Motor inruilen

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Zo, was net ff naar Safe Veenendaal geweest, jaja ik weet dat Safe nix is, maar wilde eens weten wat ze wilden geven voor m\'n motor, als inruil voor een andere motor bij hun in de collectie (Fazer600 of SV650, maar denk dat ik toch voor de 4 cylinder ga).

Mijn motor : Suzuki GS500e met volle racekuip (zie mijn homepage) uit 1992 met 22000km op de teller en geen krassen, helemaal puntgaaf. BTW: Motor is 25kw, maar heb de originele set erbij. Motorisch en technisch helemaal in orde, nooit problemen met dat ding.

Bij Safe zeiden ze dat de kuip geen meerwaarde bij ze had. Ja dikke snikkel, zo\'n kuip kost flink wat duiten, en dat heeft het zeker geen meerwaarde?

Mijn motor gaat dus echt wel particulier de deur uit als ik m\'n volgende ga kopen! Dan kan ik tenminste wat meer geld ervoor krijgen, wat het ding ook gewoon waard is.

Iemand anders ook dit soort ervaringen gehad? Van veelste lage inruilwaarde?
 
Laatst bewerkt:
Dit soort verhalen hoor ik zeker vaker. Inruilwaarde hangt vaak af van de vraag naar de motor en is ook afhankelijk van hoeveel van dezelfde motoren ze al hebben staan. Daarbij is verkopen altijd minder voordelig dan inruilen. En inruilen tegen een nieuwe motor levert je het meeste op.
 
tja....je moet kleinere zaken zoeken...kan je veel meer voor krijge....en is de fiets die je wil kope goedkoper....

Dan zal ik dat eens doen, altijd wel leuk om te horen wat ze er voor geven. Ik wil nog wel even een Suzuki dealer proberen, in Barneveld zit \'De Valkenier\' kon \'m alleen niet vinden net ;)

Ik moet toch minstens 5000 kunnen vangen voor deze fiets die altijd liefdevol behandeld is ;)
Maarja laat eerst maar lekker de winter komen.
En bied niemand genoeg, dan hou ik \'m lekker. Een 2e motor is nooit verkeerd. Of dan kan m\'n vriendin daarop leren rijden. Of de vriendin van m\'n broer ;) Die is helemaal motorgek.
 
Dan zal ik dat eens doen, altijd wel leuk om te horen wat ze er voor geven. Ik wil nog wel even een Suzuki dealer proberen, in Barneveld zit \'De Valkenier\' kon \'m alleen niet vinden net ;)

Ik moet toch minstens 5000 kunnen vangen voor deze fiets die altijd liefdevol behandeld is ;)
Maarja laat eerst maar lekker de winter komen.
En bied niemand genoeg, dan hou ik \'m lekker. Een 2e motor is nooit verkeerd. Of dan kan m\'n vriendin daarop leren rijden. Of de vriendin van m\'n broer ;) Die is helemaal motorgek.

Zowiezo altijd particulier verkopen en kopen.
Iedereen kent het verhaal van mijn motor.
Jaar geleden voor 12k gekocht, vorige maand verkocht bij een handelaar en nu staat ie (met 14.000 meer km\'s op de teller) voor 14.750k te koop.

Kortom fuck dealers en koop/verkoop alleen maar particulier.
 
Ik heb ook slechte ervaring met inruilen van een motor bij de dealer. Ik heb september 2000 een Honda Shadow 500 gekocht voor 6500. Na een half jaar had ik het wel weer gezien met de Shadow, ik wilde graag anders (is uiteindelijk Bandit 600 geworden). Bij navraag bij verschillende dealers kon ik varierend van 2000 tot 3000 gulden (!!!) krijgen voor mijn Shadow. Belachelijk voor woorden!! Ik heb de shadow dus particulier verkocht!! Kan ik iedereen aanbevelen. Het kost wat meer tijd (soms), maar dan heb je wel meer centjes voor je motor.
 
Hey grappig een mede Bandit600 coureur :)
Welke kleur heb je ?

Zelf rij ik op een groene uit 1997.
 
Op Vrijdag 14 september 2001 13:27 schreef J.W het volgende:
Kortom fuck dealers en koop/verkoop alleen maar particulier.

Sja, nadeel is wel dat je bij een particulier niet echt moet hopen op garantie of dergelijks.
Ik kreeg bij m\'n suus nog fatsoenlijke garantie (zal nu wel vervallen zijn) en da\'s toch ook een groiot voordeel.
 
ik ben zo zelf ook wel eens bezig geweest...met een rebel250limited edition....ik ben toen echt mega veel zaken afgeweest...en de bedragen verschilde van ongeveer 1000 tot 3500 (heb em uiteinedelijk nog steeds staan + dat is alweer een hele tijd geleden)...en ik ben nu ook aan het twijfelen wat ik met de motor die ik nu heb ga doen...in december gaat (eindelijk) mijn 25 kw weg..en ik wil dus wel dan een nieuwe motor..nou is altijd mijn plan geweest om em bij dezelfde zaak als ik em gekocht heb in te ruilen voor een \"grotere\" motor.mede omdat ik em met zo\'n plan heb gekocht en dat plan dan gelijk kan worden overgezet op de eventuele nieuwe motor..maar als ik het hier zo lees is het dus verstandiger om em toch maar particulier te verkopen....iemand een idee wat ik voor een \'95 , CB500R met 49.000 op de teller zou kunnen vragen??ik zit zelf aan +-7.500 te denken of is dat zwaar overprized..hij is trouwens in perfecte staat met leuk uitlaatje eronder...
 
Bij Safe zeiden ze dat de kuip geen meerwaarde bij ze had. Ja dikke snikkel, zo\'n kuip kost flink wat duiten, en dat heeft het zeker geen meerwaarde?
NEE, dat heeft het niet....
Zij moeten dan weer wachten op iemand die toevallig ook een gs500 wil met \"race-\"kuip.
Als je je motor verkoopt, maak hem dan zo standaard mogelijk, ze betalen nooit voor je extra goodies die niet standaard zijn, eerder minder. En die extra goodies proberen los te verkopen.....
 
NEE, dat heeft het niet....
Zij moeten dan weer wachten op iemand die toevallig ook een gs500 wil met \"race-\"kuip.
Als je je motor verkoopt, maak hem dan zo standaard mogelijk, ze betalen nooit voor je extra goodies die niet standaard zijn, eerder minder. En die extra goodies proberen los te verkopen.....
Safe Veenendaal: Ja meneer, deze Ninja mag dan duurder zijn dan bij een andere zaak, maar deze heeft een sportuitlaat, speciale handgrepen en een hogere ruit(!)

Was wel effe 2.800 duurder, met 28.000 ipv 16.000 op de teller en banden die verder op waren (nu nieuwe achter een 3/4 goed voor, bij Safe ongeveer 1/2 achter en nog net profiel voor...)

Maakte mij geen h.o.l. uit, want ik had al geshopt, maar was wel benieuwd naar zijn redenering waarom de fiets zoveel duurder was...

(Was een groene ZX-6R, bijna achterin, in de binnenste cirkel... Tenminste, een maand terug...)

Safe berekent dus Wël een meerwaarde voor deze spulletjes...

Nee, niet zo dol op Safe...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gehoord dat een 25KW motor meer waard is, ik zie de reden daarvoor niet.
Waarschijnlijk omdat het een zeldzame motor is bij dealers.
Voor hun geen ombouw en registratie kosten meer.
Geen idee of het echt ook goedkoper is, ik heb het maar gehoord.

Jammer, dan liet ik mijn motor nog even 25KW tot ik een andere koop.

But first..!!! The new Toyota Celica...!!!
Gaat toch voor de motor. :} :} :}
 
Ja, ik snap dat Safe ook i/d business zit voor de centjes... Maar bij hoog & bij laag volhouden dat de motor vrijwel onmogelijk te verkopen is door de accessoires en daarna een fikse meerprijs voor diezelfde accessoires berekenen, vind ik toch grenzen aan oplichterij....

Ander voorval: Heropstappende pappie van een maat wil een motor kopen. Staat er een 25-kw GSX-F 600 met 23.000 km en een full powered GSX-F 750 met 18.000 km voor de zelfde prijs. Waren beide uit het zelfde jaar. GSX-F 600 had vrijwel geen glimrandjes & slijtage aan \'die puntjes onder de voetsteunen\' en de GSX-F 750 had ongeveer 2 cm glimrandjes... Navraag waarom die 600 zo duur moet zijn:
\'Ja, meneer, dat komt omdat een 25kw machine altijd heel rustig gebruikt wordt, veelal door mensen die geen zwaardere machine willen en omdat een groene GSX-F600 nou eenmaal populair is\'
Gebrek aan glimrandjes wijzen nou niet bepaald op een rustige rijstijl... Natuurlijk zegt dit niet alles, maar beweren dat er heel rustig gereden is op de 600.....
Lijkt me erg zwetsnekkerij, toch?

Was niet bij Safe Veenendaal, maar wel bij een Safe-zaakje...
 
Lijkt me erg zwetsnekkerij, toch?
inderdaad, maar wat verwacht je?
het zijn verkopers...
Ik kom zelden een verkoper tegen die me meer kan vertellen over een product dan wat ik weet...
Safe verkopers zijn zo in te ruilen voor witgoed verkopers... en vieZe verZa
 
Tja verkooppraatjes :) Als je die randjes hebt bij de stepjes dan is er wel degelijk flink mee gereden, heel schuin door de bochten enzo. Ik heb zelf dus 25kw, en waar de dealer op doelt is dat er motorisch niet mee is gescheurd. Nee inderdaad dat kan ook niet :(

Mijne verkoop ik ook als 25kw, en ik denk zelfs dat ik \'m eerder ga verkopen dan dat ik van plan was. Zag op marktplaats.nl nog een GS500e met een volle kuip er omheen, had 1000km meer gelopen dan die van mij en 1 jaar ouder. Vroeg 6500 gulden. En mijn kuip ziet er veel sportiever en uitgebreider uit. Dan moet ik met gemak 7000 kunnen vragen ;) :) :)

Maar dan verkoop ik \'m wel als 25kw en krijgen ze er het originele setje bij.

Misschien dat ik dan een tijdje zonder motor zit, even flink doorspaar voor een andere motor en in de tussentijd zo af en toe een leuke motor huur.

Het 2002-model van de Yamaha FZS600 ziet er heel erg gelikt uit. Maar dan moet ik wel extreem hard sparen ;)
 
Tja verkooppraatjes :) Als je die randjes hebt bij de stepjes dan is er wel degelijk flink mee gereden, heel schuin door de bochten enzo. Ik heb zelf dus 25kw, en waar de dealer op doelt is dat er motorisch niet mee is gescheurd. Nee inderdaad dat kan ook niet :(

Het 2002-model van de Yamaha FZS600 ziet er heel erg gelikt uit. Maar dan moet ik wel extreem hard sparen ;)
Niet motorisch afraggen? Is het niet mogelijk om met koude motor meteen vol i/d toeren te jagen? Oke, de belasting van de onderdelen zou wel minder kunnen zijn, omdat de krachten minder explosief (no pun intended) zijn... Maar in de lagere versnellingen zal het ding toh nog wel goed in de toeren willen? Of is een paar duizend tpm eerder de koek op?

Wat gaat de 2002 FZS kosten dan? Zo veel? Als je 7 of 7,5 duizend flappen krijgt bij verkoop, moet er nog maar ongeveer 10 bij, als de prijs gelijk blijft.... paar maanden geen motor spaart munten & je hebt tot het volgende seizoen...
[positive attitude mode]
Beetje zuinig aan doen en het lukt wel, toch? :)
[/positive attitude mode]
Zou toch altijd zorgen dat je een redelijk grote stap maakt, want een andere motor kopen kost altijd geld. Als je dan er maar weinig op vooruit gaat, ben je relatief veel geld kwijt voor weinig resultaat.... Kan je misschien beter wat langer doorrijden & iets kopen wat je heel graag wilt, ipv een compromis. Trouwens, weet je zeker dat die gast z\'n fiets ook kwijtraakt voor die munten & niet gewoon duur is? Persoonlijk nooit gekeken naar zulke fietsen (om te kopen, dan), dus ik weet het niet, maar als je het zelf veel geld vindt...
 
Op Zaterdag 15 september 2001 16:41 schreef DeGroteMuis het volgende:Niet motorisch afraggen? Is het niet mogelijk om met koude motor meteen vol i/d toeren te jagen? Oke, de belasting van de onderdelen zou wel minder kunnen zijn, omdat de krachten minder explosief (no pun intended) zijn... Maar in de lagere versnellingen zal het ding toh nog wel goed in de toeren willen? Of is een paar duizend tpm eerder de koek op?

Het is inderdaad wel mogelijk om vol toeren te scheuren als ie koud is, tuurlijk. Je kan ook te lang in een versnelling blijven hangen en in z\'n 3 vol gas lopen jakkeren over de weg met 100km/u (voor een geknepen 25kw motor is dat FLINK veel toeren!) Maar je kan best wel in het rode gebied komen, maar de koek is wel eerder op dan normaal.
Op de snelweg rij ik met 6000 toeren 120km/u in z\'n 6, even wat gas erbij en je kan na lang wachten 140 halen met 7000 toeren. Met wind mee, en een warme motor kan je 150km/u halen, maar dat is HEEEEEEEEEEEL moeilijk. Is me maar 2x overkomen in een jaar tijd.

Maar dat is dan ook gewoon 25kw. Haal ik die begrenzing eruit, dan loopt ie natuurlijk een stuk beter en heb ik ook met minder toeren een lekkere snelheid.

Ik zou zeggen, ga eens een 25kw huren of lenen van een vriend/kennis, en have fun :) Het is gewoon een opgevoerde brommer. Waarom mijn zwager die tegelijkertijd als mij het A rijbewijs haalde, blijkbaar WEL goed op een R1 kan rijden, en ik niet is mij nog steeds een grote vraag. Discriminatie vanuit de overheid, niet elk jong persoon van onder de 20 (nu inmiddels 20) trekt toch het gas open tot het einde ?


Wat betreft motor kopen / prijs fazer 2002

Denk dat ie 17000 zal gaan kosten.

Maargoed, anders koop ik tot ik een zwaardere motor koop gewoon een crossmotor ofzo. Een ouwe XL or XR eind jaren 80 , begin 90 ;) Die kosten geen fluit.
 
Laatst bewerkt:
Ach, bij Motorport Almere kreeg ik nog 15.500 ballen voor mijn VFR uit \'95. Op zich niet zo vreemd, maar er stond toch bijna 75.000 km op de teller. In mijn ogen een goede deal: ik had die motor drie jaar eerder voor 19 rooie gekocht.

Dat betekent dat ik in drie jaar maar 3500 heb afgeschreven, en 60.000 km gereden.

Ik moet er bij vertellen dat ik in die zaak daarna wel een nieuwe heb gekocht, dan zijn ze meestal wat toeschietelijker.........
 
Ach, bij Motorport Almere kreeg ik nog 15.500 ballen voor mijn VFR uit \'95. Op zich niet zo vreemd, maar er stond toch bijna 75.000 km op de teller. In mijn ogen een goede deal: ik had die motor drie jaar eerder voor 19 rooie gekocht.

Dat betekent dat ik in drie jaar maar 3500 heb afgeschreven, en 60.000 km gereden.

Ik moet er bij vertellen dat ik in die zaak daarna wel een nieuwe heb gekocht, dan zijn ze meestal wat toeschietelijker.........

een VFR uit 1995 heeft gewoon meer waarde, toch heb je er inderdaad veel voor gekregen, als er flink wat km\'s op stonden.
Bij mij kijken ze gewoon naar bouwjaar en het merk/type. Dat is GS500e, daar bieden ze niet zoveel voor. Tja en omdat die van mij er 10x mooier uitziet dan een standaard gs500e, daar hebben ze nix aan bij de inkoop, maar ZEKER wel bij verkoop. fuck \'em.. leuke dealers.
Particulier krijg ik \'m echt wel de deur uit.
 
Op bike-net staat ie trouwens (met foto) nog steeds te koop voor 16.500 ballen. Vind ik zelf toch veel...........
 
Ik haal toch liever motoren bij een dealer. Ken al meerdere mensen die particulier eem misser gekocht hebben, net zoals ik lui ken die proberen een wrak particulier proberen te verkopen.

Gewoon bij meerdere zaken langslopen, scheelt zo duizenden guldens. Ik had de laatste keer de mazzel dat de dealer die een tweedehands Pan verkocht voor de leukste prijs ook de grootste inruil gaf voor mijn motor.

Toeval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan