Motor in de winterslaap, wat doen jullie....

Rogier

MF'er
28 jun 2004
191
0
Groningen
Het seizoen zit er voor mij bijna weer op. Het wordt me langzamerhand aan de koude kant. Tijd dus om de motor in de winterstalling te plaatsen. Nou vraag ik me af wat jullie allemaal met je motor doen voordat hij de ogen gaat sluiten.
 
Ik rij gewoon door als de weersomstandigheden het toelaten. Het arme ding heeft niet eens een garage waar hij in kan staan in de winter, dus moet hij het gewoon met zijn hoesje doen als dekentje als hij niet bereden wordt.
Succes ermee!
 
ff checklistje:
- zorgen voor een knetter volle tank (tegen roest)
- je zou je carbs (maar ik zie dat je een r1 heb, dus hoeft dat nie :X ) kunne late leeglope ivm gom aanslag
- je banden ff 0,1/0,2 barretje hoger dan normaal
- accu aan de druppellader ivm overlijden accu
- SCHOONMAKE OM MEE TE POSEN!!! voor iedereen die langskomt :P --> in de woonkamer zetten

Ojah, en natuurlijk een winterhobby hebben ipv motorrijden,
- nitro racers en alle toebehoren
- mini bike :+
- een ombouwproject
- pekelbike

De echt Biker moet wel bezig blijven, of gewoon doorrijden })
 
Ik schrijf de namen op van de mensen die dat doen.
Zodat ik alvast bij hun familie een vette discount kan regelen in het voorjaar als de rouwkaartjes weer gedrukt kunnen worden.....
 
Ik schrijf de namen op van de mensen die dat doen.
Zodat ik alvast bij hun familie een vette discount kan regelen in het voorjaar als de rouwkaartjes weer gedrukt kunnen worden.....
:?

Das wel erg cru...

Als je maar voorzichtig weer opstapt van het voorjaar is er niks aan de hand...

Klink heeft de SV ook netjes onder de deken staan, wellcht van de week nog stukkie rijden :]
 
:?

Das wel erg cru...

Als je maar voorzichtig weer opstapt van het voorjaar is er niks aan de hand...

Klink heeft de SV ook netjes onder de deken staan, wellcht van de week nog stukkie rijden :]

Hee toch niet jaloers he?

Okeej okeej ik strijk mijn hand over het hard, jou familie krijgt ook een leuke korting :P
 
[me]DinX rijdt gewoon door :)
[/me]


Pas als het echt glad is stop ik wel voor even. Dus ijzelwaarschuwingen, sneeuw,...
Pekel boeit me niet zoveel. WD40 erover regelmatig en na elke pekelrit afspoelen met koud water.
 
Heej, ik rij ook door hoor :(

Of heb jij nog een leuk autootje voor me?? ;)

Euh ja hoor heb wel een auto voor je :P
Opel corsa B Diesel van 13 nov 1998.
vraagprijs 4000 eurietjes (sponser je meteen voor mijn nieuwe motor :] )

Maar ikke rijd gewoon door, zolang je je maar goed kleed is er niks mis met kou :P
 
m`n leasebak blijft nog steeds thuis eenzaam op de parkeerplaats.
Die gerbuik als het echt te bar wordt (ijs, sneeuw)
Beedje regen of kou voel ik nie. Ik heb prima kleding.
Ik rijd nog steeds met m`n zomerhandschoenen.
Mietjes zijn het. Zeker ook handcreme in je auto liggen ? :9
 
Hoi
Ik rij ook gewoon door. Er komen nog genoeg redelijken tot mooie dagen aan. Vorigen winter ook gedaan toen reed ik gemiddelt twee keer in de week een uurtje. Langste wat die toen stil heeft gestaan was drie weken was met al die pokken sneeuw. Wel na elke rit eventjes afspoelen (ivm pekel). (Niet als het vriest want dan heb je een motor-ijsje |(
 
Laatst bewerkt:
Hoi
Ik rij ook gewoon door. Er komen nog genoeg redelijken tot mooie dagen aan. Vorigen winter ook gedaan toen reed ik gemiddelt twee keer in de week een uurtje. Langste wat die toen stil heeft gestaan was drie weken was met al die pokken sneeuw. Wel na elke rit eventjes afspoelen (ivm pekel). (Niet als het vriest want dan heb je een motor-ijsje |(

Als het vrist gaat het ook nog, toch als je een garage hebt.
Ik spoel hem dan af dadelijk na het rijden. Heeft m'n pa een speciale goot voor aangelegd op ons terras :P
Gewoon het terras oprijden en op dat stukje kan ik em dadelijk afspuiten (met hein gericke shampoo. Eerst de shampoo erover, 15min wachten en dan gewoon afspuiten). De motor zelf is dan nog goed warm, en als hij afgespoten is gaat hij de garage in.
 
Nou daar kan ik heel kort in zijn......alleen goed poetsen en aftanken vervolgens gaat ie op stalling, en dat doe ik al 18 jaar zo en ik heb nooit problemen gehad :]
Dus geen druppelladers en andere zooi.
 
Gewoon doorrijden!!! Zodra het maar even te doen is pak ik de motor. Gewoon een kwestie van investeren in goeie kleding. Heb speciaal voor de winter een integraalhelm, winterhandschoenen, een all-weather broek en een KL-jas. En die laatste dat is toch wel zo'n super jas!! Wordt op de tank gebruikt door de Kon. Landmacht en ook de motor-marechaussee rijdt er in. Heb ik via een kennis op de kop kunnen tikken en neem van mij aan: warmer kan niet!!

Maja ik vind motorrijden dan ook echt leuk!!! In weer en wind! :P
 
Als het vrist gaat het ook nog, toch als je een garage hebt.
Ik spoel hem dan af dadelijk na het rijden. Heeft m'n pa een speciale goot voor aangelegd op ons terras :P
Gewoon het terras oprijden en op dat stukje kan ik em dadelijk afspuiten (met hein gericke shampoo. Eerst de shampoo erover, 15min wachten en dan gewoon afspuiten). De motor zelf is dan nog goed warm, en als hij afgespoten is gaat hij de garage in.
Denk niet dat mijn vrouw het prettig vind als ik een natten motor in de huiskamer zet :) vooral als ze net gedweilt heeft....(idee }) hihi) .... ze zit nu al vaak genoeg te zeuren dat ik maar beter met me motor kon trouwen omdat die meer aandacht krijgt :9
 
Dan heb je 'm waarschijnlijk in een verwarmde stalling staan. Zet 'm eens buiten neer een winter lang, onder een zeil. Kan je lachen als je 'm weer wilt starten ;)
Nope staat wel in de garage maar die is niet verwarmd ;) en no problemo.
Voor de buitenslapers zal het ongetwijfeld een ander verhaal zijn, maar die hebben het ook echt zwaar te verduren.
 
Denk niet dat mijn vrouw het prettig vind als ik een natten motor in de huiskamer zet :) vooral als ze net gedweilt heeft....(idee }) hihi) .... ze zit nu al vaak genoeg te zeuren dat ik maar beter met me motor kon trouwen omdat die meer aandacht krijgt :9
Zie je wel....ik mis een gen......(zou ik dan toch een kerel zijn???? :? kga ff tjekke!!!)
 
Motor in de winterstalling.......... Nee zeg! Tenminste, in een gemiddelde nederlandse winter niet. Kijk als het nou echt glad is dan neem ik het blik, ik ga niet het risico lopen m'n motor in elkaar te peren!

Voor pekel ben ik niet bang. Gewoon effe apsuiten als je thuiskomt. Zo klaar hoor. Moet er wel bij zeggen dat ik een poets-zeikerd ben.

Maar aangezien echte gladheid zeldzaam is in NL, doe ik 'm niet in de winterstalling.

Mazzel,

Roland
 
Bij echt klote weer mag ik graag een stukkie raggen op de Motogp circuits in MotoGP op de Xbox. ook als het lekker weer is trouwens.

ook wil ik samen met een vriend van me een oud barrel kopen om een beetje mee te leren wheelien
 
Terug
Bovenaan Onderaan