Motor in de “storm”

Maar ff opgebokt ipv zijstandaard

PSX_20200209_095002.jpg


Verheul hoes er over en klaar
 
Die valt je in elk geval niet meer om vandaag.
Overigens een schitterende motorfiets.
Alleen het merk spreekt al boekdelen.
 
Hoes er af is gewoon de beste tip bij storm. Ik heb meerdere motoren gezien die waren omgewaaid doordat de wind onder de hoes was geslagen en dan de motor gewoon naar links over de zijstandaard heen omgooide. Hoes eraf, op de zijstandaard kop naar voren beetje schuin tegen de wind in zodat de wind een beetje rechts van voren komt. Dan staat hij het stevigst.
 
'k zie er nog heel veel onder een hoes, in de wind staan wapperen, het gaat nu zo'n beetje beginnen. *O*
 
Bedankt voor de tips! Voor een aantal was het te kort dag. Ik heb de motor nu langs een grote muur gezet, hij lijkt redelijk in de luwte te staan. En vangt op het eerste oog niet veel wind. Fingers crossed voor vanavond/vannacht.

Hoe gaat het met de motoren die buiten staan in de rest van het land?
 
Hier in het westen waait het flink en er schijnt nog meer te komen. Brommert staat netjes voor de deur. Het moet wel heel achterlijk hard gaan waaien wil die omgaan.
 
Een paar jaar terug is een BMW R1200RT van mij een keer van de middenbok afgewaaid, de goeie kant op: tussen de planten in de voortuin (verkeerde kant op zou het tegelpad geweest zijn).
Sindsdien zet ik de motor in de 1e versnelling en op de zijstandaard.
Nu nog wel onder de hoes, ik kijk het even aan, misschien zometeen zonder hoes.

[EDIT]
Hoes er af gehaald :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met de mijne nog ff lekker de storm getrotseerd, maar viel al met al reuze mee, staat nu weer in zijn (mijn) "mancave" vanavond weer even een poging wagen :]
 
Vandaag nog effe stukkie wezen toeren: dik 250km gedraaid...
Maar.... niet op de motorfiets en maar goed ook.
Was met de auto soms al spannend en dan met name op de stukken buiten de bebouwde kom tussen de weilanden in.
Waaide er serieus flink overheen en was op die momenten wel erg blij in het koekblik te zitten en niet op de tweewieler.
De piek schijnt.nog te moeten gaan komen en voor degenen die vandaag wel op de motorfiets hebben gereden: bikkels benne het.
Was mij iets te gortig.
 
Vandaag nog effe stukkie wezen toeren: dik 250km gedraaid...
Maar.... niet op de motorfiets en maar goed ook.
Was met de auto soms al spannend en dan met name op de stukken buiten de bebouwde kom tussen de weilanden in.
Waaide er serieus flink overheen en was op die momenten wel erg blij in het koekblik te zitten en niet op de tweewieler.
De piek schijnt.nog te moeten gaan komen en voor degenen die vandaag wel op de motorfiets hebben gereden: bikkels benne het.
Was mij iets te gortig.
Wel nee joh, gewoon lekker rijden, in dit weer leer je pas goed motorrijden, maar op een GS(A) is het wel heel leuk rijden, die zijn gemaakt voor dit weer, de berijders trouwens ook :P
 
Bikkel ben je.....
Denk dat het wel uitmaakt waarop je rondrijdt vandaag met de harde wind.
Met een lichte A2 fiets zoals de mijne zal het waarschijnlijk meer werken zijn dan jij met je dikke zware tweewieler.
Je hebt daardoor toch meer massa op de weg en daar zal de wind minder snel vat op kunnen krijgen dan op mijn 192 kg wegend machientje.
 
Het schijnt best wel een bijzondere situatie te zijn.
Verder heb ik als zeeman geleerd nooit de kracht van het weer te onderschatten.

Inderdaad, ik zou best een Eurootje willen krijgen voor elke biljartcompetitie aan boord die door een storm afgelast moest worden 🎱

Hier kan je de woei mooi in de gaten houden: Actuele wind over Nederland

gr. Leo
 
Bikkel ben je.....
Denk dat het wel uitmaakt waarop je rondrijdt vandaag met de harde wind.
Met een lichte A2 fiets zoals de mijne zal het waarschijnlijk meer werken zijn dan jij met je dikke zware tweewieler.
Je hebt daardoor toch meer massa op de weg en daar zal de wind minder snel vat op kunnen krijgen dan op mijn 192 kg wegend machientje.
Zeker waar, met 1250cc, 140 pk en hoog op de sloffen, is het Relaxed rijden in dit weer :]

Maar neemt niet weg dat je met elke motor door dit weer kan, alleen zal je dan wel je rijstijl er op aan moeten passen, (doe ik ook hoor) goed voor je rijvaardigheid :t
 
Vond het meevallen, spijt niet de motor gepakt te hebben ipv OV. Inmiddels sppokt het wel erg, nu zou ik niet meer snel op de motor stappen met deze windvlagen. Maar tot 17:00 was goed te doen hier.
 
Warme hap naar binnen, en ga nog even "Into The Storm" I'm going in :]

Ciara, get ready for me baby....:P I'm coming after you *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan