• Hallo,

Je ziet deze melding omdat je onze banners blokkeert. Motor-Forum kan alleen maar bestaan dankzij inkomsten uit advertenties. Vandaar ons verzoek om Motor-Forum te "whitelisten" in je bannerblocker.

motor in de wielklem zetten goed of fout?

Status
Reageren niet meer mogelijk.

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
353
2
drenthe
hallo effe een vraag zet tegenwoordig de motor in een inrijklem
maar ze zeggen dat dit slecht is voor de wiellagers en velg wie moet ik geloven?

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.078
4
27
Twente
Ik zet al jaren onze motoren in een klem en heb nog nooit deze problemen gehad of hier van gehoord. Lekker in een klem zetten zou ik zeggen.

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.816
62
-----
hallo effe een vraag zet tegenwoordig de motor in een inrijklem
maar ze zeggen dat dit slecht is voor de wiellagers en velg wie moet ik geloven?

Hangt van de manier van rijden af , en het pad wat je moet rijden .. op een ruige route zou ik er een paar sjorbandjes bij zetten ..hangt ook een beetje van soort motorfiets af .

Laatst bewerkt:

Gardia

Die hard MF'er
4 feb 2011
699
0
Wielklem voor stalling vind ik beter dan op normaal op de grond laten staan.
meer contact van klem met band dan alleen grond en band.
dus minder snel vlakke kant op de band.

Op de trailer is een wielklem altijd beter mits je ook spanbandjes gebruikt.
Zonder spanbanden zou je bij een drempel de motor omgaan.

MP_NL

MF veteraan
4 mei 2009
10.097
5
Twente
Er staat toch nergens dat hij er mee wil gaan rijden? Volgens mij gewoon voor in de stalling, tenminste dat is mijn interpretatie.

Overigens, op een niet ruige route zou je dus geen spanbanden aan de motor zetten? Dapper!

Laatst bewerkt:

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.816
62
-----
Er staat toch nergens dat hij er mee wil gaan rijden? Volgens mij gewoon voor in de stalling, tenminste dat is mijn interpretatie.

Overigens, op een niet ruige route zou je dus geen spanbanden aan de motor zetten? Dapper!

Dat hangt van de soort wielklem af , :z ...

Status
Reageren niet meer mogelijk.