Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan iemand mij helpen...

een honda cbr600f van 03-1998
km stand 31.000, prijs 2750.

waar moet ik op letten bij aanschaf uit duitsland,
kwa papieren, en invoeren?

en welke kosten komen er voor de motor
boven op de aankoop prijs?

alvast bedankt, kan iemand mij pm'en?


X
 
ik wil ook graag motor uit Duitsland. Dus als iemand enige tips kan geven aan persoon hierboven graag, want dan zijn mijn vragen ook beantwoord :)

Ik wil namelijk misschien dit jaar nog een motor uit 2007-2008 uit Duitsland importeren
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij helpen...

een honda cbr600f van 03-1998
km stand 31.000, prijs 2750.

waar moet ik op letten bij aanschaf uit duitsland,
kwa papieren, en invoeren?

en welke kosten komen er voor de motor
boven op de aankoop prijs?

alvast bedankt, kan iemand mij pm'en?


X

als je dit topic door bladert kom je een heel eind. Ik in ieder geval wel... zodra die 6000km heb gereden wordt het interessant, omdat je daar onder een ander BPM tarief betaald.
 
kan iemand mij helpen...

een honda cbr600f van 03-1998
km stand 31.000, prijs 2750.

waar moet ik op letten bij aanschaf uit duitsland,
kwa papieren, en invoeren?

en welke kosten komen er voor de motor
boven op de aankoop prijs?

alvast bedankt, kan iemand mij pm'en?


X

Zie eerste post van TS...

Jij betaalt in dit geval alleen wat BPM
 
als je dit topic door bladert kom je een heel eind. Ik in ieder geval wel... zodra die 6000km heb gereden wordt het interessant, omdat je daar onder een ander BPM tarief betaald.

Je komt dan niet in een ander BPM tarief, maar je betaalt dan geen BTW.

Dus als je motor ouder dan 6 maanden en meer dan 6000 km gelopen heeft, dan betaal je geen BTW.
Val je hier dus niet onder, dan betaal je 19% belasting over het aankoopbedrag.
 
Laatst bewerkt:
ik wil een motor uit belgie kopen is aanschaf 1500 euro komt uit 2000
YAMAHA 900 S DIVERSION staat hier ook ergens op de site en wil graag weten hoeveel bpm ik moet betalen op zo'n ding
 
Je komt dan niet in een ander BPM tarief, maar je betaalt dan geen BTW.

Dus als je motor ouder dan 6 maanden en meer dan 6000 km gelopen heeft, dan betaal je geen BTW.
Val je hier dus niet onder, dan betaal je 19% belasting over het aankoopbedrag.

uh, ja. Dat bedoelde ik! :P
 
Ik ben zo'n beetje nieuw in deze motorwereld, maar heb net mijn rijbewijs gehaald, een berperkte. En natuurlijk wil ik dan ook deze zomer heerlijk toeren.

Sorry als ik niet goed deze topic heb uitgezocht maar heb het wel geprobeerd;)
toch een vraagje
Ik zit nu wat rond te kijken naar een sport/toer motor
Is het echt goedkoper om dan in duitsland te kijken, en is het dan ook mogelijk om de motor terug te laten knijpen naar 25KW, ook al is het geimporteerd?
Want heb mijzelf laatst laten vertellen dat het knijpen alleen kan met Nederlandse motoren.
 
Ik ben zo'n beetje nieuw in deze motorwereld, maar heb net mijn rijbewijs gehaald, een berperkte. En natuurlijk wil ik dan ook deze zomer heerlijk toeren.

Sorry als ik niet goed deze topic heb uitgezocht maar heb het wel geprobeerd;)
toch een vraagje
Ik zit nu wat rond te kijken naar een sport/toer motor
Is het echt goedkoper om dan in duitsland te kijken, en is het dan ook mogelijk om de motor terug te laten knijpen naar 25KW, ook al is het geimporteerd?
Want heb mijzelf laatst laten vertellen dat het knijpen alleen kan met Nederlandse motoren.

Check effe Een motor invoeren uit Duitsland #2 daar is al het 1 en ander betreffende jouw vraag verteld meen ik.
 
Kan iemand mij vertellen of ik aan een coc formulier voldoende heb om een motorfiets in te voeren?


Ik kan namelijk aan een leuke triumph komen maar moet wel snel beslissen omdat hij anders weg is.

Ik vind het namelijk nog een beetje vaag.

Over het invoeren vanuit duitsland (pagina 1) is me volledig duidelijk.
 
Kan iemand mij vertellen of ik aan een coc formulier voldoende heb om een motorfiets in te voeren?


Ik kan namelijk aan een leuke triumph komen maar moet wel snel beslissen omdat hij anders weg is.

Ik vind het namelijk nog een beetje vaag.

Over het invoeren vanuit duitsland (pagina 1) is me volledig duidelijk.

nee heb je niet nodig. alleen de fahrzeugbrief is ok voor de RDW
 
Nee, dan wordt het een lastig verhaal. Maar normaal gesproken is er bij de verkoop in duitsland altijd een FZG-Brief. Net zoals je in Nederland je kentekenpapieren hebt. Een COC of CVO is enkel een "Certificate of Conformance" of "Certificaat van Overeenkomst". Hierop staan de gegevens van de motorfiets maar heeft niks met het rechtmatige eigendom van de motor te maken. Een COC/CVO heb je niet perse nodig bij de RDW, het enige voordeel als je dat wel hebt is dat alle gegevens op het nieuwe kenteken worden ingevuld (zoals CO percentage, gewicht, etc). Een COC/CVO kun je overgins ook gewoon aanvragen bij de importeur van het merk van je motorfiets.

Koop dus nooit een motor waar geen FZG-brief bij is: dat kan door de bank genomen maar 2 dingen betekenen: Het is een motor zonder kenteken (circuitfiets) of hij is gestolen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan