Motor invoeren vanuit België

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Beste mensen,

Wil graag een motor uit 2011 invoeren uit belgië.

* welke papieren moet ik van de verkoper meekrijgen.

In welke staat moet de motor voor de RDW keuring zijn? Mogen de volgende delen erop zitten?

* bridgestone R10 semi slicks
* leovinci uitlaatdemper met E keurmerk en db killer
* achterlicht met geïntegreerde blinkers
* korte kentekenplaathouder

Ik had een aantal andere topics gelezen maar begreep dat het de laatse jaren een aantal keer veranderd is vandaar dat ik het graag zeker wil weten.
 
Voor zover ik weet zal alleen het achterlicht met knipperlichten een probleem worden vanwege de mininale afstand die wettelijk tussen de linker en rechter pinker moet zitten
 
Afhankelijk van keurmeester en keuringsstation kunnen ze moeilijk doen over je achterlicht.
Ga met db killer in je uitlaat en reflector op je kentekenplaathouder naar de keuring, hier letten ze meestal wel op.

Verkoper moet je meegeven:
- cvo (gelijkvormigheidsattest)
- kentekenbewijs van de motor.

Let op, als de vorige eigenaar de motor pas sinds 1/1/2015 in zijn bezit heeft dan bestaat het kenteken uit 2 delen (a4 formaat wat je doormidden scheurt, 1 voor thuis en 1 om mee te nemen).
Voor die datum was het maar 1 deel

Succes!
 
Ik heb vorige week een motor ingevoerd uit Duitsland en die keuring van mij stelde echt geen hol voor. Keurmeester in Nieuwegein keek alleen naar het bloknummer en het framenummer en naar of er duo-stepjes aan zaten.

Hoefde hem niet te starten. Is wel het vermelden waard dat er op mijn motor ook geen aftermarket onderdelen op zaten.

Succes! Hou er wel rekening mee dat BPM aangifte en kenteken uitgifte zomaar twee weken kan duren.
 
afgelopen maandag ook naar rdw geweest voor invoer vanuit Belgie. (bj 2011)
En bij mij stelde het niets voor. Toen ik aan de beurt was (had afspraak gemaakt), de motor naar binnen geduwd. Ging op de motorhefbrug. Vroeg naar de km stand. Deze opgenoemd.
Keurmeester keek verder naar Vin-code, motorcode en de Belgische papieren. Ik had wel de Gvo erbij, maar dit was niet perse nodig. Werd wel gewaardeerd, want was voor hun makkelijker.

Na 10 a 15 minuten was het alweer klaar. Motor zelf weer naar buiten geduwd.
Even betalen voor de keuringskosten (107,33 euro) en naar huis. :) :)
Motor is niet gestart en ook verlichting/knipperlichten uitlaatgeluid is niet naar gekeken.
Kreeg nog wel complimeten over de motor en de lage km-stand (8400km :] )

Thuis de BPM berekening opgestuurd naar de belastingdienst en gisteren al bericht en gelijk maar de verschuldigde BPM overgemaakt.
Nu nog wachten op de kentekenpapieren, daarna kentekenplaatje maken en :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan