Motor inruilen tegen auto..

Fast Bas

Black bikes matter
Donateur
1 mrt 2002
2.026
1.404
Regio Eindhoven
....is heiligschennis dat weet ik! Maar misschien moet ik tijdelijk mijn motor verkopen en nu zijn er bedrijven die motoren inruilen (op auto's) en er ook een redelijke prijs voor teruggeven. Heeft iemand daar ervaringen mee? En evt. adressen en/of sites?

Thanks!

:}
 
Reken niet op een goede prijs, ze zullen bieden op een handelsprijs.....en das niet de prijs die jij verwacht denk ik :(

Probeer hem gewoon zo te verkopen, krijg je altijd meer :)

Waarom doe je hem weg eigenlijk :?
 
van Vliet geeft veel voor motoren terug O-)
maar dan moet je wel van rode autos houden, hij heeft niet zo veel keuze ;)
 
Waarom doe je hem weg eigenlijk :?

Mijn vriendin en ik hebben een woning toegewezen (inrichting kost ook centjes) gekregen en ik heb waarschijnlijk werk gevonden. Als het mogelijk is wil ik op de motor naar het werk, maar het kan zijn dat een auto even practischer is. Ik wil dan op korte termijn wel weer een motor kopen, binnen een jaar wil ik weer kunnen :]
 
Weet je wel waar je aan begint, wat is nou belangrijker. De inrichting of Motor rijden Duhh. Nee, ik denk dat je beter je motor particulier kan verkopen. Handelaren geven altijd minder dan particulieren. En meestal krijg je bij auto dealers meer korting als je niks inruilt
 
Dat gaat je geld kosten.

Autogarages zijn doorgaans niet blij met motoren en vise versa.
Zal wel een handelsprijs worden.

Beste is zelf verkopen en anders probeer je hem te verkopen aan de motordealer.
De motordealer geeft je waarschijnlijk ook een handelsprijs maar het voordeel is dat je bij de autodealer geen inruil hebt en daar wellicht korting krijgt.

Ik weet van "vroeger" nog dat autogarage "Van de Moosdijk" in Meijel wel meerdere motoren had staan.

Succes.
 
....is heiligschennis dat weet ik! Maar misschien moet ik tijdelijk mijn motor verkopen en nu zijn er bedrijven die motoren inruilen (op auto's) en er ook een redelijke prijs voor teruggeven. Heeft iemand daar ervaringen mee? En evt. adressen en/of sites?

Thanks!

:}

Hoe doe je dat tijdelijk je motor verkopen?

DooV
 
Motor zelf verkopen... je krijgt een betere prijs en je krijgt korting op je auto omdat je niks inruilt. Dat betekent namelijk voor een autodealer dat hij niet een inruiler hoeft op te knappen en 'm een tijd in z'n garage hoeft te stallen voor ie 'm verkoopt.

Maar... euh is het niet zonde geld als je eerst je motor verkoopt... dan een auto koopt en binnen een jaar weer een motor wilt kopen... klinkt niet alleen duur, maar kon dat ook nog wel eens in de praktijk zijn... Ik zou nog even kijken of je die periode niet even kan overbruggen. Je weet nu wat voor een motor je hebt en krijg je er wel zo een terug?!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat voor auto je zoekt, maar ik zou die motor lekker houden, simpele betrouwbare auto's koop je voor weinig. en dan kan je daarnaast nog motorrijden. Geheid dat je je eigen voor je kop slaat als je in een dikke file komt te staan :P
 
Ik weet niet wat voor auto je zoekt, maar ik zou die motor lekker houden, simpele betrouwbare auto's koop je voor weinig. en dan kan je daarnaast nog motorrijden. Geheid dat je je eigen voor je kop slaat als je in een dikke file komt te staan :P

Juist, en om daar het geld voor te hebben (en voor de inboedel natuurlijk) moet hij zijn motortje verkopen. Snapie.......

Als hij zeker weet dat hij komende periode structureel geld opzij kan leggen, zou ik het lenen. De rente die je betaald over een paar duizend euro's is waarschijnlijk minder dan het bedrag dat je laat vallen bij verkoop motor, aankoop auto, verkook auto en weer aankoop motor.

Maar goed, hij heeft gestudeerd dus die berekening zal hij zelf wel kunnen maken, toch!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
als het motorrijden het verschil uit moest maken zou ik de motor een jaar schorsen, en dan de dame weer lief aankijken, zo van ik heb toch een jaar braaf geweest ;) , en dan weer lekker hobbyen :)
 
kan je niet gewoon een oude auto kopen (fiat panda of zo) voor een paar honderd pleuro?
is een veel goedkopere oplossing dan je motor inruilen en later weer een motor voor de volle mep kopen.
 
kan je niet gewoon een oude auto kopen (fiat panda of zo) voor een paar honderd pleuro?
is een veel goedkopere oplossing dan je motor inruilen en later weer een motor voor de volle mep kopen.


wierdo1 is nog niet zo wierdo
mijn idee

en hou er rekening mee dat als het verkeerd uitvalt dat je nooit meer een bike rijd . er kan van alles tussen komen (ineens heb je een kind :) )
bij een maat is het ook zo gegaan en die bestuurd alleen nog maar de kinderwagen :( .

beter een oude auto kopen en motor evt schorsen.
 
Juist, en om daar het geld voor te hebben (en voor de inboedel natuurlijk) moet hij zijn motortje verkopen. Snapie.......

Als hij zeker weet dat hij komende periode structureel geld opzij kan leggen, zou ik het lenen. De rente die je betaald over een paar duizend euro's is waarschijnlijk minder dan het bedrag dat je laat vallen bij verkoop motor, aankoop auto, verkook auto en weer aankoop motor.

Maar goed, hij heeft gestudeerd dus die berekening zal hij zelf wel kunnen maken, toch!!!!!!

Heb je mijn antwoord wel goed gelezen ? Ik zei dus dat ie een goedkoop autootje moet kopen voor een paar honderd euro.. toyota starletjes, ook de ouwe zijn prima en hebben weinig onderhoud nodig. Koop je voor een paar honderd euro.. nou, lijkt mij dat iedereen dat toch wel heeft ? Daar hoef je geen geld voor apart te leggen lijkt me.

Op die manier kan ie auto en (blijven) motorrijden... ik rijd zelf ook in een vrij eenvoudige auto, zo heb ik nog geld over voor een motor..
Nou is het voordeel dat ik nog thuis woon en dus veel geld bespaar, maar toch zonde om een mooie fiets weg te doen voor een auto, die uiteindelijk toch meer kost qua onderhoud, benzine enz enz.
Al heb je er als gezin wel meer aan O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan