Motor importeren vanuit Italie

Het is niet voor niets dat zowat alles in Belgie jarenlang op 100 pk versie verkocht is.
Voor motoren met veel vermogen moet het prijsverschil dus al zeer groot zijn om nog voordeel te hebben aan importeren.
En dan zit je ook nog met hetzelfde nadeel als je hem weer verkoopt,want die gaat minder waard zijn dan een 100 pk versie doordat de koper ook weer een hogere BIV zal moeten betalen.
 
Wat een vreemd systeem.
Tja,elk land heeft zo wel zijn voor en nadelen met dit soort zaken.
Wij hebben als extra belasting de BIV die berekend wordt op het vermogen.
Jullie hebben de BPM die je als extra percentage op de prijs moet betalen.
Wij hebben die jarenlang voor een groot deel kunnen ontduiken door zware motoren op 100 pk te kopen,en ze later gewoon op full power te zetten.:)
Daardoor zijn motoren al heel wat jaren een stuk goedkoper in Belgie.
Een motor in of uitvoeren is hier ook simpeler,want wij moeten hem niet laten keuren.
 
Tja,elk land heeft zo wel zijn voor en nadelen met dit soort zaken.
Wij hebben als extra belasting de BIV die berekend wordt op het vermogen.
Jullie hebben de BPM die je als extra percentage op de prijs moet betalen.
Wij hebben die jarenlang voor een groot deel kunnen ontduiken door zware motoren op 100 pk te kopen,en ze later gewoon op full power te zetten.:)
Daardoor zijn motoren al heel wat jaren een stuk goedkoper in Belgie.
Een motor in of uitvoeren is hier ook simpeler,want wij moeten hem niet laten keuren.
Eeeeh.... :X

Van BE naar NL: administratieve keuring en omzetting.

Met mijn NL motor mag ik in BE tig formulieren invullen, papieren overhandigen die in NL niet verplicht en geheel niet aanwezig zijn overhandigen, etc....

Het is wat dat betreft 1 brok ellende. Het enige goede dat belgen kunnen is bier brouwen en erg traag autorijden :)
 
Met mijn NL motor mag ik in BE tig formulieren invullen, papieren overhandigen die in NL niet verplicht en geheel niet aanwezig zijn overhandigen, etc....

Het is wat dat betreft 1 brok ellende. Het enige goede dat belgen kunnen is bier brouwen en erg traag autorijden :)
Misschien met een oude motor zonder EU COC,dat was inderdaad wat meer werk vroeger,ik weet niet hoe dat nu is.
Maar met zowat elke motor van de laatste 15 jaar met COC,is het gewoon even langs de douane gaan met de papieren en het is in orde.
Dat kan zonder afspraak,kost niets en de motor wordt niet gekeurd.
 
Misschien met een oude motor zonder EU COC,dat was inderdaad wat meer werk vroeger,ik weet niet hoe dat nu is.
Maar met zowat elke motor van de laatste 15 jaar met COC,is het gewoon even langs de douane gaan met de papieren en het is in orde.
Dat kan zonder afspraak,kost niets en de motor wordt niet gekeurd.
In NL is het soms lastig een Gelijkvormingsattest/COC/CVO te krijgen.

Tot zover off topic.

Bottom line: binnen Europa is het redelijk goed te doen. Wel juiste documenten er bij!
 
Prima te doen, importeren uit Italie. Gaat er iemand toevallig naar Italie binnenkort om een motor te kopen? Ik zou graag mee willen rijden om de kosten te delen. Op het moment heb ik zelf geen vervoer (met trekhaak of busje), wellicht in april wel een auto met trekhaak tot mijn beschikking.
 
Hele dikke bike man!!👍👍👍

Ik twijfel, want ik heb een Panigale op het oog in de regio van Como.

Maar concreet gezegd, je gaat naar Italie, je betaald en laad de motor op of in.

Je rijd terug naar NL (niet via Zwitserland) en dan invoeren.

Welke papieren moeten er nu concreet worden overhandigd aan jou als kopende partij?

Al in Italie geweest? ik zoek een reisgenoot om de kosten te dekken van het importeren.
 
Goedemorgen,
Ik ben bezig om een motor uit Italië te importeren,bij een particulier.Maar wat is er allemaal echt nodig?

-zelf gemaakt verkoopbon getekend door beide?
-aci papieren (kan alleen door de weeks?)
-nog iets?

Ik hoor graag van jullie😎
 
Je kan het even aan Koeman motoren vragen die haalt wel eens motoren uit Italie, de mijne kwam er ook van daan ( stelvio moto guzzi)
 
Goedemorgen,
Ik ben bezig om een motor uit Italië te importeren,bij een particulier.Maar wat is er allemaal echt nodig?

-zelf gemaakt verkoopbon getekend door beide?
-aci papieren (kan alleen door de weeks?)
-nog iets?

Ik hoor graag van jullie😎
Alleen een CMR formulier wat je overhandigd aan de autoriteiten aldaar. Het formulier kun je hier halen bij een transportbedrijf
 
Goeden middag heren, ik heb even een vraag.

Ik zou graag 2/3 Husqvarna SM 125 's willen importeren uit Italië, maar moet ik dan samen met de eigenaar naar de ACI of kan de eigenaar dat ook zelf doen en de documenten aan mij overhandigen? aangezien de meeste ACI's niet open zijn op de zaterdag/zondag of tot max 12.30..

Verder nog tips voor de reis/ andere dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden (buiten het standaard papierwerk en zo verder)?

mvg, Josh
 
Terug
Bovenaan Onderaan