Motor inhoud motoGP

Hovel

Rookie
31 mei 2004
2
0
Oostburg
ik ben moet een presentatie houden over motogp, alleen ik heb nog wat specifieke info nodig over de motoren in de GP klasse.

Hoe zit het met de motor inhoud van een 4 tak? de een beweerd max 990cc en de ander 1000cc.
Wat is de max van 2 tak?
Hoeveel liter gaat er in een tank gemiddeld? (verschil bij 4 tak en 2 tak?)
Hoeveel cilinders heeft elke motor? ik weet dat honda met 5 cilinders rijd en ik d8 yamaha ook. Maar hoe zit dat nou met de andere motor, bv de prothon?

Ik kan gewoon nergens duidelijk antwoord vinden om deze vragen.

ps. als je nou wil laten weten hoe lui of achterlijk ik ben omdat ik niks kan vinden of omdat ik volgens jouw niet gezocht heb, post dan geen reply aub.
 
Ik d8 dat het zo zat:

2 takt: max 500cc
4 takt: max 990cc

Honda & Proton & Moriwaki: 5 cilinder V motoren
Ducati & Suzuki: 4 cilinder V motoren
Yamaha & Kawasaki & Harris WCM: 4 cilinder lijn motoren
Aprilia: 3 cilinder lijn motoren

Maar je kunt ook even hier kijken :X ;)
 
ps. als je nou wil laten weten hoe lui of achterlijk ik ben omdat ik niks kan vinden of omdat ik volgens jouw niet gezocht heb, post dan geen reply aub.
Ja dag Jan, zo werkt het niet in het leven.
Als ik vantevoren tegen meneer agent zeg: "ik ga hier véél te hard rijden maar ik wil geen prent van jou" wat denk je dat er dan gebeurt :?

"Ik ben zelf te lui en te stom om internet te gebruiken dus moeten jullie dat voor me doen, en snel een beetje , en aardig blijven. En dan heel misschien zeg ik wel dank je wel"

Heb het om te beginnen in je presentatie over 2- en 4-takt en Proton.
 
Ja dag Jan, zo werkt het niet in het leven.
Als ik vantevoren tegen meneer agent zeg: "ik ga hier véél te hard rijden maar ik wil geen prent van jou" wat denk je dat er dan gebeurt :?

"Ik ben zelf te lui en te stom om internet te gebruiken dus moeten jullie dat voor me doen, en snel een beetje , en aardig blijven. En dan heel misschien zeg ik wel dank je wel"

Heb het om te beginnen in je presentatie over 2- en 4-takt en Proton.

get a life, ga motorrijden ofzo.



hey gasten, bedankt voor de info ik denk dat ik nu alles wel heb.
als ik nog met vraagje zit hoor je het wel.

:} thnx :}
 
ik ben moet een presentatie houden over motogp, alleen ik heb nog wat specifieke info nodig over de motoren in de GP klasse.

Hoe zit het met de motor inhoud van een 4 tak? de een beweerd max 990cc en de ander 1000cc.
Wat is de max van 2 tak?
Hoeveel liter gaat er in een tank gemiddeld? (verschil bij 4 tak en 2 tak?)
Hoeveel cilinders heeft elke motor? ik weet dat honda met 5 cilinders rijd en ik d8 yamaha ook. Maar hoe zit dat nou met de andere motor, bv de prothon?

Ik kan gewoon nergens duidelijk antwoord vinden om deze vragen.


ps. als je nou wil laten weten hoe lui of achterlijk ik ben omdat ik niks kan vinden of omdat ik volgens jouw niet gezocht heb, post dan geen reply aub.


Seupel
 
Kweenie hoor, volgens mij is die verdeelsleutel niet eerlijk. We zitten nu in het 3e jaar en alle 2-takten zijn er uit. Ben ik de enige die dat jammer vind?

Ik ben voor de "goude oude" grens van 750cc:
óf je boort de 2-takten op van 500 naar 750
óf je knijpt de 4-takten van 998 naar 750.

al was 't maar om 't geluid.....
 
Dus: afstoffen, banden oppompen en meedoen morgen ;)
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan