motor in de prak

Voor de duidelijkheid had auto daar niet mogen keren.
Al had ie dat wel gemogen,hij verwachte niet iemand tegen de richting in.

Wat jij deed mag wel mits je er rekening mee houdt dat je niet wordt gezien en mensen dingen kunnen uithalen die niet mogen.

Dat scheelt in zoverre veel dat je motor heel blijft en je ook nog eens zonder pak op een brulpijp kunt stappen ;)

Suc6 met de afwikkeling
 
Al had ie dat wel gemogen,hij verwachte niet iemand tegen de richting in.

Wat jij deed mag wel mits je er rekening mee houdt dat je niet wordt gezien en mensen dingen kunnen uithalen die niet mogen.

Dat scheelt in zoverre veel dat je motor heel blijft en je ook nog eens zonder pak op een brulpijp kunt stappen ;)

Suc6 met de afwikkeling


Ik heb het gisteravond nog met mn moeder (ja, ik woon nog thuis) over gehad dat ik het idee heb dat ik overal goed op anticipeer, alles in de gaten heb, met vrijwel alles rekening houd e.d. Maar alles gebeurde zo vlak voor mn neus, was gewoon geen houden meer aan helaas ;(

Toch ben ik blij met alle steun die ik van jullie forum-leden en collega-motorrijders heb gehad. Kan de gemiddelde koekblikker nog een voorbeeld aan nemen! :} *O*
 
Ten tijde dat wij (politie) bij jou stonden kwam er een ZX6R voorbij rijden.

Die kon later van de A20 aftillen.
Die was 1 km verder onderuit gegaan. Vrachtwagen kwam ineens naar links.
Heeft geremd en is plat gegaan. Gelukkig tegen de betonnen rijbaansheiding gekomen.
Droeg een spijkerbroek. Benen aardig blauw en beurs en gehele rechterzijde van zijn kawa kapot.

Jij heb heel veel geluk gehad met jou aanrijding.
gezien de staat van je motor en de auto heb je super veel mazzel gehad.
Iet meer naar rechts en je was er vol in gegaan.

Sterkte morgen met de spier en rug pijn.

Greetzz
 
Balen zeg, nu het net lekker weer begint te worden :(

http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm

Handige link waar al naar verwezen werd in een vorige reply.

Ik zou even contact opnemen met je rechtbijstandverzekering, al is het alleen maar om advies in te winnen.

Gelukkig niet gewond geraakt, succes met de afhandeling.

*Ik schaf direct een toque aan als uitbreiding op m'n motorpak*
 
Tip: ALTIJD JE BESCHERMENDE PAKKIE AN!!!!

Weer iemand overtuigd :)

Succes met de afhandeling joh!
enne, volgens mij is keren een bijzondere verrichting, en
rechtdoorrijden niet, dus... uiteindelijk zal het wel goed komen.

Maar net wat je zegt: het kan even duren -O-
 
Ten tijde dat wij (politie) bij jou stonden kwam er een ZX6R voorbij rijden.

Kijk , dit soort reply's daar hebben we wat aan.
Als ik in/rond Den Haag wordt aangehouden kunnen we gewoon zeggen zoiets als : Ja maar 'n collega van jullie EN 'n kennis van ons ; je kent 'm wel [*******] die met die Ducati 750...... :W :W



[edit Baksteen: geen namen van mensen posten aub, als ze dat bekent willen maken doen ze dat zelf wel!!]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je reed niet harder dan de maximumsnelheid. Maar.... Als de situatie redelijkerwijs voorschrijft dat deze snelheid niet verantwoord is dan kunnen je toch verwijten gemaakt worden en kan je een gedeelte van de "schuld" toegewezen krijgen.

Iemand die bijvoorbeeld 120 rijdt op de snelweg bij zeer dichte mist....
Zo kan men jouw lange inhaalaktie met de maximumsnelheid natuurlijk ook zien.

Met file rijden heeft het niks te maken. Het is gewoon een inhaalaktie. Nergens staat beschreven hoeveel auto's je maximaal mag inhalen. Je mag uiteraard geen tegenliggers hinderen, maar daarvan was hier ook nog geen sprake.

Heb je in je verklaring gezet hoe hard je reed?

Suc6 met de afhandeling.
 
Kijk , dit soort reply's daar hebben we wat aan.
Als ik in/rond Den Haag wordt aangehouden kunnen we gewoon zeggen zoiets als : Ja maar 'n collega van jullie EN 'n kennis van ons ; je kent 'm wel Rickie Brinksma die met die Ducati 750...... :W :W

Wat maakt dat nou uit? Iedereen weet toch ook dat Baksteen agent is? En R(emco)1? en nog meer mensen van dit forum?

@TS: Sterkte met de afhandeling en jezelf natuurlijk ;)
 
Ten tijde dat wij (politie) bij jou stonden kwam er een ZX6R voorbij rijden.

Die kon later van de A20 aftillen.
Die was 1 km verder onderuit gegaan. Vrachtwagen kwam ineens naar links.
Heeft geremd en is plat gegaan. Gelukkig tegen de betonnen rijbaansheiding gekomen.
Droeg een spijkerbroek. Benen aardig blauw en beurs en gehele rechterzijde van zijn kawa kapot.

Jij heb heel veel geluk gehad met jou aanrijding.
gezien de staat van je motor en de auto heb je super veel mazzel gehad.
Iet meer naar rechts en je was er vol in gegaan.

Sterkte morgen met de spier en rug pijn.

Greetzz

behoorde jij serieus tot een van de agenten?? Wel allemaal toevallig dat dat hier op mf weer allemaal samenkomt. Bij deze nog bedankt voor de aardige en goede afhandeling!

Heb inderdaad geluk gehad. Heb nu nogal spierpijn in mn nek en linkerknie, maar verder is alles top. Die op de A20 onderuit is gegaan heeft dan ook immens veel geluk gehad zeg! Voor hetzelfde geld zit ie met zn lijf om een vangrail-paaltje gevouwen... brrr
 
Ten tijde dat wij (politie) bij jou stonden kwam er een ZX6R voorbij rijden.

Die kon later van de A20 aftillen.
Die was 1 km verder onderuit gegaan. Vrachtwagen kwam ineens naar links.
Heeft geremd en is plat gegaan. Gelukkig tegen de betonnen rijbaansheiding gekomen.

Is het trend aan het worden dat motorrijders met warm weer onderuit gereden worden of i.i.g. pogingen daartoe? Ben zelf gisteren door het oog van de naald gekropen in Den Haag. Ik zit op de Carnegielaan in Den Haag richting de Laan van Meerdervoort/Groot Hertoginnelaan. Een stuk voor de stoplichten gaat een toeristenbus naar de linkerkant van de weg, duidelijk voorsorterend richting de Laan van Meerdervoort. Ik moest naar de Groot Hertoginnelaan, dus ik ga er rechts voorbij. Komt 'ie opeens terwijl ik er halverwege naast zit toch maar weer lekker abrupt terug naar rechts vlak voor de stoplichten voor de Australische ambassade :X |( Kon nog maar een ding doen, en dat is naar het fietspad uitwijken om daar vervolgens maar weer via de stoep de weg op te rijden (door rood, was de enige veilige mogelijkheid om weer op de weg te komen) :X

Mja, weer een eyeopener dat niet altijd alles is wat het lijkt en dat men ook wel eens hele vreemde onverwachte acties uitvoerd :( :X |(

Enne, PieJay, sterkte met de afhandeling!
 
Is het trend aan het worden dat motorrijders met warm weer onderuit gereden worden of i.i.g. pogingen daartoe? Ben zelf gisteren door het oog van de naald gekropen in Den Haag. Ik zit op de Carnegielaan in Den Haag richting de Laan van Meerdervoort/Groot Hertoginnelaan. Een stuk voor de stoplichten gaat een toeristenbus naar de linkerkant van de weg, duidelijk voorsorterend richting de Laan van Meerdervoort. Ik moest naar de Groot Hertoginnelaan, dus ik ga er rechts voorbij. Komt 'ie opeens terwijl ik er halverwege naast zit toch maar weer lekker abrupt terug naar rechts vlak voor de stoplichten voor de Australische ambassade :X |( Kon nog maar een ding doen, en dat is naar het fietspad uitwijken om daar vervolgens maar weer via de stoep de weg op te rijden (door rood, was de enige veilige mogelijkheid om weer op de weg te komen) :X

Mja, weer een eyeopener dat niet altijd alles is wat het lijkt en dat men ook wel eens hele vreemde onverwachte acties uitvoerd :( :X |(
Had ik ook gisteren maar die trut reed aan de binnenzijde richting groot hertoginnelaan en besloot ineens toch maar richting LvM af te slaan.
Nou gebeurd dat daar wel vaker dus ik was er al op bedacht en reed met het koekblik. ik zat gewoon naast haar!! en niks zien gewoon.
Ik toeterde (terwijl ik al meedraaide met haar) en hoopte dat ze haar actie zou herstellen maar ook dat bleef uit |(
Na dat ze het raampje open had gedraaid en ik vloekend vroeg waar ze in godsnaam mee bezig was zei ze: I'm sorry, i got confused by the signs |(

Dan schijn je dus gewoon maar het stuur om te mogen gooien zonder te kijken -O-

Maar goed, geen schade gelukkig al krijg ik steeds meer zin om hem er eens goed in te zetten bij zo'n niet kijkert B|
 
De tegenpartij is fout, die mag jouw niet hinderen, dat jullie allebei een bijzondere verrichting aan het doen waren maakt niet uit, hij hinderde jouw.
Waarschijnlijk gaan ze eerst 50/50 prberen, niet in trappen, niet accepteren, feiten voorleggen dat hij jouw hinderde, jij mocht daar inhalen.
Komen ze met een nieuw voorstel, 80/20 of zo. dan moet je zelf maar gaan beslissen wat je wilt.
 
Bij wetgeving...het wordt gedoogd dat motorrijders tussen files doorrijden mits er een snelheidsverschil van niet meer dan 20/25 km's is. (en dus niet met +40 er tussendoorknallen)

Ten eerste is dat niet waar, maar dat is hier al zo vaak uitgelegd dat ik daar even geen zin in heb.

Ten tweede reed hij niet tussen de file door maar haalde een rij auto's in op een plek waar geen inhaalverbod was. Dat is gewoon toegestaan.

Wat in zo'n geval wel slim is, is om extreem links te gaan rijden op die andere weghelft (zolang er geen tegenliggers aankomen). Dan ziet een eventueel kerende blikker je veel eerder in zijn spiegels dan wanneer je dicht tegen de rij aanrijdt (ook al voelt dat veel natuurlijker).
 
Bovendien reed ik op het midden van de linker weghelft (tegenligger-helft) en niet vlak langs de auto's en ik had mn licht aan.

Hmmm, dat schreef ik net, dat je dan niet vlak langs de file moet rijden, maar dat deed je dus al niet. Duidelijk een geval van een blikker die helemaal nooit in zijn spiegels heeft gekeken :?
 
En hoe komt die agent aan een te hoge snelheid :? Keren is trouwens nog altijd een bijzondere manoeuvre dus zal de verzekeraar van de automobilist het moeilijk krijgen om niet te hoeven betalen.
 
Politie kan niet zeggen wie de schuldige is. Ik mocht daar niet met die snelheid inhalen (je mag daar 60 en geen inhaalverbod) en automobilist mag niet uitvoegen uit de rij. Wordt een zaakje voor de Officier van Justitie, wat dus een lang gebeuren gaat worden ben ik bang.

Loopt wel los hoor, dat met die OVJ :)
De politie zegt zelden wiens schuld het is, meestal zeggen ze daar gaan we niet over ;)

Dit wordt gewoon een zaak van de verzekeringen onderling, die nemen het rapport van de politie en jullie eigen verklaringen mee in het verhaal. Bedenk daarbij dat keren een bijzondere verrichting is waarbij je alle verkeer voor moet laten gaan en dan denk ik dat het balletje jouw kant wel op rolt :)
 
hoe laat was dat??


Dat rond kwart over 8 in de ochtend. Zon was dus al lang op op die mooie dag.

Hoop dat jullie gelijk hebben v.w.b. de schuldvraag. Zou in ieder geval een hoop financieel leed schelen denk ik. We zullen het zien. De uitkomst meld ik hier wel als deze binnen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan