Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ff een kleine kick.

Zit ook te kijken in Duitsland voor een SRAD 750. De prijzen liggen tussen de 2000 en 2500euro voor een nette. Maar als ik daarop nog 750euro bpm moet betalen heeft het natuurlijk geen zin, is er ergens een site waar de catalogusprijzen staan van de motoren (gratis)
 
Ff een kleine kick.

Zit ook te kijken in Duitsland voor een SRAD 750. De prijzen liggen tussen de 2000 en 2500euro voor een nette. Maar als ik daarop nog 750euro bpm moet betalen heeft het natuurlijk geen zin, is er ergens een site waar de catalogusprijzen staan van de motoren (gratis)

Lees zo'n topic eens compleet. ;)

Als je bij unive een verzekeringsofferte op internet uitrekent heb je de prijs.

750 euro zal het wel niet worden.
 
Nieuws: BPM bij invoer kan nu op basis van handelsinkoopprijs

bron: http://www.daimlerfleetmanagement.nl/Fiscaal-autonieuws.asp?ID=417

Maar dan ook meteen een vraag hierover.. wat is namelijk precies de definitie van de handelsinkoopprijs? Is het de prijs waarvoor je een motor in het buitenland koopt?

In het artikel staat: "...dat de BPM bij invoer berekend diende te worden op basis van de inkoopprijs van een particulier, dat wil zeggen de verkoopprijs van de handel."
 
Nieuws: BPM bij invoer kan nu op basis van handelsinkoopprijs

bron: http://www.daimlerfleetmanagement.nl/Fiscaal-autonieuws.asp?ID=417

Maar dan ook meteen een vraag hierover.. wat is namelijk precies de definitie van de handelsinkoopprijs? Is het de prijs waarvoor je een motor in het buitenland koopt?

In het artikel staat: "...dat de BPM bij invoer berekend diende te worden op basis van de inkoopprijs van een particulier, dat wil zeggen de verkoopprijs van de handel."

Mmmm, heb inmiddels m'n eigen vraag al grotendeels beantwoord. Zie:
http://extranet.bovag.nl/smartsite.shtml?ch=afd&id=74367

De wijziging is dus alleen van belang bij bijzondere gevallen, waarbij de waarde van de auto of motor aanzienlijk lager is dan zou blijken uit de forfaitaire tabel. :Z
 
Even een vraagje:

Als ik een motor uit Duitsland importeer, ben ik dan verplicht om meteen een afspraak te maken met de RDW voor een keuring?

Ik wil hem namelijk importeren en deze winter opslaan en dan ergens in januari laten keuren.
 
Je hoeft de motor niet meteen te laten keuren bij de RDW. Ook al staat die 2 jaar in je garage.

Ik zou er wel voor zorgen dat de motor verzekerd is. Want wat gebeurt er als hij gestolen wordt uit de garage / je huis brand af?
 
Je hoeft de motor niet meteen te laten keuren bij de RDW. Ook al staat die 2 jaar in je garage.

Ik zou er wel voor zorgen dat de motor verzekerd is. Want wat gebeurt er als hij gestolen wordt uit de garage / je huis brand af?

Verzekeren kan dan alleen met inboedel? aangezien ie geen kenteken of wat dan ook heeft.
 
Je kan verzekeren op chassis maar misschien dat je hem daarvoor ook moet invoeren. Heb er nog niet zoveel verstand van maar dat komt wel als ik mijn motor moet importeren.
 
Je kan verzekeren op chassis maar misschien dat je hem daarvoor ook moet invoeren. Heb er nog niet zoveel verstand van maar dat komt wel als ik mijn motor moet importeren.

En dat bedoel ik nou te zeggen, dan krijg je na enkele weken bericht van je verzekering, dat je je motor moet aanmelden(keuren) bij het RDW.
Weet ik uit ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan