Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig zit er een hoesje om de tank, er kan hagel vallen.
Ik rij veel liever met een lichte motor in de storm dan met een zware,vandaag ff met de GL wezen rijden,dat was met zijwind geen pretje,Bikkel ben je.....
Denk dat het wel uitmaakt waarop je rondrijdt vandaag met de harde wind.
Met een lichte A2 fiets zoals de mijne zal het waarschijnlijk meer werken zijn dan jij met je dikke zware tweewieler.
Je hebt daardoor toch meer massa op de weg en daar zal de wind minder snel vat op kunnen krijgen dan op mijn 192 kg wegend machientje.
Daar noem je dan ook wel wat.............Een paar jaar terug is een BMW R1200RT van mij een keer van de middenbok afgewaaid................
Maar dat is dan ook wel een soort van zeilbootIk rij veel liever met een lichte motor in de storm dan met een zware,vandaag ff met de GL wezen rijden,dat was met zijwind geen pretje,
ik lag bijna op m,n snufferd na een windstoot,ik ben maar gauw weer terug gereden.
Ik rij veel liever met een lichte motor in de storm dan met een zware,vandaag ff met de GL wezen rijden,dat was met zijwind geen pretje,
ik lag bijna op m,n snufferd na een windstoot,ik ben maar gauw weer terug gereden.
Dat valt nog reuze mee,ik heb motoren gehad die meer wind gevoelig waren,zoals een BMW R100RS,dat was pas echt een zeilboot.Maar dat is dan ook wel een soort van zeilboot
Het koufront trekt momenteel over, hierna wordt het minder extreem.Ik zie dat dat Suzuki het ook doorhad.
Zelf moest ik vanmiddag OP DE MOTOR naar mijn werk (ziekenhuis). In de woonwijk lukte het mij de gevallen takken en de rondvliegende dakpannen te ontwijken. Op de provinciale weg hing de motor zeker 50 graden schuin bij rechtdoor rijden. Gelukkig zitten er weer Supercorsa's onder, met Rosso3 was ik waarschijnlijk onderuit gegaan bij die hellingshoek. Eenmaal op de randweg wist ik mijn kennis van het zeilen goed te gebruiken bij het laveren aan de wind. Onderweg nog 2x moeten stoppen om personeel van hulpdiensten op te lappen die minder weerbestendig waren gebleken dan ik. Eenmaal op mijn werk de motor geparkeerd onder een (experimentele) zelfdenkende stormhoes. Op de afdeling waar ik werk heb ik na een blik geworpen te hebben op het functioneren van de motorhoes, die overuren maakte maar stand hield, de toegang tot het balkon afgesloten. Niet voordat ik de twee lastigste patiënten had toegestaan het balkon te betreden. Sindsdien niet meer van ze gehoord, dit was duidelijk een therapeutische interventie. Ben benieuwd wat me dadelijk op weg naar huis te wachten staat.
Het koufront trekt momenteel over, hierna wordt het minder extreem.
Die twee zijn vast ergens naar op zoek...Misschien kom ik onderweg die twee patiënten nog tegen. Ondertussen verwacht ik nog best wel wat 'vuurwerk', de reguliere hulpdiensten zullen er wel weer een potje van hebben gemaakt en mijn advies nodig hebben. Ik ben op het ergste voorbereid en laat mijn bandenspanning af tot 0,2 bar!
Gesloten vizier voor als ze op ooghoogte langskomen
Motoren met kuip en koffers zijn een speelbal van de wind. Zonder deze zaken gaat het aanzienlijk beter.Ps.: iemand nog een goede tip om bij veel wind (zoals vanochtend) een bocht goed te kunnen nemen zonder over de hele rijstrook heen en weer geblazen te worden?
Ik heb hem ook gewoon lekker in de garage laten staan vandaag. Zit er niet op te wachten om op mijn snufferd te gaan.Met zulke harde wind toch maar de motor laten staan en de auto pakken.
Mocht het gebeuren dat je toch op je plaat gaat dan heb je spijt als haren op je hoofd.
En voor de echte bikkels die toch gaan rijden met zulke harde schijt wind en mocht je dan toch onderuit gaan....wie de billen brand......
Met zulke harde wind toch maar de motor laten staan en de auto pakken.
Mocht het gebeuren dat je toch op je plaat gaat dan heb je spijt als haren op je hoofd.
En voor de echte bikkels die toch gaan rijden met zulke harde schijt wind en mocht je dan toch onderuit gaan....wie de billen brand......
Vanochtend op de motor naar werk. Flink wind van rechts dus naar rechtshangend door de file en dan die G@#%$$#@&*e vrachtwagens! Kunnen ze ook niks aan doen maar als je dan al hangend en tegensturend in de luwte van een vrachtwagen komt schiet je ineens rechtop en zwiepertje naar links. Vond de bocht op de Beneluxplein richting Botlek wel een behoorlijke uitdaging. Rukwinden, motor met de bocht mee laten gaan, sturen en opletten. En zwalkend van links naar rechts in mijn rijbaan.... Was blij dat ik de bocht doorwas! MAAAAARRRRRRRRRR........................................ weer een ervaring rijker!!!
Ohja, net voor de Benelux tunnel voeg ik in van de 2de baan van links naar de 3de baan van links om door de rechtertunnelbuis te gaan.Komt er van achteren zo'n eikeltje met haast in een witte Volvo station van de meest rechterbaan (afslag Vlaardingen) doorknallen naar mijn baan. Zag het al aankomen dus flink toeteren en die haastpiloot stuurde direct weer terug zijn baan. Handje omhoog van sorry sorry sorry en ik zoiets van last van stijve nek??? je hebt mij moeten zien rijden gewoon maar ff snel ervoorlangs omdat ie haast had....
Ps.: iemand nog een goede tip om bij veel wind (zoals vanochtend) een bocht goed te kunnen nemen zonder over de hele rijstrook heen en weer geblazen te worden?