motor inruilen op een beurs?

17 nov 2002
198
0
Hilversum
Ik ben aan het kijken voor een andere motor, maar raak mijne niet particulier kwijt.

Heeft iemand ervaring met het inruilen op een beurs?

Dat zou voor mij wel makkelijk zijn namelijk.


groeten Arthur
 
Een kennis van me wilde een paar jaar geleden zijn motor verkopen, maar raakte hem particulier ook niet kwijt.
Heeft aan motorzaak gevraagd om de motor bij hun in de zaak te zetten en de motor voor hem te verkopen.(natuurlijk wel tegen een bepaald %)
Werkte prima, binnen een paar weken verkocht en geen sores aan zijn hoofd. :)
 
Ik heb in 1998 op de motorbeurs in Utrecht bij de stand van Motoport Vianen een FZR600 van 3 jaar oud (overjarig model 93) ingeruild op een nieuwe Thundercat. Voor de FZR kreeg ik een normale inruilprijs en voor de Cat betaalde ik de beursaanbieding, een paar duizend gulden minder.

De FZR heb ik ongezien ingeruild onder de voorwaarde dat hij in de staat was zoals ik aangaf. Toen ik de Cat ging ophalen en de FZR inleverde heb ik de deal gekregen zoals op de beurs afgesproken. Al met al een goeie ervaring dus :)

Het aardige van een beurs is dat je alle dealers in een halve dag kan aflopen en zo snel kan kiezen voor de beste deal. Reken maar dat dat veel kan uitmaken.

Als je een 2e hands motor terug wil kopen en je geen haast hebt, kan je waarschijnlijk toch de beste deal maken als je aan/bij een particulier verkoopt/koopt. Je krijgt minder voor je huidige motor maar je betaald ook (veel) minder. De bovenstaande Cat heb ik begin dit jaar via Marktplaats.nl verkocht en mijn huidige motor via de site weer gekocht. Beste deal die ik ooit heb gemaakt *D
 
mijn motor staat al op marktplaats maar krijg geen enkele reactie, alleen mijn uitlaat willen ze hebben.

ga nog wel even rustig verder kijken..... thnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan