Motor in fluo kleur toegestaan?

Bassow

MF veteraan
28 jan 2009
1.404
0
Utrecht
Los van de discussie over smaak, mag je je motor een fluo kleur (bijv. fluoriserend geel) spuiten, of is dat alleen voor alarmdiensten?
 
Lijkt me ook geen probleem. Zolang je niet met die strepen ga werken. Of het mooi is?
 
volgens mij moet dat gewoon mogen, en zelfs fluoriserende strepen mag je voeren, zolang ze maar niet een exacte kopie zijn van de alarmdiensten ;)
 
Kennis van me reed van de week rond in een service auto van een garage .
Fluo geel ,blauwe en rode strepen en zelfs een balk op dak .
Neem aan dat dat bedrijf toch weet wat kan .
Hij kreeg wel veel ruimte op de weg , dat wel.
 
Zoals de Honda Hornet Acid edition?

thumb_Hornet0019.jpg
 
Los van de discussie over smaak, mag je je motor een fluo kleur (bijv. fluoriserend geel) spuiten, of is dat alleen voor alarmdiensten?


Dat ligt aan de agent, heb eens een bekeuring gehad omdat ik mijn dimlicht en apparte mistlichten aan had, onjuiste verlichting heet dat. Kom vrachtwagens tegen welke meer lampen hebben dan een kerstboom.

Het moraal van het verhaal: soms mag het wel en soms niet. ;)
 
Dat ligt aan de agent, heb eens een bekeuring gehad omdat ik mijn dimlicht en apparte mistlichten aan had, onjuiste verlichting heet dat. Kom vrachtwagens tegen welke meer lampen hebben dan een kerstboom.

Het moraal van het verhaal: soms mag het wel en soms niet. ;)


de kleur van je motor heeft toch niets te maken met het voeren van onjuiste verlichting :?
 
Dat ligt aan de agent, heb eens een bekeuring gehad omdat ik mijn dimlicht en apparte mistlichten aan had, onjuiste verlichting heet dat. Kom vrachtwagens tegen welke meer lampen hebben dan een kerstboom.

Het moraal van het verhaal: soms mag het wel en soms niet. ;)


Dat is omdat je maar in bepaalde gevallen je mistlicht aan mag en jke mag voor bijvoorbeeld maar één mistlamp hebben, geen twee. Er is echter geen regel dat je bijvoorbeeld op zondag alleen met een rode motor mag rijden, dus je mag gewoon een kleur kiezen die je leuk vind, zolang je maar geen voorrangsvoertuig namaakt (dus de kleur mag maar het woord politie niet bijvoorbeeld ;) )
 
dus je mag gewoon een kleur kiezen die je leuk vind, zolang je maar geen voorrangsvoertuig namaakt (dus de kleur mag maar het woord politie niet bijvoorbeeld ;) )
En het woord "politiek", mag dat wel?
;)
 
En het woord "politiek", mag dat wel?
;)


Hangt er denk ik van af wat voor agent/rechter/andere autoritaire sjaak je tegenkomt. De een zal in combinatie met die kleur het niet goed vinden omdat je motor dan toch wel heel erg op een voorrangsvoertuig lijkt, de ander zal het strict nemen en met die ene toegevoegde letter wel laten gaan. Lijkt mij toch dat je heel snel wel die boete of wat dan ook zult krijgen omdat toch de indruk kan worden gewekt dat je van de politie bent. Zeker omdat die koekblikkers toch maar half in hun spiegel kijken :P

Zou wel ideaal zijn als het zeker was dat het mag. Dan laat ik er gewoon PoIitie opzetten :+
 
lijkt mij wel wat eigenlijk. 2e kappensetje kopen en dan even langs het waterloopplein een paar witte en fluor oranje/geel kopen. volgens mij mag het maar is het wel bij wet geregeld dat het MERK op de motor moet staan.
 
De een zal in combinatie met die kleur het niet goed vinden omdat je motor dan toch wel heel erg op een voorrangsvoertuig lijkt,

Of een voertuig een voorrangsvoertuig is, heeft niets te maken met de kleur ervan, maar alleen of het ding een blauw zwaailicht aan heeft staan en een sirene aan heeft staan.
 
Mrjah dit mag al niet dus dan zal t woord politie in welke vorm dan ook ook wel niet mogen:

[afbeelding]

Je moet wel even uit elkaar houden waarom dat niet mag. Wat dit tshirt doet is inbreuk maken op het merkenrecht. Een puur civiele kwestie waar "toevallig" één van de partijen een overheidsinstantie is.

Je uitgeven voor politieagent is een strafrechtkwestie, dan doe je iets dat daadwerkelijk verboden is.
 
Je moet wel even uit elkaar houden waarom dat niet mag. Wat dit tshirt doet is inbreuk maken op het merkenrecht. Een puur civiele kwestie waar "toevallig" één van de partijen een overheidsinstantie is.

Je uitgeven voor politieagent is een strafrechtkwestie, dan doe je iets dat daadwerkelijk verboden is.


waarom zou je dit in hemelsnaam willen doen :? :? :? :? :? :?
 
volgens mij mag het maar is het wel bij wet geregeld dat het MERK op de motor moet staan.


Staat altijd nog op je blok en het staat niet beschreven waar het moet staan. Zie vaak motoren die alleen het Yamaha teken op tank hebben staan en niet het woord. Bij veel harlye's staat het nergens op de tank.
 
Dat ligt aan de agent, heb eens een bekeuring gehad omdat ik mijn dimlicht en apparte mistlichten aan had, onjuiste verlichting heet dat. Kom vrachtwagens tegen welke meer lampen hebben dan een kerstboom.

Het moraal van het verhaal: soms mag het wel en soms niet. ;)
Dit is compleet iets anders?
iets met appels en peren vergelijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan