Motor in brand... Wat nu?

Als het een poederblusser was waarmee er geblust is dan kun je op langere termijn nog meer problemen verwachten. Die poederdeeltjes gaan namelijk overal in zitten en je merkt het niet direct maar pas een stuk later.
Helemaal mee eens.... die poederdeeltjes dat is een soort zout,en je weet wel wat er gaat gebeuren met delen waar zout op komt.Gaat dus oxideren....Als je iets moet blussen doe het nooit met een poederblusser....
 
Idd, zuur spul. Vreet in op elektronica. Moet je niet lang wachten maar snel alles schoonmaken. Want dat komt overal!




Maar hoe ben je verzekerd? Las geloof ik dat je Belg was dus je zal niet all-risk verzekerd zijn...

gewoon burgerlijke aansprakelijkheid, denk dat het in nederland wa + noemt ofzo

en het was idd zo'n poederblusser ;(
 
Als je iets moet blussen doe het nooit met een poederblusser....
Nou ja.. nooit.. "gelukkig" is het nu alleen de draadboom.
Als die man er niet geweest was............................... :P
 
gewoon burgerlijke aansprakelijkheid, denk dat het in nederland wa + noemt ofzo

en het was idd zo'n poederblusser ;(
Dus je weet het voor de volgende keer,staat je motor weer in brand en er komt iemand met een poederblussen,meteen wegjagen...haha,als je je motor met poeder blust is ongeveer hetzelfde als je hem met benzine zou blussen.....
 
Als je iets moet blussen doe het nooit met een poederblusser....

Poederblussers zijn alleen geschikt bij anderen, nooit zelf gebruiken.
Wanneer je auto/motor/huis (inboedel) geblust is met een poederblusser, laten reinigen en zo snel mogelijk inruilen/verkopen.
Beste wat je in huis/auto kunt hebben, is een schuimblusser.
 
Co2 blusser is ook fijn! Maar daar ging het hier niet over.


Zoals ik het lees:

Zelf ff rap alles uit elkaar en schoonmaken in verband met het invreten van dat poeder, verkijk je daar niet op... dat komt overal.
Zelf kabelboom erin zetten eventueel met een MFer die er verstand van heeft.
In ieder geval je verzekering eens aanspreken indien je WA+ hebt. In NL heb je WA (Kan je het vergeten) WA+ (alleen als je hem zelf in de puin rijd heb je pech) en all-risk (Altijd geld)



Succes!
 
Co2 blusser is ook fijn! Maar daar ging het hier niet over.


Zoals ik het lees:

Zelf ff rap alles uit elkaar en schoonmaken in verband met het invreten van dat poeder, verkijk je daar niet op... dat komt overal.
Zelf kabelboom erin zetten eventueel met een MFer die er verstand van heeft.
In ieder geval je verzekering eens aanspreken indien je WA+ hebt. In NL heb je WA (Kan je het vergeten) WA+ (alleen als je hem zelf in de puin rijd heb je pech) en all-risk (Altijd geld)



Succes!

thx dat kuisen, dat wordt hopen dat de garage dat al gedaan heeft want hij staat daar nu en de garage is gesloten tem 21 augustus. maar eerst afwachten wat de verzekering enzo zegt. mijn pa heeft ook triumph zelf gecontacteerd, nu zien wat zij zeggen.
 
Staat triumph sowieso niet bekend om hun beroerde elektronica/ Vroeger in ieder geval wel, ik weet niet of dat nu nog steeds zo is maar het lijkt er wel op.
 
Lucas: Prince of Darkness

The Lucas motto: "Get home before dark."

Lucas denies having invented darkness. But they still claim "sudden, unexpected darkness"

Lucas--inventor of the self-dimming headlamp.

The three-position Lucas switch--DIM, FLICKER and OFF.

The other three switch settings--SMOKE, SMOLDER and IGNITE.

Lucas dip-switch positions: LOW and BLOW

The original anti-theft devices--Lucas Electric products.

If Lucas made guns, wars would not start either.

Did you hear the one about the guy that peeked into a Land Rover and asked the owner "How can you tell one switch from another at night, since they all look the same?" "He replied, it doesn't matter which one you use, nothing happens!"

Back in the '70s Lucas decided to diversify its product line and began manufacturing vacuum cleaners. It was the only product they offered which didn't suck.

Quality Assurance phoned and advised the Lucas engineering guy that they had trouble with his design shorting out. So he made the wires longer.

Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.

Alexander Graham Bell invented the Telephone.
Thomas Edison invented the Light Bulb.
Joseph Lucas invented the Short Circuit.

Recommended procedure before taking on a repair of Lucas equipment: check the position of the stars, kill a chicken and walk three times sunwise around your car chanting: "Oh mighty Prince of Darkness protect your unworthy servant."

Lucas systems actually uses AC current; it just has a random frequency.

How to make AIDS disappear? Give it a Lucas parts number.

Recently, Lucas won out over Bosch to supply the electrical for the new Volkswagens. So, now the cars from the Black Forest will come with electrics supplied by the Lord of Darkness -- how appropriate!

Lucas is an acronym for Loose Unsoldered Connections and Splices.

The Prince's last words to his son: "don't go riding after dark"
 
gewoon burgerlijke aansprakelijkheid, denk dat het in nederland wa + noemt ofzo

en het was idd zo'n poederblusser ;(


Ik denk dat Burgelijk Aansprakelijk hetzelfde is als Wettelijk Aansprakelijk, alleen de schade aan de tegenpartij word vergoed.

De WA+ (of WA extra) is gewoon schade verzekerd aan derden (dus de schade die je toebrengt aan anderen), en brand/diefstal van je eigen voertuig(dit is dus het + of extra gedeelte). "normale" schade aan je eigen voertuig ben je dan dus niet voor verzekerd, daarvoor moet je in NL een All-Risk verzekering afsluiten.


Let wel op met het zelf monteren van je nieuwe kabelboom, de kans bestaat dus nog steeds dat de sluiting bijv. in je dynamo of startmotor zit, als je deze niet goed nakijkt dan heb je kans dat de nieuwe kabelboom weer in de fik vliegt.

:)
 
Iemand zoeken in je omgeving die wat van dradenboel afweet, als je een beetje om je heen vraagt vind je vaak wel iemand die weer iemand kent enzzz.
 
We zijn dus begonnen met de herstellingswerkzaamheden! de nieuwe kabelboom zit er dus in, gelukkig moest er maar een halve in! alleen is ie nog niet aangesloten omdat sommige vrouwelijke of mannelijke connectoren, komende uit het motorblok ook verbrand zijn! Nu lijkt het alsof ik alles kan vervangen? maar ik stuite op deze dingen

full



Nu vroeg ik me af of ik deze dingen kan gebruiken, of dat dit ongelofelijk stom is om te doen?
 
Persoonlijk vind ik die connectoren bagger, je kunt niet zien of de bevestiging goed is, en vaak trek je ze er ook zonder veel moeite de draad er uit.

ik gebruik zelf altijd dit soort:

ffg.gif
fmg.gif


Dezelfde als orgineel, en passen dus ook in de orginele coonectoren, en je krijgt ze er met geen mogelijkheid meer af.Wel heb je een aparte krimptang nodig.

:)
 
Persoonlijk vind ik die connectoren bagger, je kunt niet zien of de bevestiging goed is, en vaak trek je ze er ook zonder veel moeite de draad er uit.

ik gebruik zelf altijd dit soort:

(Afbeelding) (Afbeelding)

Dezelfde als orgineel, en passen dus ook in de orginele coonectoren, en je krijgt ze er met geen mogelijkheid meer af.Wel heb je een aparte krimptang nodig.

:)


dus op zich is het geen probleem om zo'n systeem te gebruiken?

Verder zijn er nog dingen waar ik over twijfel...

is het erg dat de uiteindelijke draad langer of korter is dan origineel?
is het erg dat er een ander materiaal gebruikt word? (ene is metaalkleurig en ander is koper)
is het erg dat de ene draad dikker is dan de andere?
 
dus op zich is het geen probleem om zo'n systeem te gebruiken?

Verder zijn er nog dingen waar ik over twijfel...

is het erg dat de uiteindelijke draad langer of korter is dan origineel? <== nee zolang er genoeg ruimte is voor enige beweging en eht niet stuk getrokken word is het niet erg
is het erg dat er een ander materiaal gebruikt word? (ene is metaalkleurig en ander is koper)zolang het goed aan elkaar zit maakt het weinig uit
is het erg dat de ene draad dikker is dan de andere? dit *kan* een probleem zijn, dikte heeft te maken met de hoeveelheid stroom (amperes) er doorheen kan/mag lopen, hoe dikker de draad, hoe meer stroom deze mag hebben maar ook hoe meer verlies er in de draad zit (over et algemeen maakt het weinig uit maar toch even op wijzen)

O-)
 
Dikker is niet erg. Dunner wel.
Die ampjes (die aansluitdingetjes) die zijn er ook met een volledige isolatie; als ik jou was zou ik die gebruiken.

Verder heb je nog nodig:
vulcaniserende tape (gewoon isolatietape laat los na een jaartje)
krimpkous
tie-wraps
en ook gewoon isolatietape om evt dingen vast te zetten.

Meer tips:
alle draadjes doorsolderen in hun stekkertjes.
de stekkertjes bij het monteren inspuiten met wd40.
Controleer 3 dubbel waar je draad evt kan doorschuren.
 
snap zoiezo niet dat studenten er zo,n duure hobby als motorrijden er op nahouden :?
simpel... met geld om kunnen gaan misschien...

althans reed brommer en brommer en scooter en auto hehe toen ik nog op school zat :] np.

maar ja het is altijd wel het 1 of het ander...
:+ :]

simpel... met geld om kunnen gaan misschien...

althans reed brommer en brommer en scooter en auto hehe toen ik nog op school zat :] np.

maar ja het is altijd wel het 1 of het ander...
 
thx daar heb ik iets aan :}

dus ik neem altijd iets dikker ipv iets dunner (was ik ook al van plan), maar ik ben bezorgd over het feit dat de sensor or whatever dan wel nog genoeg stroom krijgt...

ik heb volledig geioseleerde genomen }) , maar voor een foto'tje is dat nie zo handig.

wat is een krimpkous? misschien domme vraag, maar ben belg en ken dat woord niet?

Die vulcaniserende tape, waar kan ik dat halen en hoe kan ik dat zien?

tie wraps heb ik ook al liggen... De draden kunnen niet doorschuren, zitten niet op roterende delen, het gaat om het middelste gedeelte recht onder de tank :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan