Motor in de zon

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Mijn motor staat nu stil onder de scherpe zon. Ik vraag me ook af of dat erg is ? Kan ik hem beter ff in de schaduw zetten ?
 
Als je tank maar niet te vol zit.
Benzine zet uit als het warm wordt, en als je tank te vol zit kan dit vuurwerk opleveren :)
 
Ik zou hem in de schaduw zetten anders vekleurd hij :Y

Of insmeren met zonnebrandcreme factor 30 _O- _O- _O-
 
Mijne staat lekker met een volletank in de hete zon...
Staat ie zovaak maakt volgens mij geen moer uit...
Moeten we nou overal rekening mee houden met een motor??
gewoon neerknallen.
Zowel 3 yamahas en 1 ktm in de volle zon gehad.
Nu de xt660x sm in de zon :)
 
Laatst bewerkt:
Als je tank maar niet te vol zit.
Benzine zet uit als het warm wordt, en als je tank te vol zit kan dit vuurwerk opleveren :)


tuurlijk...

Hoeveel ontploffingen van auto's zou dat dan per dag moeten veroorzaken?

Nee hoor, die motor kan prima in de zon staan.
Gebeurt niets mee, net als in de regen, sneeuw, mist...
 
Dat valt mee me meter van de olie blijft nog steeds op 20 graden staan hoor ;)
En dat staat ie in de huiskamer ook in de nacht:P
Ligt waarschijnlijk aan de sensor, die vooral in het belangrijke gebied meet :). 20 of 30 graden, het is dus nog koud.

Ook midden in de zomer: gewoon rond de 10 minuten warmrijden :).
 
Net na een paar uurtjes ff naar buiten gegaan, de zon scheen nog steeds heel scherp op mijn motor. Mijn hand op de benzine tank gelegd. En het voelde koud aan. Dus een eitje bakken gaat niet lukken. Dus het is niet echt een probleem zo te zien.
 
Dit verhaal klopt wel. Als je net getankt hebt, en de benzine komt koud uit de grond, en staat daarna stil kan de tank overlopen. Heb het zelf een keertje meegemaakt. Effe gereden, daarna afgetankt, naar huis wat 500 meter verder van station ligt, en dan op de zijstandaard. Liep wel mooi over en als het dan in de volle zon staat en komt op hete uitlaat/motor, Wat dan ?

De Kale

 
Dit verhaal klopt wel. Als je net getankt hebt, en de benzine komt koud uit de grond, en staat daarna stil kan de tank overlopen. Heb het zelf een keertje meegemaakt. Effe gereden, daarna afgetankt, naar huis wat 500 meter verder van station ligt, en dan op de zijstandaard. Liep wel mooi over en als het dan in de volle zon staat en komt op hete uitlaat/motor, Wat dan ?

De Kale

Dan nog vliegt het niet zomaar in de fik.
 
lijkt me geen punt toch? alleen je lak wordt iets eerder dof. vooral rode motoren (zoals de mijne :P) zijn hier gevoelig voor. maar met een paar uurtjes zon per dag en voldoende poetswerk zal dat echt zo'n vaart niet lopen denk ik.

benzine ontbrand niet als het op een hete uitlaat valt (iig niet bij mijn brommer) ontbrandingstemperatuur ligt erg hoog.
 
Dit verhaal klopt wel. Als je net getankt hebt, en de benzine komt koud uit de grond, en staat daarna stil kan de tank overlopen. Heb het zelf een keertje meegemaakt. Effe gereden, daarna afgetankt, naar huis wat 500 meter verder van station ligt, en dan op de zijstandaard. Liep wel mooi over en als het dan in de volle zon staat en komt op hete uitlaat/motor, Wat dan ?

De Kale

De ontbrandingstemperatuur van benzine is 280 graden celsius. Als je motor onder die temperatuur blijft zit je goed ;) Overigens heeft benzine met een hoger octaangetal een hogere ontbrandingstemperatuur. Dus voor de veiligheid zou je euro98 kunnen tanken. :P
 
Dit verhaal klopt wel. Als je net getankt hebt, en de benzine komt koud uit de grond, en staat daarna stil kan de tank overlopen. Heb het zelf een keertje meegemaakt. Effe gereden, daarna afgetankt, naar huis wat 500 meter verder van station ligt, en dan op de zijstandaard. Liep wel mooi over en als het dan in de volle zon staat en komt op hete uitlaat/motor, Wat dan ?

De Kale

De zelf ontbrandings temp van benzine is veel hoger dan de temp van een hete uitlaat. Zelfs na het rijden als je uitlaat nog heter is kan dit nog niet. Je kan zelfs als er een plas benzine op de grond ligt, gewoon een sigaret in gooien zonder dat er wat gebeurd. Dit kan overigens niet in de tank ivm druk en verzadiging van de lucht met benzine damp. Je kan je motor gewoon lekker in de zon zetten zonder zorgen

En dat overlopen is gewoon omdat je hem te vol hebt getankt. Als ie dan recht staat is er niets aan de hand maar zet je hem op z'n zijstandaart dan loopt ie inderdaad over :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan