Motor in Engeland kopen en ophalen

B3rt

Die hard MF'er
26 sep 2005
425
0
Heeft iemand een idee hoe je een motor die in Engeland te koop staat hier naar NL kunt krijgen?

Het gaat om een gebruikte motor uit 2002.

Het invoeren dus hoe het hier werkt is me duidelijk (invoeren en bmp) echter ik zit met de vraag hoe ik die motor naar hier krijg.

Zelf dacht ik om er mee naar hier toe te rijden echter er zit geen NL kenteken op en hij is dan niet verzekerd.
Volgens de advertentie zit er nog 7 maanden road tax op.

Wat voor papieren moet je hebben om hem hier te kunnen invoeren?
Is er een mogelijkheid om bv een tijdelijk kenteken aan te vragen?
Waar kan je hem verzekeren (dus zonder NL kentenen) voor vervoer naar NL (liefst rijden)

Dus wie heeft er ervaring met invoeren vanuit GB (plaats Sheffield)
 
aanhanger? :?

voor de rest zou ik ff contact opnemen met de bekende instanties...dan weet je het tenminste zeker.
 
Vraag - gevonden via eBay, een "koopje" misschien?

En wordt ie voor dat 'koopjesbedrag' niet door een 'bevriende transporteur' bij jou voor de deur gezet? En evetueel kostenloos binnen 10 dagen weer opgehaald als de motor je niet bevalt?
 
Heeft iemand een idee hoe je een motor die in Engeland te koop staat hier naar NL kunt krijgen?

Het gaat om een gebruikte motor uit 2002.

Het invoeren dus hoe het hier werkt is me duidelijk (invoeren en bmp) echter ik zit met de vraag hoe ik die motor naar hier krijg.

Zelf dacht ik om er mee naar hier toe te rijden echter er zit geen NL kenteken op en hij is dan niet verzekerd.
Volgens de advertentie zit er nog 7 maanden road tax op.

Wat voor papieren moet je hebben om hem hier te kunnen invoeren?
Is er een mogelijkheid om bv een tijdelijk kenteken aan te vragen?
Waar kan je hem verzekeren (dus zonder NL kentenen) voor vervoer naar NL (liefst rijden)

Dus wie heeft er ervaring met invoeren vanuit GB (plaats Sheffield)

Je weet hoe het importeren werkt. Tot dat ie dus via de gebruikelijke weg op NL kenteken gezet is mag je er niet op de openbare weg mee rijden. Tijdelijke kentekens (dagkenteken) kan je alleen krijgen om op de dag van de keuring via de kortste route van je huis naar het keuringsstation en weer terug te rijden.

Je zal dus met een aanhanger of bus naar Engeland moeten om het ding op te halen en dan ergens moeten stallen tot dat je een kenteken hebt.

Succes en wijsheid!
 
Ja op E-bay iets gezien inderdaad.
Prijs verschil is toch na invoeren ca 4000euro met in NL kopen

Het probleem alleen is ik weet niet hoe het in Engeland werkt, vanuit DLD is me bekend (al eens gedaan), ook het kenteken en BPM gedeelte hier in NL is me bekend het enige probleem wat ik heb is dat ding "goedkoop" hier krijgen.

Zelf dacht ik eraan om hem zelf op te gaan halen (goedkoop vliegticket naar de UK), ik wil eerst zien en proberen wat ik koop namelijk. Als het bevalt zou het eenvoudigste zijn om ermee naar huis te rijden gewoon. Echter daar er geen kenteken op zit is ie in NL ook niet te verzekeren. Een andere plan was om er met een busje heen te rijden, tsja maar dan moet ik weer een busje huren etc etc.
Ik weet ook niet hoe het werkt om iets uit te voeren vanuit de UK naar NL, geen idee of ik ergens iets moet(af)melden of dat ik het zo kan meenemen.

Vandaar de vraag hier of iemand ervaring hiermee heeft
 
En wordt ie voor dat 'koopjesbedrag' niet door een 'bevriende transporteur' bij jou voor de deur gezet? En evetueel kostenloos binnen 10 dagen weer opgehaald als de motor je niet bevalt?

:^
En toevallig een spaanse verkoper met een engels adres, die voor zn werk in angola zit?
Als ie de voorkeur heeft om te betalen via Western Union, kun je je misschien de reis naar Engeland besparen en is een ritje naar de Bijlmer voldoende.

Maar er zjn wel eens buitenkansjes en misschien ben ik hierin wel te achterdochtig. Ik zou het persoonlijk niet geloven.

Take care! :]
 
Je moet je zelf serieus afvragen:

Als je kijkt naar al die oplichtings voorbeelden van goedkope moteren uit het buitenland. Is het prijsvoordeel het risico op de mogelijke ellende waard?
(Velen zijn nu zwaargefrustreerd, zonder geld en zonder motor!!)

Waarom promoot hij de verkoop de motor in het buitenland?
is ie zo exclusief ofzo?
of raakt hij hem aan de straatstenen niet kwijt.
Hij kan er natuurlijk meer aan verdienen ivm bpm en zo.(standaard verhaal en gelul)

de rest van de vragen kan je zelf ook wel verzinnen.



laat de motor overschrijven, betaal dan cash en neem de motor direct mee! anders niet! vertrouw niemand!!!!

veel wijsheid!!!!
 
- Nee geen spaanse verkoper met engels adres.
- Gewoon een Engelsman, hij bied hem ook niet tekoop aan op NL ebay maar gewoon lokaal op E-bay voor de UK dus.
- Er staat gewoon betalen bij ophalen, kan ook alleen worden opgehaald, wordt niet verstuurd.
- niet exclusief, de motor is gewoon aanzienlijk goedkoper als wat een exemplaar hier kost

De advertentie loopt morgen af, staat er nu 9 dagen op er is pas sinds gisteren op geboden.
Het ziet er allemaal eerlijk uit.
 
Staat deze nog op engels kenteken? Dan lijkt het mij logisch dat je erop mag rijden naar Nederlanf. Mag die brit to ook en jij mag toch ook in een britse huurbak rijden?

Wel even verzekeren. Desnoods vraag je de verkoper om hem te verzekeren voor een paardagen op jou kosten.
 
Ik zou echt goed uitkijken, want de scammers zijn echt veel slimmer dan je denkt tegenwoordig. Dat gaat *ver*, tot en met het maken van talloze fake accounts om de buyer/seller rating hoog te krijgen aan toe.
 
Motor staat inderdaad nog gewoon op kenteken van hem, ik kan er niet vanuit gaan dat het om "oplichting" zou gaan.

De motor is ook niet spot goedkoop in vergelijking met andere landen, het is alleen goedkoper dan hier.
Als ik alles tel (aankoop, bpm en kenteken) dan ben ik bijna 4000 euro voordeliger uit als dat ik hem hier koop.
 
- Nee geen spaanse verkoper met engels adres.
- Gewoon een Engelsman, hij bied hem ook niet tekoop aan op NL ebay maar gewoon lokaal op E-bay voor de UK dus.
- Er staat gewoon betalen bij ophalen, kan ook alleen worden opgehaald, wordt niet verstuurd.
- niet exclusief, de motor is gewoon aanzienlijk goedkoper als wat een exemplaar hier kost

De advertentie loopt morgen af, staat er nu 9 dagen op er is pas sinds gisteren op geboden.
Het ziet er allemaal eerlijk uit.

Ah, ziet er dan wel wat geloofwaardiger uit, een scammer die geld wil bij de overdracht heb ik nog niet van gehoord.
Verder kan ik je weinig advies geven, ik zou een aanhanger regelen en met de boot dat ding ophalen.
Succes, ben benieuwd wat het wordt.
 
Uh, de prijs nu zegt niets over wat ie doet net voor de veiling afgelopen is...
4000 euro is nogal een verschil!

Als het geen scammer is, ding gewoon gaan ophalen met een busje en de ferry?
Voor 4000 euro verschil kun je wel een dagje (of 2) uittrekken.
 
Vraag me af of TS de motor nog gekocht heeft, wat voor motor het was en vooral wat de eindprijs was.

Zie op ebay.co.uk af en toe best leuke motoren weggaan voor relatief weinig!
 
Sorry had reply niet meer gezien.

Nee ik heb niet gekocht, dit na alle reacties die me hier gegeven zijn.
De uit eindelijk verkoop prijs was 4350 euro voor een HONDA VFR800 vtec met ABS uit 2002, deze kost hier gemiddeld in de winkel 8500~10000

Tel bij die 4350 een dikke 1000 euro voor bpm en kenteken dan was ik klaar geweest voor net geen 5400 euro (zonder transport kosten)
Nog steeds dus ca 3000 ~ 4000 euro onder de gemiddelde prijs wat ze hier kosten.

Er waren maar 2 bieders op deze fiets, de laatste bood 10 minuten voor het aflopen het slot bod van 4350 euro en volgens ebay is ie dus ook verkocht.

Het probleem waar ik uit eindelijk mee zat was het vervoer naar NL
De motor stond in Sheffield (midden UK dus), dus niet echt dichtbij, ik vond het risico te groot om op "goed geluk" te kopen en af te reizen naar de UK om dan bv daar erachter te komen dat het een kat in de zak is.

Je kan inderdaad soms echt "koopjes" doen via Internet maar meestal is dat niet in de buurt maar aan de andere kant van het land of in dit geval zeer ver weg dus.
 
Is het niet mogelijk om een ééndagskenteken aan te vragen? Ik meen dat er in de uitleg van duderuud iets over vermeld staat. Nu ben ik alleen niet zeker of dit is om de bike naar de keuring te rijden, of dat het ook mogelijk is om de motor zo uit het buitenland te halen.

Daarnaast kun je voor verzekering ff checken bij een verzekeringsmaatschappij. Ik weet dat er een aantal maatschappijen ééndags verzekeringen verkopen als je met je bike het circuit op wilt. Misschien dat je het bij een van dat soort verzekeraars kunt proberen voor een ééndags verzekering.

Het zijn slechts ideetjes, heb er zelf nl. geen ervaring mee, maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

succes!
 
Niet meer relevant, het ging om een iets te kopen op E-bay maar dat is inmiddels weer afgelopen. De fiets is dus inmiddels verkocht en ik heb niet geboden omdat ik simpelweg het risico niet wilde lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan