motor inruilen met een (verborgen) gebrek?

Vorig jaar ook mijn motor ingeruild, een RF600r. Zat een tikje in het blok. Kreeg er voorlopig 1000EUR bij de inruil voor maar ze gingen in de loop van de week nog eens kijken wat die tik was. Enkele dagen later belden me dan terug dat ze het gevonden hadden en de motor zelf eigenlijk op sterven na dood was. Maar ze hadden iemand die 700EUR gaf voor de onderdelen. Heb meteen gezegd dat het goed was! Ik had die RF zelf gekocht voor 900EUR _O- en er dik 10000km bijgezet. Geen slechte deal dus en niemand is er mee gekloot. :P
 
Als ik mijn motor verkoop aan een particulier dan vermeld ik alles wat ik weet over mijn motor. In het geval van inruil doe ik dat niet. Reden is dat de motorzaak de brommer geheel nakijkt alvorens deze weer verkocht wordt tegen een verkoopbare prijs. Daarom krijgt de eigenaar ook zo weinig voor z'n brommer.
 
Juist om geen gezeur te hebben ruil ik alleen in bij een motorzaak, rij de motor eerst op en daarna mogen ze kijken,rijden,luisteren en zeggen wat ze er voor geven.

Het is dus hun eigen verantwoordelijkheid als ze niet opletten en een opgereden barrel inruilen voor teveel geld.
 
Bovendien is mijn motor zo weinig waard dat ik er nog meer voor krijg met een sloopregeling. Bestaat die overigens voor motoren? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan