motor in stad parkeren

marius

MF veteraan
3 mei 2003
1.260
0
Utrecht
waar en hoe parkeren jullie je motor in de stad? (slot, stalling?)
Ik hoor namelijk steeds meer verhalen dat motors gewoon gejat worden midden in de stad met goed slot eraan..
 
in stad voor cafe met schijfremslot en zware ketting om zo'n fietspaaldinggevalletje

nooit probbies

mzzl muppet
 
Ik woon boven het magazijn van m'n werk, en daar kan ik hem in parkeren :}
Als dat niet gekund had had ik waarschijnlijk geen Harley gekocht, ik vind het toch een beetje zonde om die zomaar buiten te zetten. De Honda CBR van een van m'n buren staat wel gewoon buiten, en daar hebben een stelletje eikels met oud & nieuw eens vuurwerk op af lopen steken :( :( :( Standrechtelijk executeren die gasten

(alhoewel het misschien ook niet al te slim is om je trots buiten te laten staan met oud & nieuw, maar da's weer een ander punt.)
 
(alhoewel het misschien ook niet al te slim is om je trots buiten te laten staan met oud & nieuw, maar da's weer een ander punt.)
Ja goed, maar als je geen andere keus hebt, als je in een centrum van een grote stad woont zul je wel moeten.

[me]Chef ziet zich al met zijn motor in de lift staan om hem 12 hoog op de galerij te parkeren }) [/me]
 
k heb geen super flitse blinkende fiets, maar toch wel eye catcher genoeg dat ik em liever niet op stille plekjes zet.

en verder gewoon met een schijfremslotje dan. misschien is het vragen om, maar ja, heb nog geen kettingslot (en dat gaat overigens net zo snel als ik de verhalen moet geloven).

gewoon bij mensen (liefst die er wat langer zitten en niet alleen voorbij lopen) maar ook weer niet al te prominent.
 
Zet hem iig onder een hoes... beter voor je motor ook, maar dan valt 'ie nauwlijks op... Ik gebruik een goed schijfremslot en een kettingslot dat door de gaten in de schijfrem past (ivm de haal-de-imbus-schroefjes-uit-de-schijfrem-truuk)
 
Inderdaad in het zicht met zware sloten. Woon zelf gelukkig in een rustige wijk waar de bike onder een carport staat. Met oud & nieuw en als ik op vakantie ben (zonder motor) bij kenissen in de garage, just in case....
 
mijn motor staat nooit op slot, en bij het huis laat ik altijd mijn sleutels normaal in het contact zitten, mijn vrouw heeft geweren en een wapen vergunning en denk maar niet dat er een wild vreemde hier zomaar ongezien weg komt. :+

ze is een echte Cowgirl :+
 
Zet hem iig onder een hoes... beter voor je motor ook, maar dan valt 'ie nauwlijks op... Ik gebruik een goed schijfremslot en een kettingslot dat door de gaten in de schijfrem past (ivm de haal-de-imbus-schroefjes-uit-de-schijfrem-truuk)

Ik heb juist gehoord dat het parkeren (buiten) onder een hoes juist waardeloos is!
Althans; Bij nat weer dan, het "vocht" zou zich ophopen onder de hoes en juist een hele vochtige omgeving vormen, door diezelfde hoes!
Daarbij wind en opwaaien, ed
 
Ik heb juist gehoord dat het parkeren (buiten) onder een hoes juist waardeloos is!
Althans; Bij nat weer dan, het "vocht" zou zich ophopen onder de hoes en juist een hele vochtige omgeving vormen, door diezelfde hoes!
Daarbij wind en opwaaien, ed
Een goeie hoes is ademend. Daar gaat de (vochtige) lucht doorheen. Je moet 'm natuurlijk wel goed vastknopen tegen het opwaaien.
 
Ik heb juist gehoord dat het parkeren (buiten) onder een hoes juist waardeloos is!
Althans; Bij nat weer dan, het "vocht" zou zich ophopen onder de hoes en juist een hele vochtige omgeving vormen, door diezelfde hoes!
Daarbij wind en opwaaien, ed


Ligt een beetje aan de kwaliteit hoes... ik heb er zelf één van het goedkopie-merk... maar hij zit er meestal toch niet meer als een dag/nacht op (geen weken aan een stuk) Er zijn uitaard ook hoezen die wel 'ademen'
Omdat de sensor van het alarm nogalgevoelig is gebruik ik zo'n lange bagage-spin over de hoes om te zorgen dat 'ie niet opwaait.
En na het rijden wel eerst je uitlaten af laten koelen voor je hem afdekt. Het idee is dat een 'vormloos' grijs object gewoon veel minder de aandacht trekt dan een glanzende motorfiets... (Uiteraard heeft dit geen effect op lieden die gericht op zoek zijn naar mogelijkheden om een fiets te jatten, maar het trekt iig wat minder de aandacht van de vandalistisch aangelegen hangjongeren / zwerfbejaarden etc... :) )
 
Ligt een beetje aan de kwaliteit hoes... ik heb er zelf één van het goedkopie-merk... maar hij zit er meestal toch niet meer als een dag/nacht op (geen weken aan een stuk) Er zijn uitaard ook hoezen die wel 'ademen'
Omdat de sensor van het alarm nogalgevoelig is gebruik ik zo'n lange bagage-spin over de hoes om te zorgen dat 'ie niet opwaait.
En na het rijden wel eerst je uitlaten af laten koelen voor je hem afdekt. Het idee is dat een 'vormloos' grijs object gewoon veel minder de aandacht trekt dan een glanzende motorfiets... (Uiteraard heeft dit geen effect op lieden die gericht op zoek zijn naar mogelijkheden om een fiets te jatten, maar het trekt iig wat minder de aandacht van de vandalistisch aangelegen hangjongeren / zwerfbejaarden etc... :) )

Oh ok, ja als de hoes kan ademen dan zal het wel een goede oplossing zijn!


ZWERFBEJAARDEN?? hahahahaha :}
 
Thuis staat mijn bike altijd in de garage. Daar heb ik dat ding ook voor.
Als ik weg ga arkeer ik hem aar waar ik moet zijn. Recht voor de deur. Houd zo mijn bike altijd in de gaten. In de stad zet ik hem altijd bij de bewaakte stalling.
 
pleur dat ding gewoon neer in de stad bij een terras of cafe.
zet em ook niet op slot. niemand is zo gek om die brik van mij te
jatten. en er op te rijden.
 
Toen ik nog in de stad werkte, had ik de mijne aan een het ijzerwerk van een brug vast staan.. Check dan wel effe of de brug al dan niet open kan :)
 
Hallo,

Niet bedoeld om de motor te laten "overnachten", maar hier bij ons in Hasselt (B) hebben we vlak achter het stadshuis een bewaakte parking voor fietsen en motoren.
(ik dacht van 9 's morgens tot 18u 's avonds)
Je parkeert er je moto gratis, krijgt een bonnetje waarmee je hem later weer kan afhalen en intussen is hij de hele tijd bewaakt ...
Mooi initiatief dus :] .

Jaja-BD
 
Laatst bewerkt:
Thuis staat ie helaas nog buiten (heb wel een schuur achter maar kan de draai niet maken |( ). Hij staat meestal wel onder een hoes zodat ie niet opvalt, en daarnaast staat er nog een webcam op gericht. Moet alleen eigenlijk nog 's op zoek naar een webcam die in het donker de boel wat beter laat zien. En misschien een sticker op m'n hoes waarop staat: "let op camerabewaking".
 
ik ben momenteel mijn huis aan het verbouwen en woon zodoende in de garage dus daar kan ie volgens mijn vriendin niet staan(niet mee eens)maar heb een zeecontainer gekregen waar mijn gereedsschap in staat maar ook die is al te klein.Oplossing: heb liever mijn gereedschap onder een afdakje staan als mijn brommer dus brommer erin en gereedschap eruit !!
mocht iemand nog een zeecontainer over hebben: kom maar !!!
 
Muppet sluit me bij je aan,

Ketting met schijfremslot en voor het terras waar de mensen zitten.
Al ben je er zelf niet dan zijn er altijd nog andere die het raar vinden als er lang aan een slot wordt gefriemeld

(Net ook al zo iets gepost in een ander topic :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan