motor in de woonkamer

BIKERboy

Die hard MF'er
20 nov 2002
552
0
venray
eff een vraagje voor de mensen die de motor gedurende de winter in de woonkamer stallen.
heb je dan geen last van benzie lucht :? of laat je alle benzie af van te voren of een andere oplossing???

vind ik ook wel iets hebben de motor in de woonkamer, kun je hem nog af en toe een keer goed poetsen zodat je ern in de zomer weer mee voor de dag kan komen.
(ben geen regenrijder en in de winter rijd ik ook niet '( , veel te koud)
 
Ik heb 'm ook in de woonkamer. Maar niet alleen in de winter, maar permanent. Kan niet anders. Kan 'm wel buiten zetten, maar dan is ie zo weg.

Ja, het stinkt wel wat, alhoewel daar wen je snel aan. Nou ben ik een roker, en rokers schijnen zowieso minder goed te ruiken, dus dat scheelt, hehe.

Ik laat de motor na het rijden wel altijd even op de galerij uitstinken en afkoelen, dat scheelt nogal.

CB600S_2s.JPG
 
Ik heb ooit eens "via via" gehoord, dat inboedelverzekeraars daar nogal eens moeilijk over kunnen doen.
Voorheen parkeerde ik mijn motor ook nogal eens "binnen". Dat was in de winter erg handig, want dan startte je met een niet al te koude motor. Nu, in onze nieuwe woning, ben ik toch wat zuiniger op de vloer.
 
Ik heb ooit eens "via via" gehoord, dat inboedelverzekeraars daar nogal eens moeilijk over kunnen doen.
Voorheen parkeerde ik mijn motor ook nogal eens "binnen". Dat was in de winter erg handig, want dan startte je met een niet al te koude motor. Nu, in onze nieuwe woning, ben ik toch wat zuiniger op de vloer.

Ik heb geen inboedelverzekering. Wat ik me wel 's afvraag, is als één van de buren wil gaan treiteren, en de politie gaan bellen ofzo, dat die dan kunnen zeggen dat het niet mag ivm met de benzinetank -> gevaarlijke stoffen? Of zal dat niet gebeuren? Want dan ben ik mooi de lul.
 
Ik heb geen inboedelverzekering. Wat ik me wel 's afvraag, is als één van de buren wil gaan treiteren, en de politie gaan bellen ofzo, dat die dan kunnen zeggen dat het niet mag ivm met de benzinetank -> gevaarlijke stoffen? Of zal dat niet gebeuren? Want dan ben ik mooi de lul.
Als ze dat gaan doen, dan mogen zij geen schoonmaakzooi in hun keukenkastje zetten. Denk aan wasbenzine, amoniak, chloor etc. stinkt en is veel gevaarlijker dan een beetje benzine.
Maar het lijkt mij zwaar onhandig een motor in je woonkamer!
 
Zal vast niet gebeuren. Anders mocht je denk ik ok geen brommer in je kelderbox en wasbenzine op je schoonmaakplank...
 
nee joh dat gaat prima in de woonkamer, ik vond de stank best meevallen vooral wanneer hij er definitief staat verdwijnt de stank op een gegeven moment en het is ideaal om geen avondje tv te kijken maar een avondje motor kijken is toch een hele investering dus zonde om zo'n mooi duur ding de hele winter in de schuur buiten het zichtte stallen
het gaat nu niet meer op voor me want ik rijd nu de hele winter door met een andere motor
full
 
Ik heb ooit eens "via via" gehoord, dat inboedelverzekeraars daar nogal eens moeilijk over kunnen doen.

Dat heb ik ook wel eens gehoord, heeft iets te maken met angst voor spontane kortsluitingen en aanvullend brandgevaar. Ook de Brandweer schijnt het geen leuke grap te vinden, al was het maar dat het een extra (onverwacht) risico is wanneer er andere dingen brand gevat hebben.
Of dit allen waar is, weet ik niet zeker. Zou voor de zekerheid ff checken bij de verzekering. Mocht er iets gebeuren kunnen zij hierop de uitbetaling niet door laten gaan wegens onverantwoord gedrag/onaanvaardbaar risico van de verzekerde (that's you, dude)
 
Staan er hier 3 het hele jaar door in de benedenkamer. Huiskamer is boven. Ik ben dus altijd een trap omlaag verwijderd van mijn grote liefdes :9

En de geur, ach ja, nodigt uit om weer te gaan rijden :]
 
Icceman had afgelopen winter ook 2 motoren in de woonkamer staan.
Zijn duc 916 en de R1 van R1Babe :P
je kon er niets van ruiken omdat ie ze van te voren helemaal schoon had gemaakt en de benzine geloof ik eraf had laten lopen. (als ik het goed heb hoor)


Was wel een mooi gezicht hoor :}
 
Al die motoren die maar zielig de hele winter binnen moeten staan in die vieze warme huiskamer '( Die willen :]

;)
 
Op vrijdag 26 september 2003 12:09 schreef koezzi het volgende:
...Heeft iets te maken met angst voor spontane kortsluitingen en aanvullend brandgevaar. Ook de Brandweer schijnt het geen leuke grap te vinden, al was het maar dat het een extra (onverwacht) risico is wanneer er andere dingen brand gevat hebben.
Of dit allen waar is, weet ik niet zeker. Zou voor de zekerheid ff checken bij de verzekering. Mocht er iets gebeuren kunnen zij hierop de uitbetaling niet door laten gaan wegens onverantwoord gedrag/onaanvaardbaar risico van de verzekerde (that's you, dude)

Wat dacht je van een inpandige garage zoals alle hobbykamer woningen of een twee onder een kap met een niet brandwerende garage binnendeur? Je motor/auto staat dan toch ook binnen, het enige verschil is dat er - mogelijk - minder brandbare zaken in de garage staan t.o.v. de woonkamer.

Een spontane kortsluiting is uitgesloten omdat de accu natuurlijk wordt verwijderd (die staat aan de druppellader) en het is sowieso slim de tank vrijwel geheel leeg te rijden en van het voorjaar met verse benzine te vullen.

Het brandgevaar wat dan nog overblijft is zéker niet groter dan van een oude TV in standby of een stoffen bankstel wat in de fik vliegt. Betalen rokers - die een hoger risico veroorzaken - meer premie, volgens mij niet!

Mijn motor staat gewoon in de woonkamer en blijft volledig verzekert gedurende de winter. Brandt de kiet af op welke reden dan ook dan is de motor vanwege de motorverzekering verzekert en het huis via de inboedelverzekering!

Hier mijn motor in de woonkamer met zijn opvolger in papiervorm :) . Nog dik vier maanden wachten :( .

full
 
Wat dacht je van een inpandige garage zoals alle hobbykamer woningen of een twee onder een kap met een niet brandwerende garage binnendeur? Je motor/auto staat dan toch ook binnen, het enige verschil is dat er - mogelijk - minder brandbare zaken in de garage staan t.o.v. de woonkamer.

Een spontane kortsluiting is uitgesloten omdat de accu natuurlijk wordt verwijderd (die staat aan de druppellader) en het is sowieso slim de tank vrijwel geheel leeg te rijden en van het voorjaar met verse benzine te vullen.

Het brandgevaar wat dan nog overblijft is zéker niet groter dan van een oude TV in standby of een stoffen bankstel wat in de fik vliegt. Betalen rokers - die een hoger risico veroorzaken - meer premie, volgens mij niet!

Mijn motor staat gewoon in de woonkamer en blijft volledig verzekert gedurende de winter. Brandt de kiet af op welke reden dan ook dan is de motor vanwege de motorverzekering verzekert en het huis via de inboedelverzekering!

Hier mijn motor in de woonkamer met zijn opvolger in papiervorm :) . Nog dik vier maanden wachten :( .

(Afbeelding)

Wat jij daar schrijft klinkt heel logisch en daar zal ik niet op ingaan al is m.i. een inpandige garage toch iets anders als een stalling in een woonkamer. Nietemin probeer ik slechts aan te geven wat eventuele verzekeraars aan kunnen geven om niet of minder uit te betalen.
Aangezien ik maar een simpele ziel ben met weinig verstand, adviseer ik de verzekering te contacten in deze. Kan een hoop onduidelijkheden oplossen.

Persoonlijk heb ik begin dit jaar een beetje heibel gehad omdat ik mijn motor binnen in de portiek van mijn flat parkeerde. Er werd toen fijntjes uitgelegd, dat als er brand zou ontstaan (zelfs al is het een aangestoken berg oud papier) de schade op mij verhaald zou kunnen worden.

Kreeg zelfs nog een (dreig)brief van de plaatselijke Blunderende Blauwe Bende, waarin zij het presteerde om het verkeerde kenteken op te schrijven.
Omdat ik tegen die tijd een stalling had gevonden heb ik daar niets meer op uit gedaan, eigenlijk een gemiste kans :+
 
Op vrijdag 26 september 2003 13:37 schreef ascii het volgende:Volgens mij moet er een brandkerende deur met drammer tussen woning en inpandige garage zitten.
En wat zegt 'ie dan de hele tijd: Vuurtje, ga nou uit. Ga nou uihuit! Nouhou, toe dan , ga dan uihuit :+
Een dranger bedoel je denk ik ;)
 
Volgens mij moet er een brandkerende deur met drammer tussen woning en inpandige garage zitten.
bij nieuwere woningen wel ja, maar als je een woning hebt uit het jaar 19.. (voor die regeling dus) dan hoeft dat niet.
Die regel is opgenomen in het bouwbesluit en in de NEN-Normen, maar gelden dus alleen voor woningen vanaf de datum dat die regeling ingaat ;)
 
Op vrijdag 26 september 2003 11:19 schreef BIKERboy het volgende:
eff een vraagje voor de mensen die de motor gedurende de winter in de woonkamer stallen.
heb je dan geen last van benzie lucht :? of laat je alle benzie af van te voren of een andere oplossing???

gewoon de olie gaan verversen, bike goed schoonmaken alle benzine eruit en dan de tank twee dagen laten luchten( bij voorkeur niet in huis). als de tank goed droog is kan die ook niet gaan roesten, en dan istie ruikklaar voor de woonkamer :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan