
men wil dat ik bank to bank transfer omdat ik paypal transfer heb terug geroepen.
Zoals de BBC legende Murray Walker ooit zei: "I don't want to be a Jeremiah..." maar een directe bankoverschrijving is natuurlijk helemaal nooit te herroepen. Waar je met PayPal nog een beetje bescherming hebt, is het direct overmaken nooit beschermd. Net als je geld naar mijn rekening overmaakt. Dat ben je dan mooi kwijt. In Nederland kun je dan nog (proberen) aangifte doen van oplichting en wie weet helpt Mevrouw Herzenberg je dan nog aan wat 'airtime' om je verhaal te doen, maar je poen is weg. Hoe wil je een Amerikaan gaan aanklagen?

Dit even ervan uitgaande dat het lui zijn die ten kwaden trouw zijn. Ik weet het niet, het klinkt shady en in zo'n geval hou ik liever mijn centjes in mijn zak. Je gaat nu geld overmaken aan mensen die je totaal niet kent, niet van reputatie of wat dan ook. Als het nou een officiele HD dealer was, waarbij je nog via een forum kan vragen of iemand ze kent oid, maar deze mensen ken je helemaal niet. Straks beweren ze dat ze de motor hebben meegegeven in een krat aan een trucking company die 'm op de boot zou zetten. Met foto's en al...maar de truck 'magically disappeared'...wat doe je dan?

Maar wie weet heb je geluk en lach je ons straks allemaal uit met je mooie HD voor een prikkie ;)
 
Laatst bewerkt:
mijn hemel heb hier wat los gemaakt. hahahaha
heb trouwens een mail van ze terug gekregen waarin ze ook een copy van de dmv hebben gemailt.
plus de persoonlijke gegevens van adres tot bankgegeven.
de bank is
J.P. MORGAN CHASE BANK
270 Park Avenue, New York, NY 10017, USA

en dit is de copy van de eigendomspapieren en men wil dat ik bank to bank transfer omdat ik paypal transfer heb terug geroepen.

[afbeelding]
Als jij gelooft dat de gemiddelde amerikaan met zo'n pamflet in zijn beurs rondrijdt, dan ben je niet meer te helpen....

Dit is een originele title uit Idaho:

0102105_Title.jpg



Hier te checken op echtheidskenmerken: DMV Idaho


Bovendien reageert mijn virusscanner heel allergisch op de website van Beverly Hills Harley
 
Laatst bewerkt:
nee daar geloof ik ook niet in ik zou zelfs niet met zo`n pamflet rond lopen. oefff
maar ik zie er ook vanaf kreeg zelfs een mailtje van de beverlyhillsharley terug

qoute "
Hi, we were informed by our client that this bike is sold. So now we can not discuss this matter without any further instructions. But from my experience of selling abroad (out of the US) there was no problems or issues with shipped merchandise sold by our clients. And it is always fully insured, so if any damage occurs, it will be covered, you just need to inspect the bike upon receivin

Dave Sherman
www.beverlyhillsharleys.com "

die persoon die hij bedoeld dat ben ik hahahahahahahaha

maar dan wat anders waar zou ik dan met goede vertrouwen een leuke bike vandaan halen in de states of ergens anders.
ideeen of links zijn welkom lol
 
maar dan wat anders waar zou ik dan met goede vertrouwen een leuke bike vandaan halen in de states of ergens anders.
ideeen of links zijn welkom lol
Gewoon hier in Nederland waar je erheen kunt gaan en erin kunt knijpen. Uit het buitenland moet je alleen speciale dingen halen, anders levert het je geen drol op. Het kost hoe dan ook aardig wat moeite en je moet het alleen met foto's doen. Of je moet er een paar uitzoeken en zelf naar de VS gaan om te kijken. Dat hoeft ook geen vermogen te kosten. Ik ben zelf voor €360 heen en weer naar NY geweest. Heb je nog een leuke vakantie ook.

Maar goed, als iemand een goed adres weet, zou het best kunnen natuurlijk, maar ik denk niet dat er op grote schaal particulier motoren uit de VS hierheen worden gehaald. Hooguit wat bijzondere modellen. Want de prijzen zijn niet heel bijzonder daar. Op het eerste gezicht wel, maar je moet transport, keuring, ombouw, btw en bpm nog meetellen. En de tijd die je erin steekt. Bovendien moet je een bedrag zetten op de onzekerheid die je hebt vanwege het ontbreken van garantie. Die heb je nl niet. Koop je 'm hier, heb je tenminste nog iets. Je kunt geen verhaal gaan halen in Boise, Idaho...

Het moet dus een speciale motor zijn of een hele lage prijs, maar dan wordt het ook weer een beetje verdacht.
 
mijn hemel heb hier wat los gemaakt. hahahaha
heb trouwens een mail van ze terug gekregen waarin ze ook een copy van de dmv hebben gemailt.
plus de persoonlijke gegevens van adres tot bankgegeven.
de bank is
J.P. MORGAN CHASE BANK
270 Park Avenue, New York, NY 10017, USA

en dit is de copy van de eigendomspapieren en men wil dat ik bank to bank transfer omdat ik paypal transfer heb terug geroepen.

[afbeelding]


Dit ziet er toch veels te gemaakt uit. Precies uitgelijnd, geen smetje op te zien. Als dit een echt papier was had het er toch anders uitgezien denk ik. Ook bij scans/foto's moet je wel iets van veiligheidskenmerken kunnen zien.
 
Alle lampglazen, uitlaat en eventueel de running lights. Staan in lampglazen dot keuring dat moet eu worden. Zelfde geld voor de uitlaat. Moet ook een eu merk in. Althans dat is mij door de rdw verteld.
Running lights mogen niet dus ook dat moet je veranderen.
Verder kan je de motor zo naar de rdw brengen. Wellicht kan je voor die rdw wat spullen lenen van een kennis?? Daarna ziet niemand het meer toch?
 
Al is het onderwerp al meer dan 14 dagen oud, ik heb toch nog een vraag over importeren.

Via een kennis kan ik een oldtimer motorfiets welke volledig in onderdelen is kopen in de USA.
Er zit echter geen title bij de motor!
De motorfiets is meer dan 30 jaar oud en er hoeven dus geen invoerrechten en btw betaald te worden.
Voor de douane is het bij invoeren echter een kist met onderdelen,daarover moet ik btw en invoerrechten betalen.
kan ik dit omzeilen ?(het is de bedoeling om de motor hier in NL op te bouwen/te restaureren)


oja, laat je niet misleiden door lage verschepingskosten, 600 euro kost alleen het verschepen, er komen in de US en in NL nog douane kosten bij ,iets van 2x 300 euro en vergeet niet dat de usa groter is dan europa, dus vervoer vanaf de verkoper naar de haven moet je ook nog betalen.
Reken op 1000,- tot 1500,- aan bijkomende kosten voordat ie bij je in de schuur staat.
 
Kijk ook uit met eventuele type goedkeuringen voor NL of de EU.
Sommige importeurs voeren auto's in vanuit Amerika via Duitsland (waarom exact weet ik niet).


Bedrijven doen dit met motoren die na 'pin me er niet geheel op vast' 1999 gebouwd zijn en of geen typegoedkeuring hebben. Motoren die na dit jaar gebouwd zijn moeten gekeurd worden in Lelystad en kunnen bijvoorbeeld niet bij kleinere keuringsstations gekeurd worden zoals bijvoorbeeld bij het station in Veldhoven. het nadeel van gekeurd worden in Lelystad met motoren uit Amerika is dat deze compleet gecheckt worden wat de keuringskosten rond de 600/700 euro kosten, veel meer dus dan wanneer het via een klein keuringsstation gebeurd.
Daarom worden deze motoren in Duitsland gekeurd waar de keuring minder zwaar verloopt en goedkoper is.

ik zou er goed over na denken voordat je deze stap gaat wagen. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat het uiteindelijk niet veel zou schelen met hier. Werkt dus alleen met dure motoren die waardevast blijven zoals een Harley.
 
Terug
Bovenaan Onderaan