Motor in de winterslaap, wat doen jullie....

ik probeer zo lang mogelijk door te rijden.
gebruik me motor ook voor woon-werk.
zodra de pekel op de straat komt, dan gaat het fietsje de garage in.

dan moet ik met Nooit Stipt naar mijn werk
en dat is geen pretje

ben daarom nu bezig met mijn koekblik rijbewijs :X
 
ik ga wat wijzigingen door voeren aan de elektronica paar kleinde andere modicicaties met voorvork etc etc

ik ben de winter wel zoet *D
 
Het seizoen zit er voor mij bijna weer op. Het wordt me langzamerhand aan de koude kant. Tijd dus om de motor in de winterstalling te plaatsen. Nou vraag ik me af wat jullie allemaal met je motor doen voordat hij de ogen gaat sluiten.


Niks ogen sluiten!! Bij een beetje goed weer blijf ik rijden. Hoewel ik moet toegeven dat het midden in de winter zo koud was dat ik van tankstation naar tankstation gereden heb. Warme bak koffie en gaan....en snel weer uitkijken naar de volgende BP. :}
:] is er verslavend voor me
sportsterengel,we kunnen elkaar een hand geven he?
 
Om eerlijk te zijn doe ik de duc nooit echt in de winterslaap. Van de andere kant ben ook weer niet zo'n fanatieke motorrijder waarbij je de kriebels krijgt na een week niet sturen. Kan heus wel weken zonder hoor. Komende winter gaat de duc toch naar Biggelaar voor een grote beurt, dus ik ben hem zowiezo meer dan een maand kwijt met de aangeboden haal en breng service.

Zo heel af en toe en als de temperatuur hoger is dan 10 graden, daaronder loopt ie voor geen ene meter, dan gaat de accu erin om ff een rondje te rijden. Bij elkaar denk ik dat ik in de winter zo'n beetje 2 a 3 keer een rondje rij, meer niet. Al met al hou ik nu voor gezien, tis voor mij te koud en nat om echt lekker een rondje te rijden.

Doorrijden in de winter: noway. Heb een auto om lekker warm en droog over te komen. Trouwens, meestal fiets ik naar mijn werk en dat is veel beter.
 
Winter ????

Hier in Nederland ?? Het wordt wat kouder maar om dat nou winter te noemen, zolang het niet glad is blijf ik gewoon rijden.

Hoe vaak vriest het nu echt hard in Nederland ? Hoe vaak ligt er meer dan een halve dag sneeuw in Nederland ?
Dat is toch maar hoogst zelden, dus rijden.
 
Ik ga er een pekelfiets bijkopen, en m'n auto gooi ik de deur uit. Motorengeltje, nog geinteresseerd in een citroen ZX 1.6 uit '92? Mag weg voor € 1150,-.

Ben vorig jaar wel doorgereden op de motor, maar je ziet toch wel plekken zitten van het pekel :(
Vandaar de pekelfiets, had al een leuke Kawa op het oog.
 
Lekker in het blik, kacheltje aan, muziekie er bij, af en toe in sneeuwbuien een motorrijder helpen z'n motor overeind te zetten omdat ie van de kou zo stijf is dat ie het zelf niet kan....
Des te meer plezier in het voorjaar *D

Oh ja,
Schoonmaken, poetsen, smeren, benzinestabilisator in de tank, stukkie rijden totdat de moter goed warm is en dan onder een hoes in de garage. Af en toe accu opladen.

Groeten, Sebo
 
Laatst bewerkt:
Jah ik rij ook niet zo heel erg gek veel! Bovendien is het een hobby geen lifestyle bij mij.

Ik was en poets mijn fiets. Ketting lekker invetten. Radiateurtje schoonmaken.
Dan voor en achter op motorbokken dat hij helemaal van de grond hangt.
Doek eroverheen en klaar. Hij staat dan lekker in een verwarmde kurkdroge schuur.

Niks acculader, benzineshit toevoegen en dat soort zaken meer.

Start in het voorjaar, ff op druk komen, na 1 of 2 keer proberen en rijden maar weer. :] :] :] :]
 
Is voor mij ook geen lifestyle en poetsen heb al helemaal een hekel aan.
Maar rij wel zo lang mogelijk door.
Woon/werk totdat het onder 4 graden komt omdat ik dan gewoon te verkleumt op het werk kom na een uurtje sturen.
Heb wel winterhandschoenen, maar die liggen in de kast omdat ik er gewoon geen gevoel mee heb en het duurt ten opzichte van zomerhandschoenen ongeveer 10 minuten voor je alsnog kouwe fikkies krijgt.Rijd dus het hele jaar gewoon met zomerhandschoenen.
Maar voor korte ritjes rijd ik ondanks de kou gewoon door tenzij er gepekeld is of het glad is.
 
Ik ben zelf net begonnen met lessen dus heb geen info over winterstalling maar wel effe vraagje, mijn lesmotor (honda cb500) heeft stuurverwarming.
dit is toch wel errug lekker als de temperatuur zoals nu een beetje zakt. is dit een standaard voorziening op de meeste motoren of komt dit niet zo vaak voor ?
 
Ik trek in de winter altijd zoveel mogelijk Wheelies in de slaapkamer *D

of was dat nou zonder motor, hoe was het ook weer :?
 
... standaard voorziening op de meeste motoren of komt dit niet zo vaak voor ?
Dat is een leuke optie waarvoor je moet betalen.

Ik bouw de accu uit en zet die binnen. Dáár laad ik 'm bij (gaat ie langer mee). Van december tm februari blijft de motor lekker in de schuur. :Z
 
Ook voor mijn motor geen winterslaap, ondanks dat ie nu weer blinkend in de schuur staat: Ik ben 3 dagen aan het poetsen geweest op de naweeen van de vakantie !! Bij pekel na het rijden gewoon ff afspoelen en klaar.

Mijn motto is km's maken, ook in de "winter" :] :]

En zeg nou zelf, het is toch heerlijk om thuis verwelkomt te worden met een beker gloeiend hete chocolademelk met Strohrum ( 80%). Dáár doe je het toch voor?? Ikke tenminste wel!! :P
 
Ik ga in de winter een kind ter wereld zetten. En motor heel erg poetsen voor de zomer. Alvast nieuwe uitlaten bestellen en superbike stuurtje weer halen. Krassen op de tank weg zien te krijgen (een of andere l*l heeft volgens mij zijn koter op de tank gezet in de stalling) En hopenlijk kan ik dan nog nieuwe bandjes eronder zetten.

En dan hoop ik ergens in april weer te kunnen :]
 
Mijn motor gaat in de stalling vanaf het moment dat er voor het eerst "gepekeld" wordt. Tot het zover is, rijden we gewoon door. Kouwe teentjes en vingertoppen nemen we op de koop toe. Als er gestrooit is gaat hij tot februari aan de druppellader met een volle tank, de bandjes wat meer op spanning en de voetjes van de vloer.

:] Bigbrother :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan