Motor in beslag genomen wegens rijden zonder dB-killer

Heel spannend is het helaas niet.

Ik heb een aantal mails gestuurd waar ik telkens geen reactie op kreeg (goh, verrassend). Na er een paar keer achteraan bellen eindelijk iemand te pakken gekregen die naar het hele voorval wilde gaan kijken. De conclusie (na intern overleg) is dat omdat ik geen namen heb van de personen die mij verkeerd geïnformeerd hebben ik geen poot heb om op te staan.

Conclusie: ondanks de seponering en daarna vrijspraak heeft dit grapje me een boel tijd en een kleine 1000 euro gekost.

Iets wordt OF geseponeerd OF je krijgt een uitspraak zoals bijvoorbeeld vrijspraak.
Beiden voor hetzelfde feit kan niet.
 
Heel spannend is het helaas niet.

Ik heb een aantal mails gestuurd waar ik telkens geen reactie op kreeg (goh, verrassend). Na er een paar keer achteraan bellen eindelijk iemand te pakken gekregen die naar het hele voorval wilde gaan kijken. De conclusie (na intern overleg) is dat omdat ik geen namen heb van de personen die mij verkeerd geïnformeerd hebben ik geen poot heb om op te staan.

Conclusie: ondanks de seponering en daarna vrijspraak heeft dit grapje me een boel tijd en een kleine 1000 euro gekost.


Kun je die 1000 euro specificeren?
 
Kun je die 1000 euro specificeren?

Ja hoor.

Uitlaat: 450
Keuring RDW + nieuw kentekenbewijs: 100
Advocaat: 200
Benzine (2x m'n aanhanger ophalen bij m'n ouders aan de andere kant van het land): 100
Vervangend vervoer (had m'n auto net ervoor verkocht en nog geen nieuwe gekocht): 100

Ben vast nog het e.e.a. vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Zoals het tientallen keren naar de politie/OM/CJIB bellen en telkens een kwartier tot een halfuur in de wacht hangen.
 
Laatst bewerkt:
De sepotbrief en dagvaarding heb ik op papier, het vonnis uiteindelijk per e-mail ontvangen.
 
De sepotbrief en dagvaarding heb ik op papier, het vonnis uiteindelijk per e-mail ontvangen.

Zou je dat vonnis, ter lering ende vermaeck, hier anders eens geanonimiseerd willen plaatsen?

Blijft een heel vreemd verhaal en als het is zoals jij het weergeeft, niet dat ik aan jouw woorden twijfel maar juridische realiteit en DE realiteit zijn niet per se eender, dan moet je stappen kunnen nemen...
 
Vrijspraak

Onttrekking aan het verkeer van het inbeslaggenomen goed, vermeld op de lijst van inbeslaggenomen voorwerpen:

1 STK Uitlaat.
 
3 dB meer is nog lang geen verdubbeling van de geluidssterkte. Onze oren werken heel anders, namelijk met log-10.
Dus wij ervaren met ons gehoor pas een verdubbeling van de herrie als het 10 dB meer is
 
In de geluidstechniek komt 3dB meer neer op verdubbeling in vermogen.

Wanneer je de trillingsenergie bekijkt is dat waar, echter zijn onze mensenoren icm de hersenen een beetje raar:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidssterkte zei:
De door het menselijk oor ervaren geluidssterkte loopt niet gelijk met zo'n exacte maat als het geluidsniveau. Zo blijkt een subjectieve verdubbeling van de geluidssterkte overeen te komen met een stijging van het geluidsniveau met 10 dB, dus met een factor 10 voor de intensiteit.
 
Wanneer je de trillingsenergie bekijkt is dat waar, echter zijn onze mensenoren icm de hersenen een beetje raar:

Dat zeg ik voortaan ook zo tegen Jan & Truus agent..., dat er mis is met z'n hersenen , zijn (mensen) ogen hem/haar bedriegen :+
 
Laatst bewerkt:
Maar vrijspraak, maar betekent dat ook je motor terug en je uitlaat?
En de kosten ed.?


De "fiets" was al vrij snel weet terug in bezit van 'm. 't Gaat over de uitlaat welke 'ie wss nooit meer terug gaat zien (iets met vernietigd.....).
 
Laatst bewerkt:
Collega gisteren naar Nurburgring geweest met 5 man. DB killer controle en 1 van hen €110,= boete omdat ie DB killer niet in uitlaat had zitten. (Had ie wel bij zich).
 
Ik snap ook niet, waarom mensen denken, dat ze geen bekeuring krijgen, als ze de DB killer bij zich hebben. Ze maken toch meer herrie dan toegestaan? En juist daar kan je door de massale aanwezigheid van motoren op controle rekenen.
 
Ik snap ook niet, waarom mensen denken, dat ze geen bekeuring krijgen, als ze de DB killer bij zich hebben. Ze maken toch meer herrie dan toegestaan? En juist daar kan je door de massale aanwezigheid van motoren op controle rekenen.

Zou die dat gedacht hebben dan?? Misschien had ie hem mee om te voorkomen dat hij niet verder mocht rijden!
 
Naar de Nurburgring gaan zonder db-Killer is gewoon dom.

Je weet (kunt gewoon weten) dat ze er staan.....
nurburgbullen_zps62e05b41.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan