motor is volvermogen maar is 35KW op kenteken - toegestaan?

Cloud23

Rookie
17 jul 2020
21
5
Hi! Ik heb een A-rijbewijs, ik heb net een MT07 gekocht die op vol vermogen staat, maar die is geregistreerd als 35 kW. Mag dat of moet ik het registreren als 55kW?
 
Het ontgrenzen kun je het beste bij de Yamaha dealer laten doen. Die regelt namelijk een fabrikantverklaring, waardoor de aanpassing van je kentekenbewijs bij de RDW slechts een formaliteit wordt. Je aangepaste kentekenbewijs is zelfs gratis. De dealer rekent wel een bedrag voor de verklaring en uiteraard de werkzaamheden. Vergeet niet je verzekering in te lichten over het toegenomen vermorgen. Dit kan van invloed zijn op je polis/dekking/kosten.

Voordelen:
De staat van de motor komt overeen met het kenteken: restwaarde motor blijft behouden. Je voldoet aan alle wetgeving, geen gedoe met de Politie, en je hebt geen gezeik met de verzekering.

 
Hi! Ik heb een A-rijbewijs, ik heb net een MT07 gekocht die op vol vermogen staat, maar die is geregistreerd als 35 kW. Mag dat of moet ik het registreren als 55kW?
Twee mogelijkheden:
1. je hebt een geldig rijbewijs voor vol vermogen -> kenteken laten aanpassen
2. je hebt geen geldig rijbewijs voor vol vermogen -> als een malle zorgen dat de motor terug aangepast wordt als je er op wil rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan