Motor in brand... Wat nu?

hulksje

Die hard MF'er
22 jun 2003
551
0
belgie
Waarom ik dit typ weet ik niet, maar doe het toch maar, ik weet het ook niet meer..

in september 2005 kocht ik een mooie triumph tt 600 van 2002, 20000km, onderhoudsboekje, zag er zeer netjes uit. ondertussen staan er al 29300 km's op en heeft hij in februari zijn grote beurt op 24800km gehad bij een erkend triumph dealer.

Afgelopen donderdag reed ik met mijn maatje achterop naar antwerpen om daar zijn nieuwe motor op te halen. Het zou een leuk dagje worden, maar tevergeefs. Ongeveer 4 km voor aankomst, staan we voor de verkeerslichten. Mijn maat zegt ik ruik gelijk iets, ik ook, maar dat zal wel die auto naast ons zijn... het wordt groen we rijden door ong 400 m verder valt alles uit, motor dashboard... mijn maat springt eraf en zegt 'twas toch jou motor, hij staat in brand'. Daarop spring ik ook van mijn motor en inderdaad onder de tank staat ie in brand! gelukkig stopt er een vriendelijke man met zijn bestelwagen en kan hij het vuur blussen :} !

Daarna dus wegenhulp gebelt en al die zooi, bij de dealer afgeleverd. Vandaag gebeld naar de dealer, deze had heelaas zeer slecht nieuws. Er moet een nieuwe draadboom in en er kunnen nog wa kosten komen als ze bezig zijn. Vertaalt in euro's zal dit meer dan 1000 € kosten, wat ik helaas als student zijnde bijna onmogelijk kan betalen.

Ik weet nu effe niet hoe het verder moet...
 
Erkend dealer heeft zeker weten op een 2002 model wel minimaal een jaar garantie gegeven en dit is overduidelijk een geval van kortsluiting dus ik denk dat dit dus onder de garantie hoort te vallen?


Onder voorbehoud dat je niet zelf hebt lopen prutsen?
 
Erkend dealer heeft zeker weten op een 2002 model wel minimaal een jaar garantie gegeven en dit is overduidelijk een geval van kortsluiting dus ik denk dat dit dus onder de garantie hoort te vallen?


Onder voorbehoud dat je niet zelf hebt lopen prutsen?

nee ik heb niet zelf lopen prutsen, ik laat alles doen door de garage...

op de factuur staat 6 maanden garantie op motor en versnellingsbak...

(de motor heb ik niet gekocht bij de erkende dealer maar bij een andere, maar hij is wel altijd bij die erkende dealer onderhouden staat in het onderhoudsboekje, heb hem dus ook altijd daar naartoe gebracht)

edit: ik denk ook dat het over een kortsluiting gaat
 
Laatst bewerkt:
Als er verder niets kapot is kun je zelf toch ook wel wat draden trekken? Er zijn vast wel schema's voor te krijgen.


Met beleid en wat verschillende kleuren draad/snoer is een hoop te doen
 
edit: ik denk ook dat het over een kortsluiting gaat
Misschien ben ik naief maar dan moet de zekering toch springen?
(Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe motor spontaan in brand vliegt.)

Ik zou, als het mijn motor was, de oorzaak willen weten en anders gaat hij de deur uit omdat dan het vertrouwen in de motor weg is...
 
Prijs die je gekregen hebt zit vooral in het uurloon, koop een wphb en een kabelboom dan is het voor een gering bedrag en een aantal vrije uurtjes goed te doen.
 
Misschien ben ik nu een eikel.. maar waarom koop je als student zo'n dure motor terwijl je altijd rekening moet houden met dure onverwachte onderhouds kosten en daar het geld dan niet voor hebt?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt kut voor je! Ik zou in iedergeval samen met de dealer kijken of je mee kan helpen met sleutelen op een of andere manier (mits je handig genoeg bent anders werkt dat natuurlijk niet)

Ik zou trouwens wel even bij de verkoper langs gaan en zeggen dat dit niet mag kunnen, ook al is garantie voorbij. Wie niet waagt wie niet wint (en wie niet neukt krijgt geen kind :+ )

Succes TS!
 
:^

Mijn WA+ verzekering dekt ook brandschade door zelfontbranding.

:^

Das ook nog waar ja.



Maar als ie bij de BOVAG is aangesloten waar je hem hebt gekocht issie volgens mij verplicht minimaal 1 jaar garantie te geven. En liever een motorzaak dan je eigen verzekering en dus no-claim aan gort helpen.



Edit: Nope, 6 maand is de bovag garantie.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ben ik nu een eikel.. maar waarom koop je als student zo'n dure motor terwijl je altijd rekening moet houden met dure onverwachte onderhouds kosten en daar het geld dan niet voor hebt?

Ja, je bent inderdaad een eikel.. Als die gozer eindelijk zijn droom kan kopen moet hij dat zelf weten.

Ben je zelf ook wel eens student geweest??

.
 
Ja, je bent inderdaad een eikel.. Als die gozer eindelijk zijn droom kan kopen moet hij dat zelf weten.

Ben je zelf ook wel eens student geweest??

.

Ben ik het niet mee eens. Iets kopen is vaak geen probleem maar het eventuele onverwachte onderhoud moet ook betaald kunnen worden. Tuurlijk het is een smak geld en ik gun hem zijn droomfiets ook. Maar je moet wel reeël blijven.

Ik ga ander (minder verdiendend) werk doen. Mijn k4 moet daarom de deur uit.
 
Dat is misschien wel zo, maar dat jij verstandig wilt zijn is jouw besluit, daar wil je ook niet op afgerekend worden.
Het is weer een echt NL moraliserend "vingertje" (Zie je wel, zei het toch)

Je hebt mensen wie risico nemen en mensen welke alles nadenken doen met veiligheidsmarges.
Laat dat gewoon een eigen keuze zijn waarop je niet aangevallen hoeft te worden als het net effe tegen zit.
Daar had ik wat moeite mee.
 
Dat is misschien wel zo, maar dat jij verstandig wilt zijn is jouw besluit, daar wil je ook niet op afgerekend worden.
Het is weer een echt NL moraliserend "vingertje" (Zie je wel, zei het toch)

Je hebt mensen wie risico nemen en mensen welke alles nadenken doen met veiligheidsmarges.
Laat dat gewoon een eigen keuze zijn waarop je niet aangevallen hoeft te worden als het net effe tegen zit.
Daar had ik wat moeite mee.

Hij valt hem er ook niet echt op aan toch? Snap je punt hoor en is idd iemands eigen keuze. Hoe dan ook, hopen dat ie het voor elkaar krijgt.
 
Als het een poederblusser was waarmee er geblust is dan kun je op langere termijn nog meer problemen verwachten. Die poederdeeltjes gaan namelijk overal in zitten en je merkt het niet direct maar pas een stuk later.
 
vraag je om advies komt er iemand met zulke achterlijke opmerkingen aanzetten.
daar zit je dus echt niet op te wachten.
Misschien ben ik nu een eikel.. maar waarom koop je als student zo'n dure motor terwijl je altijd rekening moet houden met dure onverwachte onderhouds kosten en daar het geld dan niet voor hebt?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt kut voor je! Ik zou in iedergeval samen met de dealer kijken of je mee kan helpen met sleutelen op een of andere manier (mits je handig genoeg bent anders werkt dat natuurlijk niet)

Ik zou trouwens wel even bij de verkoper langs gaan en zeggen dat dit niet mag kunnen, ook al is garantie voorbij. Wie niet waagt wie niet wint (en wie niet neukt krijgt geen kind :+ )

Succes TS!
 
Als het een poederblusser was waarmee er geblust is dan kun je op langere termijn nog meer problemen verwachten. Die poederdeeltjes gaan namelijk overal in zitten en je merkt het niet direct maar pas een stuk later.

Idd, zuur spul. Vreet in op elektronica. Moet je niet lang wachten maar snel alles schoonmaken. Want dat komt overal!




Maar hoe ben je verzekerd? Las geloof ik dat je Belg was dus je zal niet all-risk verzekerd zijn...
 
Misschien ben ik nu een eikel.. maar waarom koop je als student zo'n dure motor terwijl je altijd rekening moet houden met dure onverwachte onderhouds kosten en daar het geld dan niet voor hebt?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt kut voor je! Ik zou in iedergeval samen met de dealer kijken of je mee kan helpen met sleutelen op een of andere manier (mits je handig genoeg bent anders werkt dat natuurlijk niet)

Ik zou trouwens wel even bij de verkoper langs gaan en zeggen dat dit niet mag kunnen, ook al is garantie voorbij. Wie niet waagt wie niet wint (en wie niet neukt krijgt geen kind :+ )

Succes TS!

Het is ondertussen mijn 2e motor, ik ben student boekhouden, geloof me ik heb echt wel rekening gehouden met onverwachte kosten. Er zitten nieuwe banden op er is groot onderhoud gedaan, en ik heb idd wel wat over maar iig geen 1000+ €, en zou jij er rekening mee houden dat jou 4 jaar oude motor in de fik zou vliegen?

verzekering was ik ook aan aan het denken, maar mijn verzekeraar is in jaarlijks verlof, tot maandag.

heb op ebay.de gekeken en heb een kabelboom gevonden voor 100 €, dus dat zou dan wel te doen worden.

oja vergeten te vermelden, ik ben belg, dus die bovag toestanden gelden hier waarschijnlijk niet.

Ik heb dit topic gepost omdat ik geen raad meer wist en omdat ik het ff van me af wou schrijven... Nu dat ik al een beetje gekalmeerd ben lijken er toch oplossingen naar boven te komen

*O*


En het ergste is nog 3 maanden en dan ging ik wisselen met mijn vader, en hij ging de triumph dan inruilen op een nieuwe... Waarom? einde 25 kw :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan