Motor in blik vervoeren

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Ik overweeg een stuk blik te kopen waar ik ook m'n motor in wil kunnen vervoeren. Ik zit te denken aan een bestelwagen of busje (op grijs kenteken). Heeft iemand hier ervaring mee en tips welke wagens handig zijn en hoe je je motor er in vastzet etc.? M'n Thundercat heeft een vrij lange wielbasis (2.15m) dus dat past niet in alle bestelwagens.
 
Mijn broer rijdt in een Mercedes bus (208D) met dubbele cabine, en daar past mijn BMW ook makkelijk achterin. Schuin erin parkeren, paar ogen erin lassen om spanbanden aan te bevestigen en gas met dat ding!
 
Ik heb een 30 jaar oude Dodge Van.
A-team maar dan meer oldtimer. Mijn vriendin noemt het een hoerensloep.
Is het ook wel mede door de zwarte kleur en zwart geblindeerde ramen.

Ik heb een stang aan het dak gemonteerd halverwege de bus waar ik de motoren aan vast kan snoeren.
Ben nu nog bezig om een beugel/ stang te monteren waar ik het voorwiel in kan zetten. Zoals sommige aanhangers hebben.

'Tis best leuk zo'n oude bus maar je hebt er wel wat werk aan af en toe.
Het werk dat ik er aan heb weegt niet op tegen de lol die je er aan hebt.

Dikke V8 er in en ploffen maar. Gelukkig wel met een gloednieuwe gasinstallatie.
 
Ik heb een 30 jaar oude Dodge Van.
A-team maar dan meer oldtimer. Mijn vriendin noemt het een hoerensloep.
Is het ook wel mede door de zwarte kleur en zwart geblindeerde ramen.

Ik heb een stang aan het dak gemonteerd halverwege de bus waar ik de motoren aan vast kan snoeren.
Ben nu nog bezig om een beugel/ stang te monteren waar ik het voorwiel in kan zetten. Zoals sommige aanhangers hebben.

'Tis best leuk zo'n oude bus maar je hebt er wel wat werk aan af en toe.
Het werk dat ik er aan heb weegt niet op tegen de lol die je er aan hebt.

Dikke V8 er in en ploffen maar. Gelukkig wel met een gloednieuwe gasinstallatie.
Je vriendin afleren een Yankee bak een hoerensloep te noemen :(
Zo word de mijne ook wel eens genoemd en vin ik niet leuk



Voor de rest coole wagens 8-)
 
DAF roeles :) :) gewoon wat gaten door de bodem gejast en bout/lus om de spanbanden aan vast te zetten :) :) .

Maar een bus met een lage achterkant is makkelijk, deze is vrij hoog.

bv een Renault als je een ouderere zoekt...de nieuwere busjes zijn over het algemeen vrij laag aan de achterzijde, dan kun je je motor er ook alleen induwen *D
 
Zag laatst een Toyota light ace met een R1 erin, paste prima. Houtenvloer erin met metalen strips, hierin zaten gaten waarin je de haken van de spanbanden kon bevestigen.

Wel handig voor circuitdagen zo'n buzzie, kan je ook in pitten :)
 
He bedankt voor de reacties. Ik vindt die Japanse busjes (Toyota Hi-ACE en Niksan Vanette) idd. wel erg mooi omdat ze niet zo lomp groot zijn. En de wagen als slaapkar gebruiken is toch ook wel erg handig.
 
Dit iets voor je misschien :+

macktruck.jpg


[edit(ander plaatje gepost. vorige deed het niet)/edit]
 
Ik heb een '63 Impala conv., en die is ook wel eens uitgemaakt voor hoerensloep. Dat vond ik belachelijk; het is namelijk overduidelijk een pooierbak. Absurd dat sommige mensen het verschil niet eens zien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan