Motor Inrijklem zelf maken

DA NEMO

MF veteraan
15 okt 2004
2.278
1
zutphen
beste motor-vrienden!

ik zit altijd met het probleem dat mn motor (FZR600R) in de garage onhandig "veel" ruimte inneemt (staat nog een motor in van pa ;) ).

nu heb ik wel een padocstand om de motor rechtop te houden maar als ik weg wil of terug kom moet altijd iemand me helpen B| .

nu wist ik dat dit bestaat (kan geen pic plaatsen '( )

Kennisgeving voor omleiding

aleen wil ik hem zelf gaan maken, nu is mijn vraag heeft er imand hier een (techniche) tekening van?
het gaat voornamelink over de houder van het wiel.
het zou makkelijk zij als ik hier de maten van zou hebben ;)


GR NEMO!
 
De foto's;

XOe+3on39RpFqV0A==.jpg


BGAw9OCqd4bmmTopYlUcXg==.jpg


xzhnVW272joyw==.jpg


Ik heb helaas geen afmetingen voor je, maar als je ze hebt, mail ze ook even naar mij door svp.
 
Laatst bewerkt:
dat ding kost 59 euro nieuw, daar kun je zelf toch niet voor staan tobben

Sommige van ons hebben een baas die alles beschikbaar heeft, en sommigen zijn nog beter af als dat ook nog in RVS of ALU :+ :+ :+ gemaakt kan worden, zodat het ook nog op de aanhanger kan , zonder dat het gaat roesten, en dan kost het hooguit 10 minuten }) van de baas
 
heb er net een nagemaakt, vriend van me kocht voor meer dan € 100 een easy bikestand en heb deze met afval ijzer na gemaakt. met een aardig resultaat past zo op de aanhanger of op de grond. zal snel een foto posten.
heb wel het geluk dat vaders over alle machines beschikt. lintzaag, kolomboor en lasapparaat

zal ook de maten erbij zetten.

groeten bart
 
baas? alleen een hond heeft toch een baas? :Y

Persoonlijk ben ik meer voor alleen een soort goot, dus eigenlijk de klem maar zonder het scharnierende gedeelte, 2 oogjes ernaast links en rechts, trek je de motor zo in z'n vering en staat die muuvast :Y
 
baas? alleen een hond heeft toch een baas? :Y

Persoonlijk ben ik meer voor alleen een soort goot, dus eigenlijk de klem maar zonder het scharnierende gedeelte, 2 oogjes ernaast links en rechts, trek je de motor zo in z'n vering en staat die muuvast :Y

Nee hoor.

Je kunt gewoon in dienst zijn bij een baas; jij moet dan het werk doen dat de baas zegt dat je moet doen, op de juiste manier, binnen een bepaalde tijd. De baas betaald je daar dan voor: loon of salaris.

Ik vind het wat ver gaan om mensen in loondienst te vergelijken met een hond ;)
 
Ik wilde graag een 'motormover' zelf in elkaar gaan zetten, aangezien ik anders de motor niet de tuin in kan krijgen.
Zoiets:

motormover.jpg

Dus alleen voor het achterwiel

Maar nu ben ik net bij de praxis geweest, maar die zwenk wieltjes (met rem) zijn nog aardig duur!
Ze hebben ook van die standaard meubelverplaatsers, maar die zijn erg hoog en op die wieltjes zitten geen remmen.

Dat ze zo hoog zijn is wel op te lossen, maar die rem moet nog wat voor verzonnen worden.
Iemand een idee?
ik zat zelf te denken aan een soort kleine paddockstand, waardoor de achterkant van die mover opgetild kan worden
 
Ik wilde graag een 'motormover' zelf in elkaar gaan zetten, aangezien ik anders de motor niet de tuin in kan krijgen.
Zoiets:

[afbeelding]
Dus alleen voor het achterwiel

Maar nu ben ik net bij de praxis geweest, maar die zwenk wieltjes (met rem) zijn nog aardig duur!
Ze hebben ook van die standaard meubelverplaatsers, maar die zijn erg hoog en op die wieltjes zitten geen remmen.

Dat ze zo hoog zijn is wel op te lossen, maar die rem moet nog wat voor verzonnen worden.
Iemand een idee?
ik zat zelf te denken aan een soort kleine paddockstand, waardoor de achterkant van die mover opgetild kan worden

wieltjes met rem kopen en het hele goedje eromheen zelf fabriceren.
 
Waarvoor heb je een rem nodig? pak een stuk plaat van 2cm dik.
koop 4 losse wieltjes
Schroef die er onder.
Maak je 2 schuine blokjes uit hout ( zoals en schans Maar dan aan 2 kanten.
Zodat je zo de achterkant van de motor er op kan rijden en vast kunt klemmen zodat hij er niet afrolt onder het verplaatsen.
en klaar.
Prijs: 10 euro nog niet eens.

Aangezien je zegt dat hij alleen maar is om even van voor naar achter te gaan en omgekeerd.
 
Waarvoor heb je een rem nodig? pak een stuk plaat van 2cm dik.
koop 4 losse wieltjes
Schroef die er onder.
Maak je 2 schuine blokjes uit hout ( zoals en schans Maar dan aan 2 kanten.
Zodat je zo de achterkant van de motor er op kan rijden en vast kunt klemmen zodat hij er niet afrolt onder het verplaatsen.
en klaar.
Prijs: 10 euro nog niet eens.

Aangezien je zegt dat hij alleen maar is om even van voor naar achter te gaan en omgekeerd.


En wieltjes zijn bij Cranenbroek niet duur, en ze hebben er veel (maten).
 
sow!
wat een reactie's, ik had beter een popic kunnen beginnen "zelf opstal gereedschap maken" ;)

allemaal goede iedeeen komen er voorbij hier, toch denk ik dat ik er 1 ga bestellen.
ik heb met die lui goede ervaringen en ja voor 59 euro zelf maar weer een tijd beunen bij de baas is ook niet altijd wat.
ik kan alles op het werk doen, maar ik wil dat nooid in de "baas" (;)) z'n tijd doen.

ps ik weet wel waar je voor de motor mover goede en goedkoope zwenkwielen van daan haalt (voor 50 cent heb je er 4 _O- ).



GR NEMO!
 
Nee hoor.

Je kunt gewoon in dienst zijn bij een baas; jij moet dan het werk doen dat de baas zegt dat je moet doen, op de juiste manier, binnen een bepaalde tijd. De baas betaald je daar dan voor: loon of salaris.

Ik vind het wat ver gaan om mensen in loondienst te vergelijken met een hond ;)


:? Dat noem ik geen baas hoor, dat noem ik een werkgever ofwel iemand die werk geeft. Diegene zegt watvoor werk uitgevoert moet worden en vervolgens doe ik dat en betaald hij vervolgens het loon ;)
 
Waarvoor heb je een rem nodig? pak een stuk plaat van 2cm dik.
koop 4 losse wieltjes
Schroef die er onder.
Maak je 2 schuine blokjes uit hout ( zoals en schans Maar dan aan 2 kanten.
Zodat je zo de achterkant van de motor er op kan rijden en vast kunt klemmen zodat hij er niet afrolt onder het verplaatsen.
en klaar.
Prijs: 10 euro nog niet eens.

Aangezien je zegt dat hij alleen maar is om even van voor naar achter te gaan en omgekeerd.


ja, maar als ik dat zonder rem zou doen, dan rolt de plaat toch weg ipv dat ik de motor erop kan rijden??
Zou hem dan tegen moeten houden met m'n voet oid, dan zou het wel gaan..
 
heb er net een nagemaakt, vriend van me kocht voor meer dan € 100 een easy bikestand en heb deze met afval ijzer na gemaakt. met een aardig resultaat past zo op de aanhanger of op de grond. zal snel een foto posten.
heb wel het geluk dat vaders over alle machines beschikt. lintzaag, kolomboor en lasapparaat

zal ook de maten erbij zetten.

groeten bart

Lijkt me wel makkelijk ja en zelf maken is goedkoper dan kopen.

En wanneer komen de
photo.gif
 
Zelf heb ik sinds kort ook zo'n inrijklem voor motorplus tools, bevalt erg goed
+ je motor staat snel, recht en stevig
- je motor kan dan uiteraard niet op het stuurslot


ben het helemaal met je eens!
maar hij kan niet op het stuurslot maar er zit wel een haakje aan waar volgens mij een hangslot door kan en dan heb je min of meer wielklem (en ik heb nog 4 andere sloten en alarm O-) ).


gr NEMO
 
Terug
Bovenaan Onderaan