Motor in beslag genomen wegens rijden zonder dB-killer

Het is natuurlijk ook subjectief :)

Ik zit nu in mijn zaak (industrieterrein) een beetje bij te komen van een paar daagjes hard werken.
Deur staat open.
Het meeste geluidsoverlast voor mij komt van vrachtverkeer. Die rossen gewoon met 70 over een klinkerweg, lege aanhangers die extra klapperen, lekke uitlaten, etc.

De motoren die langskomen is niet echt een probleem. Hoewel er af en toe wel exemplaren langskomen die storen. Dat zijn twee vrods met volledig open pijpjes, en verder crossmotoren die langs het kanaal over een voetgangers gedeelte scheuren.


Ja, en nee. Jouw en mijn geluidsoverlast is subjectief. Ik heb last van de basisschool achter mijn achtertuin en de bladblazers die standaard om 08:00 op mijn vrije dag aangeslingerd worden.
De roep om handhaving op geluidoverlast van motorvoertuigen komt niet vanaf de industrie terreinen, maar vanuit de woonwijken en stedelijke gebieden. Dat is de overlast waar de roep om handhaving ontstaat, en voornamelijk veroorzaakt door de CVT scooterboys, niet door een enkele verdwaalde motorfiets die de woonwijken doorkruist omdat hij zijn speeltuin buiten het stedelijke gebied probeert te bereiken.
Vanuit jouw industrieterrein wordt hooguit een keer gebeld als een of andere Rossi het industrieterrein als circuit probeert te gebruiken, niet om het verkeer wat wat geluid maakt.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal. Leuke achtergrond info.

Toch gaat niet over het precieze onderwerp waar hier discussie over is/was.

Daarnaast is je statement deels onjuist.


Vertel? Wat is er onjuist? (Heb overigens niet het hele topic doorgelezen dus weet niet wat er hiervoor allemaal besproken is)
 
Tuurlijk is TS wel dik genaaid voor 1 overtreding.

Allemaal politiek correct gelul:
geluid, daarna uitlaat eraf wegens niet meer voldoen aan de eisen, daarna WOK.

Jaja 3 overtredingen, zo ken ik er ook nog wel eentje :')
Het zelfde als een EMG ook geen boete maar een bestuursmaatregel :')

Het zijn gewoon extra maatregelen om je maximaal te pakken.

Dat ontkennen is of gewoon liegen of gewoon eng inderdaad.

Maar het klinkt politiek natuurlijk veel beter om het geen boetes te noemen |( :r
Zo'n EMG doet alleen pijn bij het overmaken van het geld voor de cursus.
Daarna wordt je uitgelegd dat het maar 5 minuten scheelt wanneer je 120 of 140 op de snelweg rijd :z :z joh als of het daar over gaat :z

Nederland loopt vol met klagers en het geluid is nu aan de beurt

De geluidsmens daar zijn er helaas een flink aantal van, is nu blij.
aanpakken, verhogen boetes, motor in beslag het kan niet erg genoeg :r :r
Alles om zijn ikke ikke te plezieren onder het mom van een ander heeft er ook last van...
 
Ik ga beter met mijn tijd mee.... Beter dan jij blijkbaar.
Nope, je hebt gewoon een hekel aan geluid, mag je best zeggen.

Vertel, wat is er "eng" aan mensen die willen dat de wet nageleefd wordt ?
Niets, wel met mensen die vinden dat de boetes wel tig keer hoger kunnen en rbw en motor maar in beslag genomen moeten worden omdat men iets doet waar ze zelf tegen zijn.
Dat is eng.

Weet je, ik ben het ook niet overal mee eens. Gebruik de zoekfunctie en je zult ontdekken dat ik me ook behoorlijk druk kan maken als het gaat om handhaving van bijvoorbeeld snelheid.
Het stoorde me enorm dat alle politie aandacht puur en alleen gericht was op de toegestane snelheid, die vaak ook nog geen enkele relatie had met de situatie ter plaatse.
Dus wanneer dat straks 2000 eur boete wordt voor 20 km/h te hard 's nachts op een lege snelweg is dat geen probleem? Je moet met je tijd meegaan en niet zomaar de wet overtreden..

. Ik gun het je graag. :)

En dat is dan weer eng.
 
....Ik vind het wel ironisch, heel het geluidsoverlast wordt namelijk niet veroorzaakt door die paar motoren zonder dB-killer maar door die oh zo geliefde CVT van je....

Dat zal het zijn... Het ligt aan de vario. _O-
Ik wil daarover heus wel de discussie met je aangaan maar is dit de plek daarvoor ?

Die scootertjes kunnen een teringherrie maken, dat klopt. Maar dat doet dat (niet originele) motortje.... Dat hoogtoerige snerpende 50 cc tweetakt of laag brommende viertakt geval.
Dan moet je dáár wat aan doen en daar ben ik helemaal voor. Er is immers een heel goed alternatief....

Maar je geeft hier dus toe dat die dingen irritante herrie maken, net als jouw motor doet in de oren van anderen...

De meeste overlast komt door brommers die niet origineel zijn, en asociale berijders voor wie het een sport is om juist zoveel mogelijk lawaai te maken.
Jong geleerd is oud gedaan, nietwaar ?

En wat is daarvoor de oplossing ?

Alleen verbieden en niet handhaven, het typisch Nederlandse gedogen ?
Of zou het helpen om er eens tegen op te treden ?
Duidelijk maken dat er grenzen zijn overschreden en er een sanctie op zetten !

En een kleine boete of een kleine pakkans heeft geen effect, dat zie je duidelijk aan het dooretteren wat nu gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij wel opvalt in dit topic is het totaal niet respecteren van elkaars mening.

Iemand die hier durft te zeggen dat hij snapt dat er motoren zijn met open uitlaten die storend zijn voor hun omgeving word gelijk aangevallen en uitgejouwd, veroordeeld en uitgescholden.
Allemaal in het kader "Ik vind...en jij niet ? Dan ga ik jou bashen"

Heel stoer :N
Het enige wat je op die manier bereikt is dat de ander bevestigd krijgt dat de openuitlaatrijders zich a-sociaal opstellen en met niemand rekening willen en zullen houden. Als we als motorrijders onder elkaar al niet normaal met elkaar om kunnen gaan.... -O-

Wat je zaait, is wat je zult oogsten.
 
Dat is de overlast waar de roep om handhaving ontstaat, en voornamelijk veroorzaakt door de CVT scooterboys,

Mooi om zo een bepaalde groep tegen de muur te zetten.

Kun je dat ook onderbouwen ?





Dat is alweer 1 van die koleredingen het land uit, kan je hybride ook niet even op komen halen, die is gek op handhaving van de wet. Zwitserland is dus bij uitstek het land waar hij zich thuis zal voelen. :+

Aaaah... nog zo'n mooie reply waarin je niets zegt maar wel een ander afbrand. Goed bezig zo !!
Doe weer eens een inhoudelijke reply.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij wel opvalt in dit topic is het totaal niet respecteren van elkaars mening.

.....

Eens -O-

Maar ik vrees dat dat de nieuwe werkelijkheid wordt. Er is nooit één groep motorrijders geweest. :N
Hooguit kleine groepjes die het een beetje met elkaar eens zijn.

En dat geld voor de meeste groepen in Nederland, er is geen eenheid meer. Ieder voor zich, God voor ons allen is het devies.
Dat speelt al een hele poos.

Oorzaak? Geen idee wie het weet mag het zeggen.
Tijdgeest? Internet? Eenzijdige opvoeding? We hebben het te goed? (ja dat hebben we) We krijgen het slechter (ja, een flink aantal onder ons, de arm - rijk scheiding wordt weer groter)

Het zal best een combinatie van alles zijn, misschien wel evolutie.

Ik ben bang dat het niet meer gaat verbeteren eerder verslechteren.
Maar misschien ben ik een zwartkijker (ik hoop het)
 
Wat mij wel opvalt in dit topic is het totaal niet respecteren van elkaars mening.

Iemand die hier durft te zeggen dat hij snapt dat er motoren zijn met open uitlaten die storend zijn voor hun omgeving word gelijk aangevallen en uitgejouwd, veroordeeld en uitgescholden.
Allemaal in het kader "Ik vind...en jij niet ? Dan ga ik jou bashen"

Heel stoer :N
Het enige wat je op die manier bereikt is dat de ander bevestigd krijgt dat de openuitlaatrijders zich a-sociaal opstellen en met niemand rekening willen en zullen houden. Als we als motorrijders onder elkaar al niet normaal met elkaar om kunnen gaan.... -O-

Wat je zaait, is wat je zult oogsten.

:^
 
Dat zal het zijn... Het ligt aan de vario. _O-
Ik wil daarover heus wel de discussie met je aangaan maar is dit de plek daarvoor ?

Die scootertjes kunnen een teringherrie maken, dat klopt. Maar dat doet dat (niet originele) motortje.... Dat hoogtoerige snerpende 50 cc tweetakt of laag brommende viertakt geval.
Dan moet je dáár wat aan doen en daar ben ik helemaal voor. Er is immers een heel goed alternatief....

Maar je geeft hier dus toe dat die dingen irritante herrie maken, net als jouw motor doet in de oren van anderen...

De meeste overlast komt door brommers die niet origineel zijn, en asociale berijders voor wie het een sport is om juist zoveel mogelijk lawaai te maken.
Jong geleerd is oud gedaan, nietwaar ?

En wat is daarvoor de oplossing ?

Alleen verbieden en niet handhaven, het typisch Nederlandse gedogen ?
Of zou het helpen om er eens tegen op te treden ?
Duidelijk maken dat er grenzen zijn overschreden en er een sanctie op zetten !

En een kleine boete of een kleine pakkans heeft geen effect, dat zie je duidelijk aan het dooretteren wat nu gebeurt.

Optreden is prima, ben ik helemaal voor. Maar verkondigen dat de strafmaat je niet hoog genoeg kan zijn is te triest voor woorden, terwijl men op de snelweg wat jou betreft niet hoeft te bekeuren als er wat harder gereden wordt omdat het je dan even niet uitkomt, dat is meten met 2 maten vanuit eigenbelang.

En nee, ik reageer hier niet vanuit eigenbelang, mijn motor is stiller met dB-killer dan het origineel, ik heb er namelijk helemaal geen behoefte aan om door middel van opvallend geluid de aandacht naar mij toe te trekken van de omgeving of handhavers.
 
Mooi om zo een bepaalde groep tegen de muur te zetten.

Kun je dat ook onderbouwen ?
Ga even in de binnenstad of een van de wijken staan waar nu gecontroleerd wordt zou ik zeggen.

handteller_vinger_01.jpg

Aaaah... nog zo'n mooie reply waarin je niets zegt maar wel een ander afbrand. Goed bezig zo !!
Doe weer eens een inhoudelijke reply.

Volgens mij werd er wel meer afgebrand, goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen. :W
 
In Saudi Arabie hakken ze ledematen af (voor wat lichtere misdaden), of hoofden voor wat zwardere varianten. Toch schijnen ze tegenwoordig op zoek te zijn naar meer beulen.
Misschien moeten zij ook het geld afpakken uitproberen.
 
.....Optreden is prima, ben ik helemaal voor. Maar verkondigen dat de strafmaat je niet hoog genoeg kan zijn is te triest voor woorden, terwijl men op de snelweg wat jou betreft niet hoeft te bekeuren als er wat harder gereden wordt omdat het je dan even niet uitkomt, dat is meten met 2 maten vanuit eigenbelang....

Want de aanpak van de afgelopen decennia was uitermate succesvol.... :X

Hou toch op, het werkt toch totaal niet ! Hele groepen rijden nog steeds met die open uitlaten, er wordt totaal niet tegen opgetreden.
Dubbel zo hard optreden is nog steeds heel aardig.

Het gaat hier niet om een overtreding die je per ongeluk begaat of zo... Je doet het met opzet en dat mag best terugkomen in de strafmaat anders werkt het toch niet.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
 
Mooi om zo een bepaalde groep tegen de muur te zetten.

Kun je dat ook onderbouwen ?

Aaaah... nog zo'n mooie reply waarin je niets zegt maar wel een ander afbrand. Goed bezig zo !!
Doe weer eens een inhoudelijke reply.
Oh, dat kan ik ook wel onderbouwen: de schuld ligt altijd bij iemand anders :$
 
Want de aanpak van de afgelopen decennia was uitermate succesvol.... :X

Hou toch op, het werkt toch totaal niet ! Hele groepen rijden nog steeds met die open uitlaten, er wordt totaal niet tegen opgetreden.
Dubbel zo hard optreden is nog steeds heel aardig.

Het gaat hier niet om een overtreding die je per ongeluk begaat of zo... Je doet het met opzet en dat mag best terugkomen in de strafmaat anders werkt het toch niet.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.


Waarom moet de strafmaat omhoog, als er helemaal niet wordt opgetreden. Nu krijg je de schrijnende situatie, dat de enkeling die wordt gepakt de hoofdprijs betaald en dat het gros vrijuit gaat. Dit is weer zo'n typische egoïstische reactie, waaruit het individuele eigen belang spreekt. Handhaaf nu eerst eens de bestaande regelgeving en pas als dat niet werkt kan je aan hogere of andere vormen van straffen gaan denken. Het gros van de motorrijders zit niet te wachten op een bekeuring van 40 of 80 euro. Dus helemaal niet op een van 400 euro, maar als je al 15 jaar niet op geluid bent gecontroleerd, dan denk je vanzelf, ze letten er toch niet op.

En ik heb liever, dat bumperklevers, linksrijders, bellers, vluchtstrook rijders, appers, verdrijvingsvlak inhalers en andere gevaarlijke malloten worden aangepakt, dan dat er een heksenjacht wordt ontketend op te harde uitlaten, waar de gemiddelde mens niet dood van gaat.

En voordat je gaat roepen, daar is weer zo'n herriemaker, ik heb een E keur demper voor mijn type motor, waar geen uitneembare DB killer in zit. Dus ik kom ook lekker niet in de verleiding. :P
 
Gewoon een APK plicht invoeren. Keihard aanpakken die anarchistische motorrijders.
Regels zijn regels en ein befehl ist ein befehl!!!!

Hoewel.... veel motorrijders hier lijken wel op een stel libelle huisvrouwen met een Opel Astra station voor de deur.
Wat een vertrutting....
 
Waarom moet de strafmaat omhoog, als er helemaal niet wordt opgetreden. Nu krijg je de schrijnende situatie, dat de enkeling die wordt gepakt de hoofdprijs betaald en dat het gros vrijuit gaat. Dit is weer zo'n typische egoïstische reactie, waaruit het individuele eigen belang spreekt. Handhaaf nu eerst eens de bestaande regelgeving en pas als dat niet werkt kan je aan hogere of andere vormen van straffen gaan denken. Het gros van de motorrijders zit niet te wachten op een bekeuring van 40 of 80 euro. Dus helemaal niet op een van 400 euro, maar als je al 15 jaar niet op geluid bent gecontroleerd, dan denk je vanzelf, ze letten er toch niet op.

En ik heb liever, dat bumperklevers, linksrijders, bellers, vluchtstrook rijders, appers, verdrijvingsvlak inhalers en andere gevaarlijke malloten worden aangepakt, dan dat er een heksenjacht wordt ontketend op te harde uitlaten, waar de gemiddelde mens niet dood van gaat.

En voordat je gaat roepen, daar is weer zo'n herriemaker, ik heb een E keur demper voor mijn type motor, waar geen uitneembare DB killer in zit. Dus ik kom ook lekker niet in de verleiding. :P

:^ Bij deze mening sluit ik me graag aan :Y
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een APK plicht invoeren. Keihard aanpakken die anarchistische motorrijders.
Regels zijn regels en ein befehl ist ein befehl!!!!


Hoewel.... veel motorrijders hier lijken wel op een stel libelle huisvrouwen met een Opel Astra station voor de deur.
Wat een vertrutting....

Als de APK net zo gaat werken als die voor de auto wordt er ook 0,0 gecontroleerd op het geluidsniveau van de uitlaat dus dat zal weinig helpen ;)
 
Als de APK net zo gaat werken als die voor de auto wordt er ook 0,0 gecontroleerd op het geluidsniveau van de uitlaat dus dat zal weinig helpen ;)

Dan is het verstandig om dat een aandachtspunt te maken. Direct een check op de aanwezigheid van een e keur op alle aftermarket.

Wat zullen de moraalridders blij zijn :')
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet de strafmaat omhoog, als er helemaal niet wordt opgetreden. Nu krijg je de schrijnende situatie, dat de enkeling die wordt gepakt de hoofdprijs betaald en dat het gros vrijuit gaat. Dit is weer zo'n typische egoïstische reactie, waaruit het individuele eigen belang spreekt. Handhaaf nu eerst eens de bestaande regelgeving en pas als dat niet werkt kan je aan hogere of andere vormen van straffen gaan denken. Het gros van de motorrijders zit niet te wachten op een bekeuring van 40 of 80 euro. Dus helemaal niet op een van 400 euro, maar als je al 15 jaar niet op geluid bent gecontroleerd, dan denk je vanzelf, ze letten er toch niet op.

En ik heb liever, dat bumperklevers, linksrijders, bellers, vluchtstrook rijders, appers, verdrijvingsvlak inhalers en andere gevaarlijke malloten worden aangepakt, dan dat er een heksenjacht wordt ontketend op te harde uitlaten, waar de gemiddelde mens niet dood van gaat.

En voordat je gaat roepen, daar is weer zo'n herriemaker, ik heb een E keur demper voor mijn type motor, waar geen uitneembare DB killer in zit. Dus ik kom ook lekker niet in de verleiding. :P
:^
Al denk ik dat een motorrijder die aan het bumperkleven is voornamelijk zichzelf in gevaar brengt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan