motor invoeren met leovincei uitlaat!

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Ik heb een yamaha fazer gekocht met een leovince uitlaat uit belgie.
Nu wil ik de motor aankomende week gaan keuren en weet niet hoe de keurmeesters daarmee omgaan.
Er zit een db killer op en de uitlaat maakt geen overdrevend hard geluid, zou dat een probleem kunnen zijn aalleen al omdat de uitlaat niet origineel is, of kijken ze daar niet na en gaat het alleen om de DB's.
Alvast bedankt,

:]
 
Geen keurmerk ? Uitlaat maakt meer lawaai dan toegestaan bij die motor ? Wordt erop afgekeurd.... Even ergens 1 zien te lenen. Succes :)
 
keurmerk weet ik niet zeker of dat erop zit, maar de uitlaat maakt absoluut geen hard geluid.....
 
Hij mag iets van 90db maken op 30cm afstand van de uitlaatdemper op 3000rpm. Bij meer wordt hij afgekeurd! Als je op safe wilt spelen zou ik even een originele demper regelen. (Kan je vast wel van iemand lenen, mss hier op MF) Je zou het aantal db's ook kunnen meten als je iemand weet met een db meter. Bel dan voor de zekerheid nog even de RDW over de eisen van het aantal db's.
 
Hij mag iets van 90db maken op 30cm afstand van de uitlaatdemper op 3000rpm.


niet waar, dat is afhankelijk van merk en type motor.
Maar ik zou idd het zeker voor het onzekere nemen en er een standaard demper onderhangen.

Toen ik mijn motor kocht hing er een yoshi RS3 onder, voor de keuring heb ik de standaard demper erop gezet, maar ze hebben er niets mee gedaan, ook niet gekeken voor e-keur merken op de demper en verlichting, maar ik moest wel ff een reflector achterop plakken als ik mijn kenteken erop ging schroeven zei de keurings meneer.
 
Ik ben gisteren bij de RDW geweest, keuren zonder afspraak.
Het keuren van de motor was een makkie, 2 monteurs, even aan de wielen trekken, licht checken rondje op het parkeer tereein en hij was goedgekeurd, alles in 15min.
Ze hebben niets met de uitlaat gedaan, geen db meting of wat dan ook.
De hele invoer procedure heeft mij uiteindelijk 2 uur gekost(keuren, papierwerk en douane), als alles goed gaat binnen 3 dagen de papieren in huis en dan kan ik lekker rijden.

Allen bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan