Motor in de zon?

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.300
2
34
Deventer
www.motor-forum.nl
Wat kan er gebeuren als je je motor lang in de volle zon neerzet? kunnen de banden dan kapot gaan?

misschien een beetje een domme vraag maar volgens mij zijn er wel nadelen aan..

Groetjes Roadk!ll

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
3
40
Amersfoort
- als je tank te vol zit kan ie overlopen :P
- Roze Duc?
- uitdrogen rubber... zal wel niet zo'n vaart lopen in NL

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
2
Als je hem iedere dag gebruikt verslijt je je banden sneller dan ze uitdrogen :)

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
6.763
17
Omg. Arnhem
Ik denk dat je met name op punt 1 moet letten van de door BertV genoemde punten.
Tank niet te vol, want de kans is groot dat de tank overloopt (hoes of geen hoes)
Vraag me niet hoe ik dit weet... |(

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
benzine kookt al bij 30-50 graden celcius... ik zou eerder denken aan dat je DURE benzine verdampt bij het laten staan in de zon. de rest wordt tijdens rijden ook warm.. :]

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.556
114
49
Tilburg
benzine kookt al bij 30-50 graden celcius... ik zou eerder denken aan dat je DURE benzine verdampt bij het laten staan in de zon. de rest wordt tijdens rijden ook warm.. :]

begin augustus stonden er opeens 2 agenten bij mijn bakkie. gelijk het idee dat ik een bon te pakken had.
bleek dat hij 'lekte' zoals ze zeiden, maar het bleek dus idd de overloop te zijn. zeker een liter verloren. dus je moet niet gaan tanken en hem 1 km verder voor uren in de zon laten staan. waarschijnlijk als je 10 km rijd na het tanken zal het probleem niet meer voorkomen.
en als de benzine verdamt, moet het ook nog wegkunnen . er zitten wel wat mogelijkheden in, maar geloof maar niet dat dat supersnel gaat.

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.844
3
Als de zon schijnt zet ik de soes meteen buiten... vind ze lekker.... natuurlijk ter bescherming smeer ik haar eerst in.. in de wax en daarna mag ze even zonnen. :+