motor in de prak

PieJay

Die hard MF'er
26 dec 2004
499
0
Naaldwijk
Net lekker weer, nieuwe accu en ja hoor.... motor in de prak '(

Reed een file voorbij die voor het stoplicht stond voor Westerlee (Naaldwijk), gangetje of 40 a 50, als een automobilist plots het gevatte idee heeft om maar om te keren. Ik zie die neus van die auto al mijn weghelft (helft van tegenligger) opkomen en hoop nog maar dat ie mij gezien heeft. Niet dus, hij reed zo door. Vol in de ankers, hopen op een zo laag mogelijke snelheid en gereed maken voor impact, want die was niet meer te voorkomen. Rijd recht zn deur in...

Gelukkig niks ernstigs, behalve dat ik met mn edele delen een deuk in de tank heb geslagen. Ik kan je vertellen dat je kruis dat beter voelt als dat die tank dat voelt... ;) Maar ja, beetje koelen en dan moet het weer over gaan. Al met al heeeeeel erg veel geluk gehad.

Meneer de automobilist had mij dus helemáál niet aan zien komen. Toen ik er weer een beetje bovenop was en bekomen was van de schrik (15 - 30 min later) stond hij er nog knap pips bij. Beetje last van zn rug, meer niet gelukkig.

Politie met 6 man uitgerukt en een ziekenwagen. Politie kan niet zeggen wie de schuldige is. Ik mocht daar niet met die snelheid inhalen (je mag daar 60 en geen inhaalverbod) en automobilist mag niet uitvoegen uit de rij. Wordt een zaakje voor de Officier van Justitie, wat dus een lang gebeuren gaat worden ben ik bang.

Motor is iig total loss. Voorvork volledig krom, zat zo'n beetje in/onder mn motor ipv ervoor en al mn kappen kaduuk. Uitlaat is nog vrijwel heel gelukkig (toch nog een pluspuntje...) EN DAT NU HET NET LEKKER WEER BEGINT TE WORDEN -O-

Heb met mn mobiel wel foto's gemaakt, maar heb geen kabeltje om ze op mn pc te zetten helaas. Erg vrolijk maken ze je trouwens ook niet...

Al met al: vreselijk veel geluk gehad!!!

Tip: ALTIJD JE BESCHERMENDE PAKKIE AN!!!!

Gezonde groeten van PieJay

[edit] moderator: misschien ff in topic Algemeen zetten [edit]
 
Ja, ongelooflijk he wat ik er al niet voor over heb om te worden gespot...

Voel me nooit goed als ik een collega motorrijder zo zie.

Sterke met je beurse kawa-"zaakie" :X

Gelukkig ben je er zelf redelijk van afgekomen.

Het lijkt mij toch een redelijk duidelijke zaak. Jij mag als motorrijder een file inhalen. De auto doet een bijzondere manouvre. Hiervoor moet hij toch kijken of de weg vrij is om die te kunnen doen?

We zullen het wel horen.

Groeten,
Eric
 
Oeps, sterkte met je "onderdelen".

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Stel ze gelijk op de hoogte. Dit geeft idd een hoop getouwtrek, zorg dat je gelijk de juiste dingen doet en zegt.

Ik heb zelf een vergelijkbaar ongeluk gehad (auto sloeg af terwijl ik 'm inhaalde) waarbij uiteindelijk de schuld 50-50 verdeeld is met een boeteoplegging voor de automobilist wegens het niet aangeven van richtingwijziging en niet kijken.
 
Volgens mij is het niet toegestaan in een file tussen de auto's door te rijden. Het wordt gedoogd. Dat betekent dat er niets aan de hand is zolang het goed gaat, maar als het mis gaat..... dan wordt het een ander verhaal.

@PieJay, succes met de afhandeling en hopelijk met het mooie weer snel weer op de motor
 
Je reed met een gangetje van 40-50 tussen stilstaande auto's door....

Ik vind het niet vreemd dat die automobilist je niet gezien heeft want je reed gewoon veel te snel.
Als je max. 20/25 had gereden (zoals het hoort) dan had hij je ruimschoots op tijd gezien...
 
Volgens mij is het niet toegestaan in een file tussen de auto's door te rijden. Het wordt gedoogd. Dat betekent dat er niets aan de hand is zolang het goed gaat, maar als het mis gaat..... dan wordt het een ander verhaal.

@PieJay, succes met de afhandeling en hopelijk met het mooie weer snel weer op de motor




:Z B| Een tip "GA JE INLEZEN" voordat je uberhaupt reageert!


Lutser, als jij als motorrijder de regels al niet kent..... :X
 
Succes met de afhandeling he...

Blij voor je dat je ook met dit weer je pakkie aan had!
 
LEZEN !!

Hij reed er niet tussendoor...
Hij reed de file voorbij en de man draaide "zijn" weghelft op.

P.s. waarom mocht je daar niet inhalen , doorgetrokken streep of zo?


Hhmmm ben het dus eens met Seven of Nine maar dat langzame typen van mij..
 
Je reed met een gangetje van 40-50 tussen stilstaande auto's door....

Ik vind het niet vreemd dat die automobilist je niet gezien heeft want je reed gewoon veel te snel.
Als je max. 20/25 had gereden (zoals het hoort) dan had hij je ruimschoots op tijd gezien...

Als je goed leest, zie je dat er staat dat hij niet tussen de auto's doorreed, maar op de andere weghelft de rij voorbijging. Is toch een verschil denk ik zo.

@TS: Een spoedig herstel toegewenst! En succes met de afhandeling.
 
LEZEN !!

Hij reed er niet tussendoor...
Hij reed de file voorbij en de man draaide "zijn" weghelft op.

P.s. waarom mocht je daar niet inhalen , doorgetrokken streep of zo?


Hhmmm ben het dus eens met Seven of Nine maar dat langzame typen van mij..


Zoals ik het lees reedt hij op de andere weghelft "van de tegenliggers".
 
LEZEN !!

Hij reed er niet tussendoor...
Hij reed de file voorbij en de man draaide "zijn" weghelft op.

P.s. waarom mocht je daar niet inhalen , doorgetrokken streep of zo?


Hhmmm ben het dus eens met Seven of Nine maar dat langzame typen van mij..


Ik mocht daar wel inhalen, agent zei alleen iets over de snelheid, verder niet over het inhalen zelf. Max. snelheid is daar ook 60 en geen doorgetrokken streep en geen inhaalverbod, dus.... gaat alleen nog om snelheid m.i.

Bovendien reed ik op het midden van de linker weghelft (tegenligger-helft) en niet vlak langs de auto's en ik had mn licht aan.
 
Ik mocht daar wel inhalen, agent zei alleen iets over de snelheid, verder niet over het inhalen zelf. Max. snelheid is daar ook 60 en geen doorgetrokken streep en geen inhaalverbod, dus.... gaat alleen nog om snelheid m.i.




Geen inhaalverbod en geen doorgetrokken streep, en je reedt dus niet tussen de file door maar erlangs.

Dan weet ik niet hoe het werkt ........ *D Ben wel benieuwd overigens wat de uitslag zal zijn dan.
 


Klopt, heb je gelijk in. Dat is het breekpunt ook in deze als ik de agent goed begreep. Voor de duidelijkheid had auto daar niet mogen keren.
 
lijkt mij een duidelijke zaak. Jij reed op de andere weghelft, niet harder dan de maximale snelheid, legaal op die weghelft. Moet gewoon een gewonnen zaak zijn.

succes en sterkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan