Motor jas..

TwinBrother

MF veteraan
28 jun 2005
4.735
0
Valkenswaard
hallo ik krijg van me ouders (met bijlegging van mezelf) een motorjas.

buget is rond de 200 euro.

ikzelf heb al redelijk mooie jasjes gezien deze dus:

evolution TJ 212:
tj212antoq5.jpg

korte jas veel wit erin wel waterbestendig, winddicht, uineembare wintervoering en regenvoering
prijs: 139,-

evolution TJ 214:
tj214bluefrontnt7.jpg

3/4 jas waterbestendig, winddicht, uineembare wintervoering en regenvoering
prijs: 249,-
evolution TJ 216:
tj216bluetm7.jpg

korte jas veel wit erin wel waterbestendig, winddicht, geen wintervoering wel regenvoering
prijs: 179,-

Alpinestar Titan WP:
titanwaterproofjacketbluemainal2.jpg


mooie jas vind ik zelf weet ik nog niet zoveel van alleen dat hij 100% waterdicht is.
prijs: 190,-

nu het probleem mijn ouders vinden een kortejas wat te patserig en denken dat er wind onderkomt in de winter, en bij een 3/4 niet.

maar de jas moet het helejaar gedragen worden op een SM, ik heb nu maar 2 merken eigenlijk als iemand nog een ander merk weet wat de moeite waard is om te kijken zou ik dat op prijs stellen.

mvg. Robin.
 
Laatst bewerkt:
maar de jas moet het hele jaar gedragen worden

Dat zou voor mij al een argument zijn om voor een 3/4 jas te kiezen (kou op je onderrug enzo).
Ik heb geen SM, maar wel een allroad (enigszins vergelijkbaar qua houding) en daar doet een 3/4 jas het prima.

En ik vind die 3/4 jas die je toont beslist niet lelijk.
 
nu het probleem mijn ouders vinden een kortejas wat te patserig en denken dat er wind onderkomt in de winter, en bij een 3/4 niet.
Je ouders zijn dus niet al te slim als ze denken dat er alleen in de winter wind onder door komt :9 :+
 
kwa uiterlijk vind ik de Alpinestar Titan WP het mooist... :Y
en tjah, heb zelf ook een korte jas voor kleine stukjes rijden
maar dan is het meer een kwestie van shirt / trui in de broek en rijden
op mijn crosser heb ik minder last van wind op de rug dan als ik op mijn kawa zit...
zit houding he...
 
jah dat bedoel ik maar dat kan ik ze nie uitgelegd krijgen maar ze willen owk dat k geen korte jas neem omdat dat te opzichtig zou zijn.

wie is het daar mee eens en wat voor een jas heb jij dan Grancandy?
 
ik heb zelf een lange :+


































............en een leren jassie (lekker klein en strak daar houd ik van :+ 8-) )
 
Ik heb ook een korte jas maar heb weinig tot geen last van de wind hoor. Vaak kan je de jas van onder iets strakker zetten en dat helpt ook al hoor. :Y Maar ik vind eigenijk alle jassen die je toont wel aardig maar persoonlijk zal ik gaan voor de evolution TJ 212, zwart past nou eenmaal bij iedere motor...
 
Als ik je keuze hier zie dan zou ik voor 3/4 gaan.
Reden: rits is afgeschermd!

Maar buiten de rits zou de keus tussen lang en kort afhankelijk zijn van de broek die je eronder draagt in de winter :+

btw, optie voor de winter: Husky winteroverall! Kost ±160 euro en is super in de winter.
(Dan kun je een korte erbij nemen voor de rest van het jaar ;) )
 
full


Ik heb zelf deze gekocht van de week (Alpinestar 7-10WP alleen helemaal zwart), mooie jas al zeg ik het zelf, lijkt wel wat op de Titan.

Mar voor het hele jaar door is een 3/4 meer geschikt lijkt mij, deze korte jassen zijn ook echt kort.
 
t is wel zo dat ik er geen broek bij heb...

want k eigenlijk nog geen motor :(

maar ik zie liever voor mezelf eigenlijk een korte jas want dat staat veel sportiever etc.
 
t is wel zo dat ik er geen broek bij heb...

want k eigenlijk nog geen motor :(

maar ik zie liever voor mezelf eigenlijk een korte jas want dat staat veel sportiever etc.
Nou dan je budget wat uitbreiden en een broek erbij kopen :Y

Als je sportief(buikschuiver) gaat rijden is een korte jas 'beter '( let op de aanwijzingen qua 'koude rug' die hier al zijn gegeven :Y ), maar wil je gaan toeren, misstaat een 3/4 jas je niet hoor :N
Kies anders voor een jas en broek die je aan elkaar kan ritsen :Y
 
Heb de alpinestars titan besteld op motorgoedkoop.nl voor het schappelijke/ schammele bedrag van 162 euro en 90 eurocentjes. (incl btw verzendkosten)
nu wachten, duurt 7 dgn.
 
Ik weet niet of het voor alle modellen geldt, maar toen ik mijn Alpinestars SMX bij Motorgoedkoop bestelde, moest ik 2 maanden wachten. Voor de rest een prima site om te bestellen.
Binnenkort maar een broek en laarzen bijbestellen.. :9
 
wie is het daar mee eens en wat voor een jas heb jij dan Grancandy?

Ik heb 'n goretex IXS, maar weet zo niet 't type (en dat staat ook niet op/in de jas zelf |( )

ff op i-net gezocht ( http://www.ixs.com/ ) en volgens mij is het de ixs marakesh:

Z7219-003-L.jpg


M'n vrouw heeft ook een zwart/grijze ixs trouwens.

Overigens: ga gewoon eens wat jassen passen. Mijn ervaring is dat lang niet alle jassen die ik op 't eerste gezicht uit 't rek trek, me ook goed zitten.

Edit: wat aanvullingen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan